oproep aan BNK bestuur/organisatie

Jij bent altijd welkom hé!!
Aanstaande zondag clubcourse meerijden??
ik kan dan wel wat tegenstand gebruiken..
het beloofd een vol veld 2wd en 4wd te worden

als jij en elvo kunnen komen, dat zou super zijn!!

efkes "offtopic" :

't is natuurlijk maar gissen, deze heren zullen zelf wel de keuze maken, maar ik denk dat ze zondag a.s. eerder zullen te gast zijn op het laatste ck te Kampenhout

-> zowel van TM als TFB zijn daar de aanstaande clubkampioenen bij te staan én te huldigen, nl. Thaisa in de rookie en Willem-Jan in de 2WD klasse !

...en wij hopen stillekes ook nog op wat broodnodige coaching en CR2 - afstel support ;)
 
Laatst bewerkt:
Right. Laten we kijken wie er hardcore genoeg is om de eerste Slash/SC winterkampioen te worden:

"Indoorwedstrijden MAC Vlijmen in de Jacori Manège in Rosmalen voor 2wd, 4wd, truck/slash:

- 28 november 2010
- 9 januari 2011
- 20 maart 2011
Vorig jaar is gebleken dat de Losi Steppin en de JC Goose-Bumps goede banden zijn voor deze ondergrond.
Je kan voorinschrijven op: inschrijving.macvlijmen@gmail.com: vermeld naam, klasse, frequenties, transpondernummer en ook de datums voor het geval je niet op alle datums kan komen.
http://www.m-auto.nl
"

zojuist ingeschreven op alle drie de datums
 
er is niemand die je tegenhoud ;)

Je denkt toch niet dat ik op de baan ga staan als al die kamikazis met hun short courses over de baan aan het rijden zijn :lol:

Maar het is misschien een idee om die paar rare kuiltjes en randjes hier en daar een beetje weg te werken.
 
efkes "offtopic" :

't is natuurlijk maar gissen, deze heren zullen zelf wel de keuze maken, maar ik denk dat ze zondag a.s. eerder zullen te gast zijn op het laatste ck te Kampenhout

-> zowel van TM als TFB zijn daar de aanstaande clubkampioenen bij te staan én te huldigen, nl. Thaisa in de rookie en Willem-Jan in de 2WD klasse !

...en wij hopen stillekes ook nog op wat broodnodige coaching en CR2 - afstel support ;)

Idd, clubrace in kampenhout it is!

Setup advies heel simpel :-)
http://www.rc-offroad.be/setups/CR2_kampenhout_bnk2_2010-04-25.pdf
 
Er is ook iets te zeggen om SC bij de 1/8 electro te lappen natuurlijk. Heb je daar al eens gehoord?

dat geniet niet mijn voorkeur. ik heb al wel zelf gereden / meegedaan aan wedstrijd op een 1/8 baan ( MOL )

die banen hebben een layout voor 4 cellen lipo gevoede buggy's en truggy's of nitro

vind het niet pretttig rijden met een short course truck op 2 cellen lipo op zulke grote banen.

jumps zijn te ver, te hoog, te ver uit elkaar. er valt niet goed te rijden. je zit met je auto constant op het maximale van wat het kan.

een 1/10 shortcourse truck op een 1/10 baan is veel overzichtelijker en spaarzamer voor het materiaal
 
Ik zou ook niet met 1/10e op een 1/8e baan willen rijden. Was vroeger geregeld het geval in onroad 1/10e en daar is dan echt niks tof aan.
 
Bij deze wil ik al de SC rijden uitnodigen op de laatste club wedstrijd (17-10-2010),op het parcour van Orra te arendonk.
ik maak voor jullie aparte reeks, zodat jullie eens op astro kunnen rijden.

Mvg kris.


Ps, ik denk niet dat de meeste er geen reeks bij willen op de BNK, maar het probleem is tijd.
De eerste start opt bnk was om 9.30, er waren 4 reeksen 2wd, en 4 reeksen 4wd, het bnk was gedaan om 18.00, met nog geen 20min pauze om te eten, doe daar nog 1 reeks bij, is het al snel 19.00 u.

Mvg kris.

Zover ik nu kan zien, kan ik er wel bij zijn.
Lijkt mij leuk, ik wil ook wel een x komen trainen daar bij jullie, in het weekend of zo.
Moet ik me dan eerst aanmelden op een site, of zijn er vaste tijden dat de baan open is?
 
Zover ik nu kan zien, kan ik er wel bij zijn.
Lijkt mij leuk, ik wil ook wel een x komen trainen daar bij jullie, in het weekend of zo.
Moet ik me dan eerst aanmelden op een site, of zijn er vaste tijden dat de baan open is?

Je mag altijd eens gewoon komen rijden, het parcour is altijd open. alleen als er wedstrijd is op de glosso zelf, mag je niet rijden.

Alleen leden hebben stroom, dus als je komt laad dan eerst u accu's op, of als er iemand is van de leden heb je wel stroom.

kris.
 
Ik vrees dat jij toch iets wat te romantische gedachten heb, over een SC klasse tot het niveau van bv een NK te tillen. Je gaat er bijv. al vanuit dat wanneer je aan tafel schuif bij een NK of een BNK het niveau omhoog schiet over de gehele linie, helaas denk ik (al zou je daar rijders weten te ronselen) dat deze gasten toch misschien wel een maatje te groot zouden kunnen wezen voor vele dromers onder jullie. De mentaliteit van deze heren is over het algemeen dat ze het beste van het beste moeten hebben (ongeacht of het een verbetering is) waar jij ook aan mee zal moeten doen om aansluiting te houden, dat is een trend die je niet zomaar kan stoppen. Tussen de regels door lees ik dat het erbij horen, voor jou misschien wel belangrijker is, dan het opkrikken van de SC klasse tot NK of BNK niveau, het zou natuurlijk kunnen dat ik dit verkeerd inschat.

Ik lees hier bv al dat clubs bereidt zijn om op bp wedstrijddagen hun circuit open te stellen voor een SC klasse, als je hier meer clubs voor weet te strikken met een beetje verspreide wedstrijddata (een stuk of 5/6), dan kan je mogelijk in overleg/overeenstemming zelf een NK opzetten (of onder de paraplu van de huidige organisaties), deze wedstrijden zouden kunnen meetellen voor een landelijke competitie, je staat dan al aan het “kraambed” van een SC NK of een BNK, het is maar een idee, of heeft dit ook niet je voorkeur? Kennelijk is het niet mogelijk om aan te schuiven bij het BNK, dus zal je zelf naar een alternatief moeten gaan zoeken om je wens in vervulling te laten gaan! Er zijn hier misschien wel BNK rijders die je hiermee een handje willen helpen door op hun club het idee naar voren te brengen, je rijdt mogelijk in eerste instantie mee op bv eigen wedstrijddagen totdat de competitie op eigen poten kan staan.
 
Ik vrees dat jij toch iets wat te romantische gedachten heb, over een SC klasse tot het niveau van bv een NK te tillen. Je gaat er bijv. al vanuit dat wanneer je aan tafel schuif bij een NK of een BNK het niveau omhoog schiet over de gehele linie, helaas denk ik (al zou je daar rijders weten te ronselen) dat deze gasten toch misschien wel een maatje te groot zouden kunnen wezen voor vele dromers onder jullie. De mentaliteit van deze heren is over het algemeen dat ze het beste van het beste moeten hebben (ongeacht of het een verbetering is) waar jij ook aan mee zal moeten doen om aansluiting te houden, dat is een trend die je niet zomaar kan stoppen. Tussen de regels door lees ik dat het erbij horen, voor jou misschien wel belangrijker is, dan het opkrikken van de SC klasse tot NK of BNK niveau, het zou natuurlijk kunnen dat ik dit verkeerd inschat.

.

Met jij bedoel je denk ik mij? althans zo voelt het.
Ik ga helemaal nergens vanuit. ik heb een wens/idee. En ook romantische gedachten maar dan ben ik meestal niet met deze hobby bezig ;)
Je bent hier mensen aardig aan het bestempelen, SC rijders zijn dromers. En er zou een mentaliteit heersen van het beste van het beste moeten hebben bij de buggy rijders.
En je denkt dat ik stiekem liever bij de BNK jongens wil zitten dan het niveau van het SC in nederland naar een hoger niveau brengen?
Als dat zo zou zijn had het makkelijker geweest om een 2dehans buggy te kopen en inschrijven voor het bnk.

maar je geeft het al aan dat je het verkeerd zou kunnen inschatten, en dat is dus ook zo.
 
Ehhh, wat mankeert er aan dromers, ik ben vaak genoeg ook een dromer, vanuit dromers komen regelmatig goede ideeën, daarnaast ben ik ook realistisch, dromen zijn bedrog, tenzij je deze kan verwezenlijken. Het aansluiten bij een NK of een BNK leidt per definitie niet meteen tot een hoger niveau van een bp wedstrijdklasse, de kwaliteit van de deelnemers bepaald de hoogte van het niveau niet de atmosfeer van het evenement op zichzelf. Ik kan maar weinig NK rijders die voor de kat ze kont rijden, en denken dat zij zonder enige investering met de top mee kunnen draaien, tenzij je zo’n natuurtalent bent dat je zonder ook mee kan komen. Als je niet de mentaliteit heb om het uiterste uit jezelf of het materiaal wat op de markt is te trekken, dan zal je nooit de top of het hoogst haalbare kunnen bereiken, dat geldt trouwens voor iedere sport overigens, en het is niet iets wat ikzelf verzonnen heb.

Helaas lees ik niets over de alternatieve bal die ik opwierp in jouw post, wat ik persoonlijk een stuk interessanter vindt, dan of iemand zich hier gekrenkt voelt, tenslotte win (realiseer) je daar geen NK of BNK competitie mee.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze wil ik al de SC rijden uitnodigen op de laatste club wedstrijd (17-10-2010),op het parcour van Orra te arendonk.
ik maak voor jullie aparte reeks, zodat jullie eens op astro kunnen rijden.

Mvg kris.

Da vind ik er nu eens pal op!
Doe volgend jaar zoveel mogelijk open (club)wedstrijden mee, dan zit je al vollebak tussen BNK rijders in de pits, dat doet al veel. Voorlopig rijden in Kampenhout de SC's nog samen met de trucks, gewoon omdat die allebei nog ni aan 10 piloten komen. Nu al een reeks in het drukke BNK eisen is gewoon de kar voor het paard spannen.

kHeb zondagavond na de race op ORRA zelfs nog wat gesleuteld aan een SC die er s'avonds voor de 1e of 2e keer wat kwam rijden en een probleem had met zijn servohorn. Maar dat diene daar ook aankwam met nen SC wil wel zeggen dat het aanspreekt en verkoopt. Offroad volgt daarin gewoon wat mensen tof vinden, zie naar vroeger:

Niet-buggy in de jaren 80 was er de Wild Willy: onracebaar, ik reed daarmee maximum half zoveel ronden als ne Fox, maar kwas wel kweetnihoeblij!!!

Veel later de Monster Beetle: reed al redelijk goe, die kregen op de duur ook een reeks vol op Tamiyaraces, kwam nooit op een BNK, maarja, toen was enkel Rudi Neekx in staat (en zo zot) om daar met ne Tamiyabuggy aan mee te doen.

Veel later trucks: rijdt al heeeel goe, op clubniveau soms een reeks vol, meestal een halve. Hoog niveau wel door veel vrij te rijden, opkomst altijd eerder bescheiden gebleven op BNK


Zal SC ooit volwaardig naast 2wd en 4wd staan binnen 10 jaar, of zal het blijven bij struggelen om een reeks vol krijgen op genoeg BNK's? Of iets tussenin? Een analyse:

1. De auto's in deze non-buggy klasse worden altijd beter. (positief)
2. De RC hobby groeit int algemeen door Lipo, BL, meer buiten komen ipv console (positief)
3. Trucks reden ook al goed, en brak niet door op BNK. (negatief)
4. De kans dat er in Amerika binnenkort een megacoolbangelijke "Graaaavediggeeeeeer" - truck uitkomt en iedereen plots die wil. (negatief)

3 heft 1 op, door het gemiddelde "voor de fun" gehalte van alle piloten dat bewust hoog wordt gehouden.
Kans op 4 bestaat, maar is eerder klein, want ne Gravedigger zal zeker al bestaan.
Dus als 2 groot genoeg is, is er kans!

Die analyse zal er ni veraf zijn, maar is compleet waardeloos en ook tijdverlies, vooral van mij. Alles begint gewoon met 10 man op genoeg open races, en uw klasse is er, iets wat Kris en vele anderen allang wisten!
 
materiaal BNK rijders

Hallo allen en met name drift junkie,

Het materiaal dat je nodig hebt op een BNK off-road om een beetje mee te komen hoeft echt niet duur te zijn.
Het verbleekt in ieder geval bij de kosten die een jeannette (voor de niet intimi on-road rijder :-)) heeft om mee te komen.
De halve A-finale bij een BNK 2 WD bestaat uit mensen die rijden met zippy lipo's (a 25 dollar per stuk). De regelaars die gebruikt worden hoeven geen advanced timing opties te hebben want aan veel power heb je toch niets.
Dure laders zie ik ook zelden, meestal een B6 of variant daarvan (40 dollar).
Daar komt dan nog een auto bij (een B4 FT kost geloof ik nu zo'n 230 euro) en daar hoeft geen extra onderdeel meer bij.
Fatsoenlijk rubber eronder en de rest is aan de piloot.
Ik kan echter niet inschatten in hoeverre je een Traxxas of een Hong-Nor of wat voor zo'n geval dan ook, moet verbouwen om er fatsoenlijk mee rond te komen.

Groeten

Hans
 
Back
Top