Orlice 3.1 van Wanitschek

Ik heb intussen een 2,4 ghz zender gekocht en hier maar eens mee aan het uitzoeken ( nog geen v-staart gehad) alles is weer anders als mijn oude Futaba zender maar wel eenvoudiger als je de vertaling van Corien erbij heb(bedankt:p)

Je draadje nog eens doorgelezen en zie nu pas dat je een T8FG hebt. Die heb ik ook. Leuke zender met 8+2 kanalen. En weet je wat het leuke is: als je de software update draait dan heb je ineens een 12+2 zender, voor niks!! Daar wordt een Hollander blij van!

Ondertussen heb ik ook al 4 ontvangers van Orange (HK) in gebruik waar ik nog geen enkele negatieve ervaring mee heb. Nu blijkt dat je 2 van die ontvangers aan elkaar kunt knopen: 2 8 kanaals ontvangers worden dan samen ineens een 14 kanaals ontvanger. 2 kanaaltjes worden opgeofferd. En daar wordt die Hollander nog blijer van!

Groet,

Jacob Bos

Ik had over die zender al even met je gesproken in Hoeven en vond het moment daargekomen, ontvangers van Futaba zijn lekker prijzig inderdaad.
Dat is mooi van die ontvangers van HK:p, welk type gebruik jij dan Jacob.

groet en tot zondag

Terence

QUOTE=jacobbos;2181501]Je draadje nog eens doorgelezen en zie nu pas dat je een T8FG hebt. Die heb ik ook. Leuke zender met 8+2 kanalen. En weet je wat het leuke is: als je de software update draait dan heb je ineens een 12+2 zender, voor niks!! Daar wordt een Hollander blij van!

Ondertussen heb ik ook al 4 ontvangers van Orange (HK) in gebruik waar ik nog geen enkele negatieve ervaring mee heb. Nu blijkt dat je 2 van die ontvangers aan elkaar kunt knopen: 2 8 kanaals ontvangers worden dan samen ineens een 14 kanaals ontvanger. 2 kanaaltjes worden opgeofferd. En daar wordt die Hollander nog blijer van!

Groet,

Jacob Bos[/QUOTE]

ik vlieg zelf de condor evo 4 met ook de dymond 3548 .
toestel weegt vliegklaar een 2800 gram op 3 meter span

alleen ik heb er een 14x8 op zitten . deze geeft zat trekkracht .
als accu heb ik dan ook 2x 3s2500mah parallel staan . kun je zonder thermiek een 30 minuten zoeken naar thermiek .

gezien je profiel en aangezien je zwaartepunt klopt zeg ik dat je net met te lage vliegsnelheid bent gaan klimmen . je prop is te klein gekozen een 13x6,5 is beter .

Laatst bewerkt:
Oeps! Dank,ik ga het checken!

Edit: je hebt gelijk, lesje geleerd. Nu heb ik dus 1 S Spec en 3 niet S-Spec. Geen probleem op dit moment. Maar voor de ideeen die ik heb wel goed om voortaan de S-Spec te bestellen.

Jacob

Laatst bewerkt:
tja, dat is nou net de kracht van een forum: iedereen weet iets, samen weten we alles (nou ja......heel veel).

Groeten,
Max

[offtopic]
Gebruiken jullie die ontvangers ook in jullie zwevers? Waarmee je dus wel eens echt ver weg vliegt? Dan ga ik dat ook maar es doen :-)
[/offtopic]

Jazeker, zichtgrens is bij mij ongeveer 500-600 meter. Heb ik ooit eens getest door mijn mobiel met GPS in de zwever te plaatsen en dan te kijken hoe ver ik weg durfde te gaan . .

Van deze ontvanger heb ik ooit ergens op internet een test gelezen. Reikwijdte is wel iets minder dan de originelen. Maar dat was iets in de trant van 1000 meter, terwijl het origineel nog bij 1200 werkt of zo. Dus minder maar nog ruim buiten je zichtgrens. En nu inderdaad weer terug naar de Orlice . .

Groet,

Jacob

Na mijn mislukte remaiden vorig jaar bleef dit toch een beetje knagen:rolleyes:

Ik kijk van de week op marktplaats en tot mijn verbazing wordt er een Orlice van Wanitscheck aangeboden in mijn eigen woonplaats ook nog, bod gedaan en volgende morgen ongeveer 300 mtr. van mijn huis de Orlice bekeken en gekocht.
Thuis gekomen de andere Orlice er eens naast gelegd en vergeleken.

full

full

Tot mijn verbazing is de romp smaller, kleiner van diameter etc. de vorm is grotendeels hetzelfde maar veel fijner en ranker.

Ik had al eens gelezen op RC network dat er twee versies waren omdat de cockpitkappen niet uitwisselbaar waren. Nou heb ik ze dus allebei.

Van deze zijn de vleugels grotendeels gebouwd (erg netjes), echter geen rolroeren ingebouwd, bovenzijde is klaar, onderzijde nog de indekkingen.

full

Deze vleugels hebben een spanwijdte van 3.40 mtr en ik ga wel de rolroeren inbouwen, ik had inmiddels al een tekening dus dat gaat wel lukken.
Ik heb de remkleppen uit de oude schuimvleugels gehaald, het profiel nog eens vergeleken en er klopt werkelijk geen hout van:confused:, dus deze zijn nu vernietigd en in de kliko beland.

Ik ben inmiddels begonnen met de rolroeren inbouwen, vleugels netjes op de bouwplank gefixeerd, capstrips t.h.v. rolroeren gedemonteerd en dit stuk ingedekt, hierna kan ik de vleugels draaien en vastzetten op de bouwplank.
Voorzichtig de ribben inzagen en balsa balkjes inlijmen, onderzijde indekken en rolroeren lossnijden (met behoud van het profiel hoop ik)

Zodra ik verder ben plaats ik wel weer foto's

groet

Terence

ps : deze romp gaat straks niet met een afgezaagde neus door het leven en zal gesleept cq gelierd gaan worden, of misschien van een helling in Oostenrijk worden gelanceerd deze zomer:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Na mijn mislukte remaiden vorig jaar bleef dit toch een beetje knagen:rolleyes:

Ik kijk van de week op marktplaats en tot mijn verbazing wordt er een Orlice van Wanitscheck aangeboden in mijn eigen woonplaats ook nog, bod gedaan en volgende morgen ongeveer 300 mtr. van mijn huis de Orlice bekeken en gekocht.

:rolleyes: nou,mooi is dat.was je me voor.Ik die beste man mailen en hup is ineens de advertentie weg:rolleyes:

De Orlice heeft in ieder geval een goed huis gekregen.;)
Veel plezier ermee!

Gefeliciteerd Terence, met deze Orlice heb je weer een prachtige zwever erbij!

Geniet van het bouwen!

Johannes

Nahhhhh,nergens voor nodig.
Ik zit nog bij lange na niet zonder vleugels.
Maar was een leuke aanvulling geweest.
Ja,snel was je wel.Dacht dat dat ding amper een dag op MP stond.
Veel vliegplezier gewenst met de Orlice

Groeten Gerald

ps : deze romp gaat straks niet met een afgezaagde neus door het leven en zal gesleept cq gelierd gaan worden, of misschien van een helling in Oostenrijk worden gelanceerd deze zomer:razz:

Oostenrijk moet je zelf doen, maar met de lier kan ik je voorzien en aan een sleper word aan gewerkt....;)

Succes met bouwen.

Jaa gaaf!
Ik had hem ook al zien staan op Marktplaats. Leuk dat jij hem hebt Terence, gaat nu zeker een mooi model worden. De (echte) Orlice vind ik zelf een hele mooie kist. De 1,5m versie van Topp-Rippin staat ook geruime tijd op m'n verlanglijst...

Orlice.jpg

Succes!

Groeten Rick

Inmiddels langzaam verder gebouwd, indek bovenzijde thv rolroeren gemonteerd.
Balsa liggers voor rolroeren in vleugel pasgemaakt en ingelijmd
Aan achterzijde ligger shearwebs pasgemaakt en ingelijmd

full

In de eerste vleugel graupner remklep ingebouwd

full

Nu de andere vleugel nog remklep inbouwen, servo's voor rolroeren en remkleppen inbouwen en daarna onderzijde vleugel stuk indekken.

wordt vervolgd

Terence

Laatst bewerkt door een moderator:
Back