Sorry Ernst,
En weer moet ik je tegenspreken..
.....
En sterker nog, je kan 2 sets van verschillende capaciteit parallel zetten.
.....
Als het echt gevaarlijk was dan zouden we het niet doen, als het fout gaat dan hebben we een claim van enkele miljoenen of staat er een boorplatform of raffinaderij in de fik
Dat we elkaar tegenspreken geeft niets, we moeten kunnen discussiëren.
Twee accu's parallel zetten is wat anders.
Pentip wil twee 6V accu's in serie zetten en met een 12V lader laden. Als de ene accu dan vol is maar de andere nog niet zal er nog een flinke laadstroom door de reeds volle accu lopen. Met een druppellader zal er niets aan de hand zijn maar als een gewone lader wordt gebruik kan het wel degelijk mis gaan...... Kan ik 2 niet nieuwe 6V accu's in serie verbinden en met een 12V lader opladen? Dat kan, weet ik, maar kun je ze ook aan een druppellader hangen of gaat dat mis dan wel gaat het mis als de accu's van verschillende kwaliteit zijn?
Ook "professionals" doen lang niet alles op de juiste manier. Nog niet zo lang geleden heb ik iemand die al 20+ jaar in het vak zat moeten uitleggen hoe hij op de juiste manier een BNC connector aan een coax kabel moest zetten. Hij was overtuigd dat hij een goede manier gebruikte want hij deed het al jaren zo en het is "altijd goed gegaan". Dat zou kunnen omdat de meeste van die connectors maar zelden los hoeven. Maar in de toepassing waar hij ze toen gebruikte was dat anders. Die moeten regelmatig los en het zit in een voertuig waar het nogal wat trillingen zal ondervinden. Binnen een jaar zouden daar kabels met onderbrekingen in de mantel of op z'n minst met een afgescheurde isolatie zijn ontstaan.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik altijd alles op de juiste manier doe. Als iemand ziet dat ik iets fout doe en die persoon kan mij uitleggen wat en waarom ik fout doe zal ik dat graag aannemen en het voortaan goed doen.