Oude 4 meter zwever 'Jan van Gent'

Over een jaartje het vervolg.............................................

Dan al? ;)

Hier ligt een 4m50(?) ASH27 van Beineke al een jaar of 6 "op de plank".
Met zelf gefabriekt; KTW, uitklapbaar neuswiel en sleephaak.
Tja; een jaar is zo maar om voor je het weet. :yes:

Meen je niet.
Na zoveel jaar, weet jij beter wat er bij mij "op de plank ligt".
:worship: ;)

Maar eens gaat ze vliegen hoor.
Ik heb er al weer een tijdje zin in, en als de winter de beetje meewerkt....
Wie weet.

wie is er nu een jvg aan het bouwen ?
Ik ben in het bezit gekomen van een half afgebouwde jvg .
hier moet nog heel wat aan gebeuren ,dus mischien kunnen we elkaar helpen met tips ,en info .
tekeningen heb ik erbij gekregen .
ik zal van de week wel even wat foto,s plaatsen .

gr paulus
Ik had al verschillende jaren geleden een jan van gent overgenomen kon ik toen afhalen in eindhoven,had een klein ongelukje gehad was met het staartstuk gedeelte tussen de auto deur geplet,maar dank zei de 2 tekeningen weer in oude staat hersteld,ben nu bezig de zervos er in het bouwen waarvan er al 3 van werken, hoogte roer,links en rechts,en de remkleppen, mijn vraag is hoe moet ik de vleugels aan de romp bevestegen dat is mijn vraag

Is hier iemand van de oude garde die bekend is met het model 'Jan van Gent'? Op de bouwtekening staat dat deze is ontworpen door J.A. van de Werff. Het is een zwever met een span van ca. 4 meter, T-staart en geheel houtbouw.

Misschien is er iemand die een plaatje heeft van een gebouwd model en/of praktijkervaringen? Ik zou ook graag willen weten hoe oud dit model is.
Dit model is plus minus 30 jaar oud.ben eReen vlieg klaar aan het maken

Adrie, kom woensdagavond naar de club in Weert met je spullen, dan lopen we hem na en ga je met de juiste oplossing naar huis. Er zullen meer dan voldoende ervaren bouwers aanwezig zijn incluis mezelf......

Het is niet zo verstandig om email adressen op een publiek toegankelijke pagina te plaatsen. Dit zou je veel vervelende reklame berichten kunnen opleveren.

Beter is het om een email adres te versturen via een prive bericht.

Ik heb er ook nog ene liggen, helaas bij de 2e start teveel down gegeven en de vleugel ter hoogte van de neuslijst en achterlijst verbindingen gescheurd.
Helaas weinig tijd de afgelopen jaren, anders was deze al gerepareerd en als Pierre me niet net voor was, was dat nummer drie geworden. :)

Ik heb de originele Jan van Gent. Bouw nummer EEN dus!. Hij is helemaal heel en in originele staat.,(alleen de servo's zijn oude (middenstand dus 1,7 msec ipv 1,5. Kan versteld worden, anders moetende servo's vervangen worden).
vanwege m'n leeftijd is hij TE KOOP!

Back