Opnieuw beginnen: tamiya sand scorcher vraag

14 dagen later en nog niks gedaan aan mijn karretje, de nieuwe parts liggen klaar… Ik wacht op zon om me te motiveren…

Rc Channel - The Worlds of Rc Car Parts
En op deze site de schokbrekers en voor en achterbumpers.
Verder heb ik 1 extra kap gespoten voor hem op de kast te zetten.
De aluminium velgen zijn ook alleen voor de show.
En de voorwiel ophanging heb ik ook al eens tot gort gereden, gewoon loctide en erin tikken en klaar is kees.
Verder heb ik bij de rolbar twee rvs plaatje geboord en gemonteerd onder en boven, omdat ook mijn dak gescheurt was.
Binnenkort het strand van Renesse weer eens onveilig maken.

Ik heb een bodemplaat van ebay (ook uk) - mogelijk dezelfde, auto ligt uit elkaar, moet 'm terug monteren met diff.
Erg om te zien wat een schade de auto heeft door vocht, voor die paar keer hij in 't nat reed. Dat doe ik dus niet meer!
Je vindt 't overal: roest enz. Ik hoop maar dat ie nog compleet is, ligt al maanden uit elkaar. En de poestvrouw is al te vaak voorbij gekomen…
Ik kijk nog even naar je schokdempers enz. tip
Ben trouwens net terug van weekje zonnemaire, heeft geprikt dat ik de auto niet mee had :)

Als de roest heel erg is, kijk dan eens naar de electrolise methode.
Staan op Youtube heel veel filmpjes over, en het werkt erg goed.
Je neemt een oude acculader een stuk staal, en een emmer water met wat zout.
Het stuk staal doe je in het water, en daar doe je de plus pool aan, en de min doe je aan het onderdeel waar je de roest vanaf wil hebben, en die doe je ook in het water met een ijzerdraadje eraan, zodat de pool zelf niet in het water zit.
Dan de lader aan, en dan na een dagje is alle roest van het onderdeel af, en zit aan het stuk staal:

Ik heb een bodemplaat van ebay (ook uk) - mogelijk dezelfde, auto ligt uit elkaar, moet 'm terug monteren met diff.
Erg om te zien wat een schade de auto heeft door vocht, voor die paar keer hij in 't nat reed. Dat doe ik dus niet meer!
Je vindt 't overal: roest enz. Ik hoop maar dat ie nog compleet is, ligt al maanden uit elkaar. En de poestvrouw is al te vaak voorbij gekomen…
Ben trouwens net terug van weekje zonnemaire, heeft geprikt dat ik de auto niet mee had :)

Heb gisteren samen met mijn vriendin met beide sand scorchers op het strand in Renesse gereden, wat bleek dat het toch niet zo handig is liggend op een handdoek een rc beetle te besturen.
Je hebt slechts een 2 d beeld in plaats van een 3 d beeld met gevolg een flinke aanrijdschade
Maar we hebben alles al gerepareerd, alle reserve onderdelen, plus lijm hadden we meegenomen
Verder zit ik toch nog te denken om een nog snellere motor te plaatsen heb nu de sport tuned black gemonteerd, echter de motor mag niet langer zijn dan 50mm i.v.m. montage dekseltje.
Verder ook metalen tandwielen in de versnellingsbak.
Ook wil ik kijken dat ik langer kan gaan rijden immers die 2700 mah die zijn al na 10 min hard werken leeg
Mocht iemand ervaring hebben met brushless in een SS dan hoor ik het graag☺

20150505_112551.jpg

Gisteren een beetje pech gehad mijn sport tuned motortje gaf zijn geest naar 2 batterijen wissels.
Dus vandaag maar weer lekker sleutelen

Gisteren even een nieuwe motor gemonteerd, om vervolgens vandaag weer ouderwets hard te knallen over het strand.
Heeft toch dik 75 minuten gereden met vier accu's

Wat is het voordeel van lexan?
En is de pasvorm perfect?
Verder heb ik afgelopen september bij rc channel eindelijk aluminium motorcover en gearboxcover kunnen kopen.
Pasvorm perfect:)
De volgende keer ook maar alles vervangen door rvs bij de beetle immers naar een week ploegen op het strand is alles aangetast/verroest:(

Back