oplossingen voor de koude wintervingers

Rhelie zei:
Een bak hete erwtensoep pakt beter uit :wink:

yep, warme soep of chocomelk. (was ik vergeten vandaag, doh)

2 paar kousen, 2 broeken, 4 t-shirts, 2 truien, muts, sjaal,
een paar vlieghandschoenen(met toppen eraf), en een paar gewone
handschoenen om tussen de vluchten op te warmen.

desondanks was het toch berekoud vandaag op't veld, brrrr :|

Als t echt koud is of we lang gaan vliegen in de kou nemen we altijd een oliekachel mee !!! kan me nog goed herinneren dat we in delft aankwamen met de bus en die kachel erin , allemaal lachen we waren toch geen mietjes ??? 2 uurtjes later zat iedereen achterin de bus om t kacheltje heen !!! hahaha zaterdag heb ik m dus lekker bij me achter in de auto , dan maar een mietje !!

Met handschoenen zonder vingertoppen verlies ik alsnog gevoel in de oohh zo belangrijke vingetopjes.
Wat ik doe is gewoon binnen in de keet opwarmen (wij hebben die luxe in Venlo) naar buiten rennen, vliegen, en weer naar binnen rennen.
Mijn voornemen is niet meer te gaan vliegen als het onder de 5 graden gaat komen. Eens kijken of mijn vliegkoorts het dit jaar ook niet weer gaat winnen :wink:

Transparant tentje (met verwarming erin) waarin je staat met je zender, dan heb je niet alleen warme vingers.......

Of vliegen vanuit het clubgebouw natuurlijk ;)

ron van sommeren zei:
Tuinkabouter zei:
... Al denk ik dat de flesinhoud het probleem kou ook al oplost :P
Ondanks je :P emoticon een serieuze reactie: door het drinken van alcohol zul je nog meer afkoelen. Bloedvaten verwijden zich, betere doorbloeding van de huid, meer warmteverlies. Het beeld van een St.Bernardhond met een vaatje rum om zijn nek voor bevroren reizigers is erg verkeerd. Iemand die te veel is afgekoeld nooit alcohol geven of met alcohol inwrijven, werkt averechts.

exact ik wou het bij de opmerking zelf ook al posten.
ik heb zelf in mijn tijd als stadswachter iets van 5 zweRvers van de onderkoelings dood moeten redden. omdat ze zich totaal klem hadden gezopen toen het min 8 vroor. ik zelf vond het toen nog niet eens koud.

[edit] ik heb zwevers maar ff aan gevult met een R bedankt erwin[/edit]

marco bosch zei:
ik heb zelf in mijn tijd als stadswachter iets van 5 zwevers van de onderkoelings dood moeten redden. omdat ze zich totaal klem hadden gezopen toen het min 8 vroor.

Stomdronken en dan nog wildvliegen in een stadspark? (ik neem tenminste aan dat het in het park was)
Da's te gek voor worden.
Waar gaat het heen in deze wereld? :wink:

Stelletje verslaafden! :wink:

Als het te koud wordt buiten, neem ik gewoon lekker winterstop.....
geef je je spullen ook ff lekker de rust.....

Oke, ik vlieg niet maar rij, maar toch....
In de winter speel ik snooker.......

ik vlieg gewoon met handschoenen aan als het te koud is. Vliegt wel iets minder nauwkeurig, dus blijf ik wat hoger voor de zekerheid. Of een wat rustiger model.
Voor de rest, 4 T-shirts, 2 pulls, muts, dikke jas en thermisch ondergoed en gewatteerde botten
en een warme kantine om op temperatuur te komen

Tot het vriespunt vind ik handschoenen een goeie optie , beetje neopreenof siliconenslang om de knuppels=> ok .
Onder het vriespunt moet je toch al oppassen. Bij ons op de club zijn er meerdere futaba ontvangers geweest die het onder de nul graden niet meer doen. helaas voor futaba hier ,jr geeft duidelijk in de specs aan dat ze tot -10 graden blijven werken, maar ik zal nog eens even in de specs van mijn handen kijken.

steven

Hoi,

Ik vlieg altijd het hele jaar door, ook als het vriest. Ik vlieg altijd met Futaba ontvangers, en die zijn het nog altijd prima blijven doen.

Ik gebruik nu een zender pult waar een transparante kunstof kap overheen zit. Je steekt je armen door 2 gaten naar binnen, en dan zit alles lekker uit de wind. Op deze manier krijg je geen koude handen. Omdat het niet helemaal "luchtdicht" afsluit, ontstaat er geen vocht aan de binnenkant van het zweten. Dit gebeurt wel bij sommige andere "dichte" oplossingen.

Groeten,

John.

Hoi,

Wat trouwens ook heel goed gaat zijn die neopreen handschoenen die ze gebruiken bij het vissen (die haal je dus ook in de "vis winkel"). Daar zit bij 3 vingers een sneetje in de vinger waardoor het topje achterover kunt klappen bij het vliegen. Daar zit dan weer een stukje klittenband zodat de topjes mooi achterover blijven zitten.

Na het vliegen direct topjes weer terug :)

Groeten,

John.

Wat zou ik graag in een warm land wonen zeg , waar we al dit gezeik niet hebben , koude vingers ??? ikkuhh ??? nee hoor t is hier nooit minder dan 20 graden !!!! wat een klotuhh idee hè , wie gaat er mee dan ???

Back