Dus Richard, zoek een boer en vraag zijn medewerking.
Dat was ook precies het idee erachter, liefst in het midden van een groooooot perceel zodat je alleen boven die boer zijn land vliegt.
Liefst geen omwonenden en het hoeft niet zo groot te zijn, 50x50mtr is al meer dan genoeg... kleiner kan ook zelfs

(minder gras = minder maaien)
Ik zie dus dat er animo genoeg voor is, het probleem is alleen precies waar. Als ik van mezelf uit ga dan loop ik hier de polder in en ga ik naar een bevriende boer... dat is echter minder handig voor sommige anderen.
Reacties uit Den Haag, Tilburg, België zelfs... En persoonlijk vind ik het niet erg om een paar kilometer te rijden (mn beste vrienden wonen allemaal 150km of verderweg) dus misschien een beetje kijken naar iets halverwege
Misschien nog wat simpele dingen om verplicht te stellen op zo'n heli-only club:
- Failsafe verplicht, PPM IPD of liefst PCM (heli op ppm zonder failsafe is zoooo link, been there.. done that)
- Niet meer dan 2 tegelijk vliegen, liefst 1 tegelijk, gewoon rekening houden met elkaar... niemand vliegt langer dan 10 min over het algemeen
- Open en democratisch... geen "ons-kent-ons"-vriendjespolitiek...
Misschien iemand nog andere dingen?
Belangrijkste lijkt mij om lekker ongedwongen te kunnen vliegen, beginners die de ruimte krijgen om te vorderen... al dan niet onder begeleiding van andere (dus niet worden afgeremd, zoals tuinkabouter).
En waar de gevorderden nog verder kunnen vorderen.
Anyway, alvast bedankt voor alle suggesties.
Richard