.
Hoi Dries,
Bedank voor je leuke reactie!
Voor de electro setup moet je bij m`n clubgenoten zijn, daar heb ik geen verstand van of ervaring mee...
Bij mij komt er zo`n lekker ruikend rookmachinetje in
De vleugel fairings bouw ik altijd "in de schoot".
Deze vleugel heeft V-stelling en wanneer de fairings loodrecht op de romp worden gelijmd sluiten ze niet mooi aan op de vleugel (door de V-stelling).
Ik leg altijd een plastic laagje (hier een plastic zakje van de Action
) tussen de vleugel en de romp en lijm dan de fairings aan de de romp vast.
In eerste instantie is dat alleen een in vorm gebracht strookje dun vliegtuigtriplex (0.6mm bij deze Tiger).
Die strookjes pin ik dan strak vast op de vleugel zodat deze mooi aansluiten.
Dan inderdaad wat verschillende driehoekslatjes er tegenaan om de hoek vast te zetten.
En ook inderdaad dan aansmeren met lightweight filler en schuren wanneer het droog is:
Maar zoals Bas aangaf zijn er vele wegen naar Rome, dit vind ik een fijne manier van werken.
Maar er zijn nog vele andere prima oplossingen, zie de post hierboven van Bas.
Is zeker een leuke toevoeging voor je mooie Puma!
Groeten, Ramses
.
Hoi Dries,
Bedank voor je leuke reactie!
Voor de electro setup moet je bij m`n clubgenoten zijn, daar heb ik geen verstand van of ervaring mee...
Bij mij komt er zo`n lekker ruikend rookmachinetje in

Hoe doe je die fairings? Loodrecht op de romp een triplex stukje lijmen en dan met driehoekstukjes die steeds kleiner worden het verloop opvullen?
En dan schuren, schuren, schuren? Zou dat namelijk kunnen toepassen in mijn Puma ook...
De vleugel fairings bouw ik altijd "in de schoot".
Deze vleugel heeft V-stelling en wanneer de fairings loodrecht op de romp worden gelijmd sluiten ze niet mooi aan op de vleugel (door de V-stelling).
Ik leg altijd een plastic laagje (hier een plastic zakje van de Action

In eerste instantie is dat alleen een in vorm gebracht strookje dun vliegtuigtriplex (0.6mm bij deze Tiger).
Die strookjes pin ik dan strak vast op de vleugel zodat deze mooi aansluiten.
Dan inderdaad wat verschillende driehoekslatjes er tegenaan om de hoek vast te zetten.
En ook inderdaad dan aansmeren met lightweight filler en schuren wanneer het droog is:
Maar zoals Bas aangaf zijn er vele wegen naar Rome, dit vind ik een fijne manier van werken.
Maar er zijn nog vele andere prima oplossingen, zie de post hierboven van Bas.
Is zeker een leuke toevoeging voor je mooie Puma!
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: