eindelijk weer
Ik was met de Orlice in Marknesse op de VGG meeting in januari, daar gevlogen maar het vloog echt als een krant, op de een of andere manier veel speling op roeren v staart.
Later met Arjan er nog eens naar gekeken en het advies gekregen om dat echt te veranderen..
Naar goed advies moet je gewoon luisteren, dus de Binnenkabels(Sullivan) eruit gehaald, 1,5 mm staaldraden met een buitenmantel van stuurkabel eromheen en dat door de buitenkabel van Sullivan heen.
Speling voor 75% gereduceerd.
In mijn servo kist lagen al een poosje twee Volz servo's, die in de romp gemonteerd, geheel afgesteld en dat reageert veel beter

Verder spanningsregelaar gedemonteerd, grote accu eruit, Prop eraf en neusje gemonteerd, kleine lipo met Switch Bec erin.
Geheel uitgewogen en op de weegschaal, nu onder de 3 kg.(dat scheelt 200 gram.)
Gisteren met Arjan afgesproken om vandaag te vliegen op de Ginkelse Heide.
Die dikke big lift lacht om deze oldie (Ter vergelijk, de taxi van Arjan kon hem net omhoog brengen).
Al tijdens de sleep merkte ik de nauwkeurigheid tijdens het sturen op hoogte, op 300 mtr. losgekoppeld en wat een andere kist. Hij heeft nog niet zo gevlogen, hij was vreselijk onnauwkeurigheid qua middenstand op hoogteroer en nu snaarstrak.
Drie sleepjes gemaakt met Arjan en 45 minuten gevlogen, toen moesten we als de rook inpakken en konden in de auto stappen toen het onweer losbarste.
Ik ben erg blij met het vlieggedrag van de Orlice (rustige thermiekzwever met best flexibele vleugels)
Ik overweeg om de motor te demonteren, accu voorin, volgens mij komt het gewicht dan op ongeveer 2800 gram.
Arjan heeft nog gefilmd, dat komt vast later hier te zien
groet
Terence