Opnieuw nieuw hier.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Maus0506, 20 aug 2016.

  1. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    CC-01 is erg leuk, en zeker RTR als eerste model gewoon een stuk aantrekkelijker geprijsd dan een SCX10 bv.

    Stock rijdt het ook heus wel erg leuk hoor, maar wil je wat serieuzer ermee gaan rijden dan is er wel wat werk nodig, maar dat kan altijd later nog :)
    Het grootste minpunt zijn naar mijn idee echt de banden die standaard op een CC-01 zitten, die zijn nogal hard en hebben daardoor niet al te veel grip.
     
  2. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Banden en stuurinrichting, al heb ik voor die laatste een mooie upgrade gezien bij GPM. Youtubekanaal 'Matteo's RC Movies' staat vol met CC01tjes met nodige upgrades ook.

    Even de vrouw overtuigen dat ik nieuw speelgoed nodig heb :D
     
  3. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Net eens wat meer info gewonnen over bestellingen in het buitenland met behulp van Paypal. Ik was hier altijd wat huiverig voor maar het lijkt allemaal goed mogelijk. Ik denk dat ik binnenkort de bovenstaande Landcruiser op ga halen.
    Op 'Asiatees.com' een hoop onderdelen gezien. Denk dat het allemaal wel goed moet komen... :)
     
  4. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Asiatees, hele fijne winkel, komen ook de meeste spullen voor mijn CC-01 vandaan :)

    Tipje, vervang gelijk de glijlagers voor een setje kogellagers, komt de levensduur van alles en je rijtijd alleen maar ten goede, en het geld is dat absoluut niet, rond de 10€.
     
  5. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Daar zat ik juist op te zoeken. Is dat zonder boren of zagen in het chassis te doen? Tot nu toe weinig info gevonden over de huidige lagers :)
     
  6. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Degene die je gezien hebt is RTR, dus dat is de wagen uit elkaar schroeven en de huidige plastic en/of bronzen glijlagers vervangen voor kogellagers.
    Komt geen boor of zaag aan te pas, enkel een schroevendraaier en wat geduld.
    Ikzelf had een kit gekocht en gelijk de lagers ipv. glijlagers gemonteerd tijdens de bouw.

    Ik had via eBay op CC-01 bearing kit gezocht, zo voor +- 12€ incl verzenden een metal shielded setje gevonden.
    Zijn voor dat geld geen topkwaliteit maar stukken beter als glijlagers.
    Tot nu toe rolt het allemaal goed soepel in ieder geval.
     
  7. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Ik wil inderdaad de RTR versie, vanwege de prijs en ik vind het leuker om iets bestaand aan te passen. Bovendien ben ik geen held met verf dus die kap zie ik ook niet zitten :p
     
    Synasthesia vindt dit leuk.
  8. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    [​IMG]

    Heb 'm hoor :D Accu ligt aan de lader, kon er 'zo uit de doos' maar een klein stukje mee rijden. Leuk dat de verlichting er ook al standaard op zit, met TLU-01!
     
  9. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Verse foto's van deze avond. Eerste stuk echt 'offroad' op plekken waar geen normale straat is. Aan een dijk, dus hij moest z'n best doen omhoog te komen. Lukt redelijk, al graaft hij zich snel in. Dit weekend maar eens de diffs blokkeren.
     
  10. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    M'n buurman was aan het dollen in de weken voordat ik hem kocht. Hij riep bijvoorbeeld dat hij er ook een zou kopen. Geloofde er niet heel veel van tot hij een foto liet zien dat hij met een Summit op schoot zat :p :D Kunnen we binnenkort samen gaan rijden.
     
  11. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Zojuist het complete onderstel (als het goed is) in alu besteld bij Asiatees. Bij elkaar een hoop geld voor het geheel, maar wel supertof dan straks :D
     
  12. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Denk als je met alleen het achterste diff begint, je al een groot verschil zult merken.
     
  13. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Ik ga eens aan de slag :)
     
  14. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Gelukt! en de hele middag gereden. Wat een zuinige auto qua verbruik, nu al een paar uur rustig aan gereden op 1 acculading (5Ah), verdeeld over de hele dag.

    Differentieel lock aan de achterzijde helpt inderdaad erg veel. Ik dacht dat het meegeleverde setje voor beide kanten was. Voorkant misschien ook nog eens doen. Eerst de alu upgrade uitvoeren. Ben benieuwd wanneer het geleverd word :)
     
  15. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb de koplampen een ander tintje gegeven :) Past nu wat beter bij de lampen van m'n 2cv.
     
  16. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Vanmiddag heb ik een setje crawler bandjes besteld.
    [​IMG]
    Ben benieuwd of het wat verandering geeft.

    Is het trouwens wijs om een nieuw topic aan te maken van de CC, of hier verder?
     
  17. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
  18. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ziet er goed uit zo :)

    Had eerst enkel het achterdiff van de mijne gelocked, maar vond hem nog te veel moeite hebben, dus ook het voordiff gelocked en dat scheelt echt heel veel in de terreincapaciteiten, wel een wat grotere draaicirkel.
    De standaard bandjes vervangen voor Boom Racing 96mm bandjes, zijn eigenlijk net iets te groot want ze lopen af en toe wat aan tegen de body, maar een verschil in grip en rijgedrag als dag en nacht.
    Van het weekend is hij helaas gestopt met rijden... ondanks het gebruik van loctite toch een schroef uit het achterdiff losgekomen en de boel in puin gedraaid.

    Ben er nu wel ook achter dat GPM hele zwakke kwaliteit schroeven heeft.
    Vastdraaien gaat prima, maar met losdraaien inmiddels al 3 schroeven gesloopt, vervangen voor ander merk schroeven en geen last meer van :)
     
  19. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Goed om te weten, ik heb net vanalles besteld.

    [​IMG]

    Dat is beter :) Wellicht bouw ik een van de oude banden als reserveband op de neus.
     
  20. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    [​IMG]
    Vandaag in de aanbieding een Tamiya Super Levant erbij gekocht :D
     

Deel Deze Pagina