oplossingen voor de koude wintervingers

Ik heb een zendertentje gemaakt van een soort vliegerdoek , wat koolstof staafjes en een geraamte bouwen , doek ff netjes stikken en aan de bovenkant een stuk doorzichtig erin maken , daar heb ik 2 van die jaszakwarmertjes voor t vissen in gehangen en die hangen tegen de rug van mijn handen aan , geen wind op je handen en toch nog wat warmte , werkt goed hoor , je moet alleen wennen aan zo`n soort kist om de zender heen . ik gebruik t alleen als t echt vriest , nu nog niet handschoenen zonder topjes werken nog prima .

zach sparkz transmitter mitten........... there can be only one :D

heerlijk warm

done :D

misschien wel leuk om te zien hoe anderen de kou trotseren :wink:

ikzelf gebruik de TX mitten van zach sparkz: http://webpages.charter.net/sparksaz/txmitten/

thumb9.jpg

Dit is mijn oplossing voor de kou:

Indoorvliegen
:turn-l:

@Gerard:Hoe wil je beide klittebandjes vastmaken als je met je handen in die zak zit??? :|

;) Ziet er wel lekker warm uit....Maar dit mietje houdt 't ook bij alleen indoorvliegen als het echt koud wordt ;)

ik ga gewoon met -5 vliegen , er is niks mooier dan een strakblauwe lucht en windstil dat je je landingsgestel hoort kraken als je land !!! maar ik zal van de week s een foto van mijn zendertent maken , met verwarming uiteraart.

Dit topic kan niet zo goed bij de vastevleugel vliegers staan, die hebben er net zo veel last van.

Ik heb altijd 4 van die rode zakjes bij me die je door een "muntje" door te buigen warm worden.
Vlak voor en na het vliegen warmen je handen weer heerlijk op.
Ik vind het nu trouwens nog niet zo erg :S, in de sneeuw vliegen is trouwens wel erg geinig.

Gerard_nl zei:
zach sparkz transmitter mitten........... there can be only one :D

heerlijk warm

wel lekker warm maar als je moet krabben ? of er schiet wat in je oog ? zie dan maar weer eens je hand op de stick te krijgen ! Ik houd handschoenen aan totdat ik ga vliegen, tegen de tijd dat m`n handjes blauw worden is de tank wel leeg.

Vingerloze handschoenen doen het truukje ook.

Gewoon eerst een fles Jägermeister achterover gooien, dan krijg je er van die handschoenen bij waar de vingers sowieso al af zijn. even de duimen ook nog open maken en je handen blijven lekker warm.

Tuinkabouter zei:
... Al denk ik dat de flesinhoud het probleem kou ook al oplost :P
Ondanks je :P emoticon een serieuze reactie: door het drinken van alcohol zul je nog meer afkoelen. Bloedvaten verwijden zich, betere doorbloeding van de huid, meer warmteverlies. Het beeld van een St.Bernardhond met een vaatje rum om zijn nek voor bevroren reizigers is erg verkeerd. Iemand die te veel is afgekoeld nooit alcohol geven of met alcohol inwrijven, werkt averechts.

Back