Oprichten Heli club in ZH

Zou je liever bij een club vliegen waar alleen helicopter word gevlogen?

• Nee

Votes: 0 0,0%
  • Weet niet.

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    573
Lijkt me erg handig aangezien ik ook nogaan het leren ben om de heli rondjes te laten vliegen. Als het maar niet teverweg is.

Maar waarom is het dan niet mogelijk om bijv. 2 veldjes te maken voor vliegtuigen en heli's?
Of dat bepaalde tijden alleen voor de helipiloot is en andere tijden juist voor de vliegtuigen.

Een heli's only club dat speciaal op heli's is gericht spreekt mij wel aan. Moet alleen niet te ver rijden zijn ;-)

LED-Maniak zei:
Lijkt me erg handig aangezien ik ook nogaan het leren ben om de heli rondjes te laten vliegen. Als het maar niet teverweg is.

Maar waarom is het dan niet mogelijk om bijv. 2 veldjes te maken voor vliegtuigen en heli's?
Of dat bepaalde tijden alleen voor de helipiloot is en andere tijden juist voor de vliegtuigen.

Helaas werkt dat niet in de praktijk, het is en blijft een hobby en die moet in ongedwongen sfeer. Je krijgt dan bijvoorbeeld opmerkingen dat je nu moet vliegen en dat gaat niet werken op een gezellige club :wink:

Rhelie zei:
LED-Maniak zei:

Helaas werkt dat niet in de praktijk, het is en blijft een hobby en die moet in ongedwongen sfeer. Je krijgt dan bijvoorbeeld opmerkingen dat je nu moet vliegen en dat gaat niet werken op een gezellige club :wink:

Nee, dat is inderdaad zo.
Maar onderling is er vast wel zoiets af te spreken denk ik.

Weet je wat het is, het kan best samen allemaal daar ben ik 100% van overtuigd. Je moet gewoon met de medemens af kunnen spreken dat als je je heli op gaat stijgen dat je dan liever alleen in de lucht bent en andersom ook. hebben de vliegtuigen geen last van je en vice versa.
Als je niet op elkaar kunt wachten hoor je niet in de club thuis, maar das mijn mening.

Als er met meerdere vliegtuigen gevlogen word prima kiezen ze zelf voor, hier zijn ze immer niet bang voor en kunnen ze goed inschatten...

voor de rest...

Gezelligheid, kennisdeling, samenhorigheid, respect en meer van die termen.

Groet,

Dennis

Persoonlijk ben ik ook het liefst in mijn eentje in de lucht. Met de meeting ook. Vlogen we met zijn 3-en. Vlieg jij links? dan vlieg ik rechts. Jahoor, is goed... not :roll:
vond het echt 3 keer niks. zit constand op te letten wat de andere doet. En dat is al zo onvoorspelbaar met een heli.

Satoer zei:
Persoonlijk ben ik ook het liefst in mijn eentje in de lucht. Met de meeting ook. Vlogen we met zijn 3-en. Vlieg jij links? dan vlieg ik rechts. Jahoor, is goed... not :roll:
vond het echt 3 keer niks. zit constand op te letten wat de andere doet. En dat is al zo onvoorspelbaar met een heli.

dat had ik nou ook bij ons op de club, ik wilde lekker op en neer (rondjes) vliegen alleen ik was steeds bang dat ik tegen een vliegtuig aan zou zou vliegen :?

ps. ik heb ja gestemd, niet dat ik er veel aan zal hebben want ik woon te ver weg.
maarik vind het wel een goed idee.
wat ik persoonlijk beter vind is twee velden en dan een vliegtuig gedeelte en een heli, dan met de rug naar elkaar toe staan en je hebt nergens last van.

met de rug naar elkaar toe lijkt me niet zo'n goed idee, dan gebeurt er iets dat je niet onder controle hebt achter je, redelijk gevaarlijk me dunkt.

Kris

Dus Richard, zoek een boer en vraag zijn medewerking.

Dat was ook precies het idee erachter, liefst in het midden van een groooooot perceel zodat je alleen boven die boer zijn land vliegt.
Liefst geen omwonenden en het hoeft niet zo groot te zijn, 50x50mtr is al meer dan genoeg... kleiner kan ook zelfs :) (minder gras = minder maaien)

Ik zie dus dat er animo genoeg voor is, het probleem is alleen precies waar. Als ik van mezelf uit ga dan loop ik hier de polder in en ga ik naar een bevriende boer... dat is echter minder handig voor sommige anderen.
Reacties uit Den Haag, Tilburg, België zelfs... En persoonlijk vind ik het niet erg om een paar kilometer te rijden (mn beste vrienden wonen allemaal 150km of verderweg) dus misschien een beetje kijken naar iets halverwege :P

Misschien nog wat simpele dingen om verplicht te stellen op zo'n heli-only club:
- Failsafe verplicht, PPM IPD of liefst PCM (heli op ppm zonder failsafe is zoooo link, been there.. done that)
- Niet meer dan 2 tegelijk vliegen, liefst 1 tegelijk, gewoon rekening houden met elkaar... niemand vliegt langer dan 10 min over het algemeen
- Open en democratisch... geen "ons-kent-ons"-vriendjespolitiek...

Misschien iemand nog andere dingen?
Belangrijkste lijkt mij om lekker ongedwongen te kunnen vliegen, beginners die de ruimte krijgen om te vorderen... al dan niet onder begeleiding van andere (dus niet worden afgeremd, zoals tuinkabouter).
En waar de gevorderden nog verder kunnen vorderen.

Anyway, alvast bedankt voor alle suggesties.

Richard

en zeker dan nog een gevorderde blik op de heli werpen , dit om toch enigzins wat eventuele foutjes of gevaarlijke montage`s zoveel mogelijk te vermijden , dus een soort van model keuring of iets in die zin !!!! en een duidelijke vlag of nummer aan de zender met je kanaalnummer erop !!! allemaal kleine dingetjes die een hoop geouwehoer kunnen voorkomen .

aantal leden = aantal frequentis op de 35 mhz en 40 mhz band

zo doen wij dat op onze club en dan durft er af en toe nog iets mislopen !!!! een potentieel nieuw lid die kwam gastvliegen bleek op dezelfde frequentie te zitten als onze penning meester !

dat nieuwe lid kwam wekelijks kijken eerst zonder heli en dan opeens met heli ... je kan je al voorstellen wat er zou gebeurd zijn als die 2 frequenties elkaar zouden kruisen !

komt dan nog bij dat onze penningmeester met dure nova's en quatro's vliegt.

we hebben het op tijd gezien zonder meer want anders ... * KRAK *

Y

neen geen knijpers ... gewoon iedereen zijn eigen frequentie en als er gastvliegers zijn dan moet deze toestemming krijgen van onze terrein meester.

neen geen knijpers ... gewoon iedereen zijn eigen frequentie en als er gastvliegers zijn dan moet deze toestemming krijgen van onze terrein meester

Erg goed idee, alleen zou ik het wel samen laten gaan met een soort van zenderbewaking.
Vooral voor drukke dagen, gewoon een dingetje met knijpers :P

Ik heb vandaag nog wat meer "lokale" helivliegers gesproken en er is hier best veel interesse naar zoiets. Ik kijk dus ff rustig verder, ben al beetje rond aan het kijken geweest en hier rond het dorp zijn geschikte plekken te over.

Cheers,

Richard

doe mij kanaal 70 maar vast dan :D :D hahaha , het lijkt me echt super om dat voor elkaar te krijgen , maar ik ben toch een voorstander van het doodsimpele knijpersysteem , in principe kan dat gewoon niet fout gaan !!! en zenderbewaking ??? zie maar een slachtoffer te vinden daarvoor , ikkuh niet .

Uiteraard!

Ik heb ook kanaal 70, mn pa 66 en Dennis (Sprokkel) 64 :P

Hahaha :lol:

Als het wat word en Eddie word ook lid zal ik wel andere kristallen in mn ontvanger doen... k heb toch synthesizer in de zender.

Cheers,

Rich :P

k heb toch synthesizer in de zender. ???????????????????????????????????????????????????????? en jij bent een student ???? hahaha ja ja , mooi systeem hoor , mocht het zo ver komen krijg jij van mij een ander ontvangstkristal kado ok.

Back