Opzoek naar een andere auto...

• Topicstarter Topicstarter RC-Nuub
  • Startdatum Startdatum
Er zijn inderdaad een paar titans die snel stuk gaan maar als je ze goed in loopt ([URL="
- Brushed Motor Break In -- How to Crawl Vid 1-- ProLine Racing Presents[/URL]) gaan ze bijna voor eeuwig mee mits je er natuurlijk niet echt iets idioots mee doed...

Probleem is ik ben niet bekend met de speed controller die er in je auto zit, als deze 12t motoren aan kan is dat een goede optie, zo niet dan zul je ook nog een betere speed controller moeten kopen/regelen/verkrijgen en dan word het al snel een vrij duur geintje...

Hoe kom ik erachter of mijn speed controller de motor aan kan, want kan proberen of ik wat technische specificatie can vinden?

Laatst bewerkt door een moderator:
ja meestal word er wel bij de ESC gemeld hoeveel turns de motor aan kan... Anders blijft er nog een mogelijkheid over, gewoon proberen...

Ik zit nu te twijfelen...
Heb deze auto nog niet zolang, maar zie wel dat het echt allemaal low-budget is.
Heb voor de auto €50,- betaald, nieuw in doos. €35,- voor een 8.4v 2800 Mah accu.
Nog een motor zal ook rond de €25,- zijn. Misschien kan ik hem beter verkopen, en dan kijken voor een 2e hands Traxxas of Tamiya? Die heb je ook voor rond de €150...

Vanavond als hij droog is maar is op marktplaats plempen.
Als ik er wat fatsoenlijk geld voor krijg, kijken ik daarna wel voor een traxxas.
Zou graag zo'n slash willen, of een bandit, maar zie nog weinig 2ehands...

de bandit is meer voor de straat, slash is een hele goede, maar als je een slash, rustler, stampede of bandit gaat kiezen kom weer uit op die 12T motor tenzij je het niet erg vind.
of je neemt er gewoon een, en als hij kapot gaat neem je weer die motor of wat anders.

als je brushless neemt komt er ong. €120,- (nieuw) bij, maar dan heb je er veel meer aan en je bent sneller dan je broer.

Toch maar besloten deze te houden, en rustig op zoek te gaan naar een andere motor.
Een auto kopen kan iedereen, bouwen is een tweede. Vind het leuk om aan het ding te sleutelen, en het is een uitdaging om hem net zo snel als die van me broer te krijgen.

En als er iets kapot gaat, heb ik nog een oude Carlsson 1:10 nitro staan, en ik had gezien dat ik daar best veel van kan gebruiken.

Iemand een leuke site om gespoten 1:10 kappen te kopen, net even aan het bashen geweest, en tig keer over de kop geslagen :D

Als je em sneller gaat maken, er een snellere motor in gaat gooien, ga je em slopen.
Hij is daar niet op gemaakt, leuk dan dat je sneller bent dan je broer, maar je sloopt je auto ermee.
Uiteindelijk ga je dan toch duurder uit zijn als dat je een betere duurdere auto koopt die de snelheid wel aankan.
Zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd!!

Na 2 accu's leeg te hebben gereden, toch maar is aan de slag om de zwakke punten van de auto aan te pakken. De 2 hoofd punten bij deze auto zijn, dat de tandwielen achter open liggen, en er dus gruis/steentjes bij kunnen komen.

Even creatief met de dop van een pot plamuur, en 15min verder had ik dit:
IMAG0020.jpg

IMAG0021.jpg

Bij vochtig omstandigheden sproeit het linker voorwiel mooi al het water over de stuur servo en ontvanger. Wederom een dop gebruikt, nu van een spuitbus:
IMAG0022.jpg

Iets minder mooie oplossing, maar voor nu werkt het goed.

En alle werkzaamheden gebeuren onder supervisie van de 2 "Experts"
IMAG0019.jpg

Hier had ik net de auto even grotendeels uit elkaar om hem schoon te maken. Gelijk de fusee verbinding bij de wielen vol gezet met Ice Wax, binnenkort een keer beide diffs openhalen en ook opnieuw invetten...

Leuk dat je zo enthousiast bezig bent met de hobby:).

Koop een Losi Micro voor je katten. Dan hebben die in huis zelf ook plezier en jij ook. Althans als ze erachteraan hollen:p.

Heb hier nog een Nikko uit 1984 staan, waar ik een elastiekje aan heb gebonden. Leve de lol voor die beesten...

even een tip.
je moet de veren losser zetten.
zodat als je de auto neer zet hij in de veren zakt.
dan rijd hij een stuk beter.
verder lekker bezig, enne mooi he die 2 weisneusen.
ik heb hier ook zo'n weisneus rond lopen;).

gr Sander.

Ik zit nu te twijfelen...
Heb deze auto nog niet zolang, maar zie wel dat het echt allemaal low-budget is.
Heb voor de auto €50,- betaald, nieuw in doos. €35,- voor een 8.4v 2800 Mah accu.
Nog een motor zal ook rond de €25,- zijn. Misschien kan ik hem beter verkopen, en dan kijken voor een 2e hands Traxxas of Tamiya? Die heb je ook voor rond de €150...

Je beste opmerking tot nu toe ;) haha.
En ga dan voor een Traxxas. Zijn goede auto's en ook makkelijk om mee te beginnen. Onderdelen zijn vrij goedkoop, dus denk dat dit jou het beste past.

Traxxas word het denk niet, die van me broer is na 5 dagen al kapot, motor stukgelopen. Terwiijl er 5x mee is gereden en voornamelijk vrij rustig. En wat nog erger is, bij Hobma in Elst viel het niet onder de garantie!:mad:

Voordeel daarvan is dat ik ga proberen om zijn oude motor schoon te maken, en dan kijken hoe die het in de van mij doet.;) Aan de hand daarvan beslis ik of ik er mee door ga, of dat ik hem verkoop.
Ook wat aanpassingen aan de body gedaan:
IMAG0023.jpg

IMAG0024.jpg

IMAG0025.jpg

Voorwiel ophanging iets verlaagd, body zo schuin mogelijk gezet, en een spoiler achterop, die nog over was van de Carlsson van me broer.

Traxxas word het denk niet, die van me broer is na 5 dagen al kapot, motor stukgelopen. Terwiijl er 5x mee is gereden en voornamelijk vrij rustig. En wat nog erger is, bij Hobma in Elst viel het niet onder de garantie!:mad:
1. In laten lopen
2. Traxxas Titans zijn grote junk
3. Waarom viel het niet onder garantie?

brushed motors vallen nooit onder garantie -.-. Titans zijn niet slecht maar laat ze gewoon eens inlopen. 4-5 accu's
heb zelf een titan gehad heb ik lang plezier van gehad.

Back