Opzoek naar een andere auto...

• Topicstarter Topicstarter RC-Nuub
  • Startdatum Startdatum
R

RC-Nuub

Guest
Hallo ik ben Jordi.
Ik heb sinds dit weekend een elektro offroad auto aangeschaft.
Het is de 1:10 Mad Truck. Voor weinig kunnen kopen via marktplaats, nieuw in doos.

Nu weet ik zelf dat het geen hoge kwaliteit is. Kwam ik zelf al achter nadat ik tegen een tafelpoot aan was gecrasht en een tandwiel in de stuurservo glad was aan 1 kant. Dit heb ik tijdelijk opgelost door het tandwiel om te draaien.

Nu ben ik benieuwd of die tandwielen los te krijgen zijn, het is een Spirith S-01 servo, of wat een betaalbare vervangen kan zijn. En ik wil er graag een betere accu bij, wat raden jullie aan? De originele 7.2v 2200MaH accu was met 1 dag dood, dus gebruik nu tijdelijk een 9.6v 3000MaH accu die ik over had van een Nikko auto.

B.v.d.

p.s. Wil graag een foto plaatsen, maar dat mag nog niet;)

Laatst bewerkt door een moderator:
IMAG0015.jpg

IMAG0017.jpg

Even een reactie op de vraag: Ik zou zelf gewoon een andere servo kopen.
Deze kan je namelijk ook in toekomstige auto's gebruiken, en dus nooit een slechte investering.

Laatst bewerkt:
Ik zou terug naar de winkel gaan, dat is een duidelijk garantiegeval.
Maarja, dan kijg je weer een nieuwe en heb je weer hetzelfde probleem.
Oh marktplaats, vergeet wat ik heb gezegd.

Ik zou terug naar de winkel gaan, dat is een duidelijk garantiegeval.
Maarja, dan kijg je weer een nieuwe en heb je weer hetzelfde probleem.
Oh marktplaats, vergeet wat ik heb gezegd.

Aangezien hij nog in doos zat heb je best kans dat er nog garantie is Gies, dus zo gek is dat niet gedacht ;).
Dan nog zou ik een nieuwe servo kopen, want het blijft dan een zwak punt.

Laatst bewerkt:
Garantie denk ik niet dat ik die krijg, maar dat verwacht ik ook niet voor de prijs. Zie dat ze voor $130 op ebay staan, ik heb er minder dan de helft voor betaald.

Iemand tips/links naar een goede servo. Ik ga morgen ook even bij Hobma in Elst buurten, kijken wat hij heeft liggen.

Lakigucci: Foto's gestuurd!

Kwam erachter dat er op de oude nitro auto van me broer nog 2 Robbe Futuba S3003 servo's zaten. Deze iets aan moeten passen, maar werkt goed nu. Dus moet voor nu alleen nog een andere accu hebben. Ga denk nog steeds voor een servo met metalen tandwielen, maar voor nu kunnen deze er wel even mee door.

Kijk eens naar Rextor servo's (bij bijv toprc uden).
Hier zit 24 maanden garantie op, dus ook als je ze zelf sloopt!

Kijk eens naar Rextor servo's (bij bijv toprc uden).
Hier zit 24 maanden garantie op, dus ook als je ze zelf sloopt!

Bedankt voor de tip, Uden is hier in de buurt, dus kan altijd even gaan kijken!

Zijn de MG servo's van rond de €20 die op conrad.nl staan iets, of is dat allemaal meuk?

--Edit--

Wat betreft accu, moet dit een 7.2v, of mag het bijvoorbeeld ook een 11.1v zijn?
En wat is het voordeel van een Lipo accu, en volgens mij heb je daar een speciale lader voor nodig?

Heb geen ervaring met de servo's van conrad.
Of je een zwaardere accu mag gebruiken is afhankelijk van je regelaar, zo te zien heb je een brushed variant dus zou geen zwaardere accu gebruiken (hoger voltage0..je hebt dan kans dat hij het begeeft (kans acht ik groot).
Een accu met een hogere capaciteit is uiteraard wel mogelijk, je rijtijd wordt dan verlengd (accu met zelfde voltage, hoger MAH).

Voor een lipo accu heb je inderdaad een lipo lader nodig met balancer.

Merk wel dat als ik de 9.6 volt accu gebruik, de accu erg warm word. Maar de rest van de electronica word niet bijzonder warm.

Vandaag een nieuwe 7.2v 3300 Mah accu gekocht bij Hobma. Wat een verschil kan een goede accu maken! Hoefde geen servo mee te nemen, de 2 Futuba S 3003 servo's die ik heb liggen zijn voor nu ruim voldoende. Terwijl we er waren heeft me broer maar gelijk een Traxxas Rustler meegenomen, en daarbij komt nu mijn volgende probleem....
.
.
.
.
Die van hem is sneller...:D:D

Wat is een betaalbare motor om in die van mij te schroeven?
Zonder dat ik van alles en nog wat moet aanpassen?

-------------------------Edit-
Zag op een filmpje op YT, dat je op een stock auto zonder problemen een 8.4v 3000+Mah accu kan gebruiken. Loopt hij een stuk harder, alleen je motor gaat iets minder lang mee.
Iemand hier ervaringen/tips over?

haha dan valt die wagen binnen een dag uit elkaar denk ik. Maar investeren in een motorsetje kost gelijk weer meer dan het hele wagentje nieuw gekost heeft. Goedkope brushless setjes zijn inderdaad de ezrun setjes. Prima setjes voor een leuke prijs

Hoe weet ik dan of een motor past in mijn auto?

Kwaliteit is nog vrij goed, alluminium bodemplaat en aandrijfassen, stalen cardanas, alleen tandwielen zijn iets minder. Hij hoeft voor mij ook niet supersnel te worden.
Ik zie dat ik voor €/$25,- een Titan 12T 550 kan kopen, die er bij me broer ook inzit. Past die bij mij ook?

-EdIT-
Past een Titan 12t 750?

dat is een slechte motor, bj veel gaat hij erg snel kapot.

Hier heb ik weinig aan, bij veel is nogal een vage omschrijving, en waarom zou hij slecht zijn. Dit type motor word standaard in de Traxxas Rustler geleverd, en die krijgt veel goede recensies...

Er zijn inderdaad een paar titans die snel stuk gaan maar als je ze goed in loopt (-ZWD5PwLvMM[/media] - Brushed Motor Break In -- How to Crawl Vid 1-- ProLine Racing Presents) gaan ze bijna voor eeuwig mee mits je er natuurlijk niet echt iets idioots mee doed...

Probleem is ik ben niet bekend met de speed controller die er in je auto zit, als deze 12t motoren aan kan is dat een goede optie, zo niet dan zul je ook nog een betere speed controller moeten kopen/regelen/verkrijgen en dan word het al snel een vrij duur geintje...

Back