oplossingen voor de koude wintervingers

Aha, die verwarmde handschoenen hebben dus niets te maken met de zenderkap. Ik zie daar op de foto namelijk van alles bij liggen wat ik niet goed kan plaatsten, waarvoor dienen die extra attributen?

Werken die verwarmde handschoenen goed en wordt het vingergevoel niet beperkt? wat kost zo'n setje?

Ik heb meermaals handschoenen geprobeerd, verschillende, maar ik vind het niets. Je bent het contact met de sticks kwijt.

Heb ook wel eens handschoenen met afgeknipte vingertoppen geprobeerd (zodat je nog wel echt je sticks vasthebt) maar dat werkt niet echt tegen koude handen.

Gewoon zorgen voor een warm clubhuis en een zo kort mogelijke tijd tussen landen -> clubhuis en clubhuis -> vliegen... en dan is het wel te doen :)

Vorige winters wel een paar keer gehad dat ik m'n sticks bij het landen ook totaal niet meer voelde, maar ach, dan snel naar binnen, doen je handen even zeer, worden ze gloeiend warm, sigaretje, koffie, en je kunt er weer tegenaan :)

Ja daar heb je wel gelijk in meestal duiken wij ook het clubgebouw in maar ik had vorig jaar een aantal keer dus danig blauwe vingers dat ik bij de dokter terecht ben gekomen. Maar aangezien ik altijd vlieg moet ik wat achter de hand hebben om op te warmen als bv het club gebouw niet open is. Wat wel goed is om tijdens het simmen af en toe even je handschoenen aan te trekken om er aan te wennen bij mij zat het meer tussen m'n ooren ...

Die handschoenen had ik ook nog nooit gezien.
Ik heb net zoals Hezik mijn twijfels hierbij.
Je verliest wat gevoel........
Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Zo'n zender handschoen heb ik wel.
Dat werkt prima.
Geen wind, en je eigen lichaamswarmte maakt de "zak" warm.
Ik ken ook iemand die er verwamings elementen in doet voor de extra warmte.

Als je een stukje krimpkous om je sticks maakt dan heb je ook niet van die koude vingers want het alu van de sticks geleid kou erg goed.

Gr Turbulence

Back