Opzoek naar een andere auto...

• Topicstarter Topicstarter RC-Nuub
  • Startdatum Startdatum
Deze keer zei hij ook dat hem moesten laten inlopen, had hij de eerste keer niet gezegd.
Waarom die niet onder garantie viel snap ik eigenlijk ook niet, was er zelf niet bij helaas.

Iemand tips om de titan weer aan de praat te krijgen loopt nu wel, maar niet echt hard.
Borstels zijn goed, was iets anders wat "verbrand" was?

De knoop is door gehakt, hij staat te koop/ruil. Hoop dat hij snel weg is, en dan ga ik waarschijnlijk toch onroad rijden. Offroad is leuk, behalve het schoonmaken...

zo heb ik het altijd gedaan in gedestilleerd water gelegd en dan 4-5 accus laten lopen. altijd na het rijden goed schoon geblazen met compressor. en eens in de zoveel tijd eens in gedestilleerd water laten lopen. heb zo de hele zomer door gereden zonder nieuwe motor.

zo heb ik het altijd gedaan in gedestilleerd water gelegd en dan 4-5 accus laten lopen. altijd na het rijden goed schoon geblazen met compressor. en eens in de zoveel tijd eens in gedestilleerd water laten lopen. heb zo de hele zomer door gereden zonder nieuwe motor.

Het is of in gedestileerd water laten lopen (10min oid.), of 1 accu volledig in laten lopen door niet harder te gaan dan half gas waarna goed de motor cleanen. En,en is onnodig.

Het is of in gedestileerd water laten lopen (10min oid.), of 1 accu volledig in laten lopen door niet harder te gaan dan half gas waarna goed de motor cleanen. En,en is onnodig.

+1.. Alhoewel 10min ook al wel lang is ik doe het een 5minuutjes in gedestileerd water..

Dat half gas deed ik inderdaad ook een hele accu lang op een blok ofzo. Alleen deed ik in het begin een kwart van de gas en halverwege halfgas. Maar of dat zoveel uitmaakt weet ik zelf niet.

Laatst bewerkt:
Ga maandag avond kijken bij een HPI E-Savage. Staat te koop met een kapotte aandrijfas, zonder zender/ontvanger/accu.

Iemand tips waar ik op moet letten, als het goed is gaat hij hem wel laten lopen, zodat ik wel zeker weet dat hij werkt.

Nakijken op speling als dat mogenlijk is.
Goed horen of de differentielen niet kraken ed.
En slijtage nagaan op cardanassen ed...

De e-savage heeft best veel speling op wat onderdelen zoals assen etc en met ervaring weet ik je te vertellen dat de stock diffs geen Mamba Monster aankunnen :mrgreen: Heb zelf de GCM diffs erin. Maar voor een mild brushless setje voldoen de stock diffs zeker. Kijk vooral goed voor de slipper settings , als die te strak staat kan er wel eens een as breken. ( niet weggooien, op die site hieronder staat een ' mod' hoe je van 2 kapotte asjes 1 hele kan maken. Met het zwakke punt waar ze breken eruit:p ) Ook is het aan te raden om 4 van de 8 stock schokdempers te verwisselen met de 1:8 nitro savage x schokbrekers. Had ze redelijk goedkoop 2ehands gekocht. Het verbetert de handeling goed! Maar verder het is zeker weten een leuke auto. E-savage.com is een leuke site waar heel veel dingen over de e-savage staan.

En er moeten 2 accu's in!

Laatst bewerkt:
De e-savage heeft best veel speling op wat onderdelen zoals assen etc en met ervaring weet ik je te vertellen dat de stock diffs geen Mamba Monster aankunnen :mrgreen: Heb zelf de GCM diffs erin. Maar voor een mild brushless setje voldoen de stock diffs zeker. Kijk vooral goed voor de slipper settings , als die te strak staat kan er wel eens een as breken. ( niet weggooien, op die site hieronder staat een ' mod' hoe je van 2 kapotte asjes 1 hele kan maken. Met het zwakke punt waar ze breken eruit:p ) Ook is het aan te raden om 4 van de 8 stock schokdempers te verwisselen met de 1:8 nitro savage x schokbrekers. Had ze redelijk goedkoop 2ehands gekocht. Het verbetert de handeling goed! Maar verder het is zeker weten een leuke auto. E-savage.com is een leuke site waar heel veel dingen over de e-savage staan.

En er moeten 2 accu's in!

Wat bedoel je met de site hieronder? Want dat klinkt wel interessant, als ik de kapotte aandrijfas er nog bij krijg.
2 accu's? Met 1 rijd hij niet? Ik heb nu alleen één 7 cells, 8,4v accu met Traxxas aansluiting...

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien op de site, passen er ook geen 6+1 ontop accu's in.
Word morgen maar afzeggen, en dan waarschijnlijk toch maar voor een rustler of iets dergelijks gaan. Heb liever iets aparters...

Back