Oprichten Heli club in ZH

Zou je liever bij een club vliegen waar alleen helicopter word gevlogen?

• Nee

Votes: 0 0,0%
  • Weet niet.

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    573
Ik stem ook ja!

Alhoewel ik ook al zo'n arme student ben, zonder auto. Maar daar is vast een oplossing voor. Ik vlieg nu bij mn ouders in een weiland van de buurman, ergens in Gelderland.

Oké, dan laten we dan allemaal heli club in Nederland oprichten, lijkt mij wel een strak plan.

Geen gezeik van vliegers die liggen te klagen dat ze niet meer durven te vliegen als er een heli in de lucht is. Want dat leidt ze af. Bullshit.

Je hoor mij toch ook niet klagen, maar je merkt het wel. Ze zien je liever niet als wel.
Ik heb het zelf ondervonden, ik kwam bij een club zal geen namen noemen :wink:.
Ik zei dat ik lid wilde worden, heel blij leuk joh...

Maar toen kwam het, wat voor vliegtuig wil je vliegen .....

Helicoptor meneer....

Toe kwamen 3 punt.

1. Waarom Helicopter ???? omdat ik dat wil...
2. Vliegtuig is toch ook leuk. hmm niet voor mij...
3. Maar ons veld is daar niet geschikt voor. hmmmm heli kan toch
Vertikaal starten, of ligt dat nu aan mij.
Het zal wel aan mij liggen.

Dan toch niet.
Weer verder zoeken, en zit nu onder tussen in Eibergen, zo'n 85 km verder op.

Ik wil er ook niet meer weg, leuke mijn mensen daar, althans de helipiloten, andere vliegers ken ik niet daar niet.
Daar zit onder anderen, Remco, Jaap, Willem-Jan, en ik.

Kom op Remco, we richten een club op. 4 leden heb je al. Misschien 5 ..... krijgen we ook wel mee. hihi

Maar ff zereneus, ik moet zeggen dat het wel jammer is dat het zo gaat/moet, ieder zijn eigen hobby. Vliegen en heli moeten eigenlijk toch gemakkelijk samen gaan.

Groetjes
Henk

P.s. ik heb trouwens JA gestemd

Hey ,

Over het wel of niet enkel heli's in de club ga mij niet uitlaten.
Hoe zit het bij ons in Belgie i.v.m. wetgevingen en vergunningen...

Bij ons worden de activiteiten voornamelijk uitgeoefend in agrarische gebieden.
De VLAREM II wetgeving (weet niet of die in Nederland van toepassing is ???)
bepaalt dat alle activiteiten met "modelmotorvliegtuigen" verboden zijn in natuur- en bosgebieden.
Er wordt ook een onderscheid gemaakt in verschillende klassen ;
dit hangt voornamelijk af van hoeveel toestellen er gevolgen worden en of deze modelzweefvliegtuigen zijn of niet.
Let wel ; nergens wordt bepaald wat deze juist zijn !?
Tevens is er wel in bijna alle gevallen een stedenbouwkundige vergunning noodzakelijk, overeenkomstig het geldende gewestplan.

Pfff, moeilijke materie en veel geloop maar een heliclub in het zuiden , lekker dicht bij Belgie zie ik wel zitten

Veel succes !

anders worden jullie toch gewoon lid in utrecht :wink: is het end toch al zoek kwa helivliegers dat begint aardig de overhand te krijgen
Groetejes John

t is alleen zo jammer dat de nieuwe leden van utrecht ineens KNVVL lid moeten zijn , ik vraag me af waarom dat ineens is ??? het kost je nu dus dubbel zoveel geld als je lid wil worden ??

eddie, klagen in het KNVVL deel van het forum, vraag maar eens om uitleg aan meneer knvvl, en wat de voordelen ervan zijn.

KNVvL kan jouw niet verplichten om lid te worden, dat kan alleen een eis van de club zijn.
Blijkbaar is er wel een soort clausule opgenomen in de KNVvL verzekering voor de club dat deze alleen volledig dekt als alle clubleden ook lid zijn van de KNVvL. Maar ook hier geldt hetzelfde, een club is vrij om zelf een verzekering af te sluiten.

Rick

Back