Orlice 3.1 van Wanitschek

Terence gefeliciteerd hoor. Zowel met de maiden van je Orlice als met je eerste (model)sleep. Je bent de derde in 3 weken die ik z'n eerste sleepje mag geven en alle 3 de keren dezelfde glunderende kop na afloop, alleen daarom al zou je een sleepkist nemen :-)

Ik heb de filmpjes binnen, ben druk aan het converteren en ga er dan wat moois van maken. Er zit prachtig materiaal tussen.

Orlice1.jpg

Dank je Arjan, ik heb nog een (Arjan)grijns op mijn smoelwerk:grin: die er voorlopig niet afgaat.

Het was inderdaad een dubbele ontmaagd... vandaag, die erg goed is bevallen, slepen geeft zweven nog een extra dimensie.

Ik zal echt veel minder gauw er een neus afzagen.:rolleyes:

Er zitten zeker mooie beelden bij de filmpjes die Ronan heeft gemaakt, hij kan naast real smooth scale landings, ook nog filmen ook.

groet en kan niet wachten natuurlijk

Terence

Dank je Arjan, ik heb nog een (Arjan)grijns op mijn smoelwerk:grin: die er voorlopig niet afgaat.

Het was inderdaad een dubbele ontmaagd... vandaag, die erg goed is bevallen, slepen geeft zweven nog een extra dimensie.

Goh, daar sta ik nou niet van te kijken! Van harte met de maiden en 1e sleep.

Prachtig,

Arjan,

Dat is echt mooi zo als je dat gemonteerd hebt, ik ben er erg blij mee.

Mooie afsluiting van een mooie dag met nieuwe ervaring die ook nog vastgelegd zijn.

Nogmaals dank en tot gauw

groet

Terence

Het filmwerk is van Ronan, die doet dat echt geweldig.

Was inderdaad een superdag.
En nu naar bed allemaal :-)

Terence, kist ziet er leuk uit. Slepen zag er ook goed uit. Kleine kritische noot: de staart blijft erg achter in de bocht, je mag wat meer met richting gaan sturen, dan wordt hij nog beter.

woooooooow schitterend terence wat n prachtig vliegbeeld gefeliciteert met deze mooie aanwinst!! en natuurlijk ook voor het vgt programa:yes: cameraman ronan mag ook zeker bedankt worden voor deze mooie beelden:lol:en natuurlijk de filmmontage van arjan!! ook dat mag zeker gezegt worden:grin: nogmaals gefeliciteert met je schitterende aanwinst terence!!

eindelijk weer

Ik was met de Orlice in Marknesse op de VGG meeting in januari, daar gevlogen maar het vloog echt als een krant, op de een of andere manier veel speling op roeren v staart.

Later met Arjan er nog eens naar gekeken en het advies gekregen om dat echt te veranderen..
Naar goed advies moet je gewoon luisteren, dus de Binnenkabels(Sullivan) eruit gehaald, 1,5 mm staaldraden met een buitenmantel van stuurkabel eromheen en dat door de buitenkabel van Sullivan heen.

Speling voor 75% gereduceerd.

In mijn servo kist lagen al een poosje twee Volz servo's, die in de romp gemonteerd, geheel afgesteld en dat reageert veel beter:p:p

Verder spanningsregelaar gedemonteerd, grote accu eruit, Prop eraf en neusje gemonteerd, kleine lipo met Switch Bec erin.
Geheel uitgewogen en op de weegschaal, nu onder de 3 kg.(dat scheelt 200 gram.)

Gisteren met Arjan afgesproken om vandaag te vliegen op de Ginkelse Heide.

Die dikke big lift lacht om deze oldie (Ter vergelijk, de taxi van Arjan kon hem net omhoog brengen).
Al tijdens de sleep merkte ik de nauwkeurigheid tijdens het sturen op hoogte, op 300 mtr. losgekoppeld en wat een andere kist. Hij heeft nog niet zo gevlogen, hij was vreselijk onnauwkeurigheid qua middenstand op hoogteroer en nu snaarstrak.

Drie sleepjes gemaakt met Arjan en 45 minuten gevlogen, toen moesten we als de rook inpakken en konden in de auto stappen toen het onweer losbarste.

Ik ben erg blij met het vlieggedrag van de Orlice (rustige thermiekzwever met best flexibele vleugels)

Ik overweeg om de motor te demonteren, accu voorin, volgens mij komt het gewicht dan op ongeveer 2800 gram.

Arjan heeft nog gefilmd, dat komt vast later hier te zien:p

groet

Terence

Dat kun je wel zeggen, heel mooi rustig vlieggedrag, vriendelijk overtrekken.
Ik heb het zwaartepunt 5 mm achter de standaard van Wanitscheck nu.

wanneer ga je met LS3 slepen??

groet

Terence

Tja, als ik jou verhaal zo lees Terrence, dan ga ik maar eens langskomen met de LS3 op de hei daar...

Dank je, ik had niet in de gaten dat er nog iemand anders gefilmd had, leuk toch een kompleet plaatje.

Landen gaat nu veel strakker, met die directe spelingvrije aansturing.

Bedankt voor die snelle en mooie video:p.

Terence

Back