Oude auto opknappen (Kyosho Burns)

Scannen0002.jpg

Scannen0003.jpg

Scannen0004.jpg

Scannen0005.jpg

En een bijpassende leverancier/prijslijst:
http://www.goldstarstockists.com/ta...tm?PHPSESSID=7ff13eb4fac0eb9d335d5eb05bdee317

GEWELDIG,,,

Dit weekend gaat de bouw weer flink door. Hoop dat ik hem ver in elkaar krijg. Heb al iemand gevonden die de bodies namaakt en spuit. Maar nu zien als die in elkaar zit, en dan onderdelen bestellen zodat de auto weer TOP is ;-)
Denk dat het mij nog wel gaat lukken deze auto top-fit te krijgen

Groeten
Roel

heej nog meer mensen met een kyosho burns!:D ik heb zelf ook burns 4wd. ik heb hem helemaal opnieuw opgebouwd en schoongemaakt. onderplaat van 4mm alluminium gemaakt nieuwe motor, nieuwe radioplaat, ontvangerbox erop geplaatst, nieuwe tank enz enz. ksal binnenkort is foto'tje uploaden. maar ik kan nou ff niet rijden want het kegeltandwieltje wat in mijn voordiff zit is helaas kapot. (al 3e keer dat die kapot is).

ja ik heb enig idee hoe oud dit topic is. maar meschien zijn er nog mensen die erop kijken hè,? mensen net als jy want jy reageert er nog op. en precies beter dan een nieuw topic met zelfde zooi erin want daar word het ook niet duidelijker op.

heej nog meer mensen met een kyosho burns!:D ik heb zelf ook burns 4wd. ik heb hem helemaal opnieuw opgebouwd en schoongemaakt. onderplaat van 4mm alluminium gemaakt nieuwe motor, nieuwe radioplaat, ontvangerbox erop geplaatst, nieuwe tank enz enz. ksal binnenkort is foto'tje uploaden. maar ik kan nou ff niet rijden want het kegeltandwieltje wat in mijn voordiff zit is helaas kapot. (al 3e keer dat die kapot is).

heb je hem wel goed uitgeshimmed? ik rijd al een tijdje met de mt versie van de burns (usa-1) van ik weet niet hoe oud, maar mits goed uitgeshimmed gaan deze oenoemelijk lang mee zoals mijne, ik zie er nog geen slijtage op in ieder geval. ook heb ik gewoon hedendaagse serpent (en dat is eigenlijk ook alweer antiek :) ) diff olie erin gedaan om het baloonen wat in te perken, mijn 8 poorter veroorzaakt aardig wat eindsnelheid

to bzb: ja ik heb hem goed uit geshimmed, dit was eerst niet het geval en daarom al 2 kapot gereden. Maar laatste keer wel goed gedaan maar alsnog kapot gereden. Denk dat de lagers of de plastic blokken waar de lagers inzitten uitgesleten zijn. Ben bezig met me middendiff te locken zodat ik nog ff kan rijden tot ik mijn 1 op 6 fg heb.

to bzb: ja ik heb hem goed uit geshimmed, dit was eerst niet het geval en daarom al 2 kapot gereden. Maar laatste keer wel goed gedaan maar alsnog kapot gereden. Denk dat de lagers of de plastic blokken waar de lagers inzitten uitgesleten zijn. Ben bezig met me middendiff te locken zodat ik nog ff kan rijden tot ik mijn 1 op 6 fg heb.

Alleen diffs uitshimmen heeft geen nut als er te veel spelling op delagers zit, ook deze moeten vervangen worden en vooral als er een diff is stuk gedraaid:(

ik heb gekeken maar de het waren niet alleen de lagers. de busjes die in de lagers draaien zijn door de speling ook afgesleten. dus nieuwe lagers heeft weinig/geen zin. Maar ik heb me middendiff gelocked en ben met achterwiel aangedreven gaan rijden. dit werkt opzich ook wel. kapje is weer beetje netjes gemaakt want die zag er niet uit na alle reparaties.

Hoi,

Het is al enige tijd geleden. Het project heeft helaas een tijd stil gestaan, maar wil de opbouw opnieuw oppakken.
Door het overlijden van mijn Opa wil ik deze auto toch weer opknappen en in een staat brengen waarbij die "schittert" op de kast.

Helaas moet ik nog heel veel onderdelen weer bij elkaar gaan sprokkelen. Dus ben op zoek naar tips om:
- waar kan ik onderdelen kopen / vinden?

Thxs
Roel

Hallo,
OP ebay staan zowiezo wel onderdelen ed te koop, of anders mp ed in de gaten houden maar daar kom ik ze eigenlijks nooit tegen.
Maar welke onderdelen heb je nog nodig? Kap en banden kan ik je niet aan helpen maar heb wel erg veel vintage onderdelen kan altijd even kijken of er nog iets voor je tussen zit.

mvg P

staat er volgens mij 1 op mp momenteel.
ziet er op de foto's best redelijk uit en de prijs lijkt mij ook netjes

Hoi,

Nee nee, zeker niet te veel moeite, bedankt man... Heb de advertentie gezien. Heb contact gezocht met de aanbieder maar reageert nog niet op mijn bericht.

Thxs

Back