'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

dsc09966m.jpg

dsc09807c.jpg

dsc09811jd.jpg

5ohb.jpg

47847_RB.jpg

Foto's staan ook in het Kyosho Algemeen topic, maar als 1990 ook als oud genoeg geldt, mag deze zeker ook:

optima1.jpg

optima2.jpg

Standaard Optima Mid met een aantal hop ups, CVD's voor, alu turnbuckles, en andere schokdempers, om een paar dingen te noemen.

Foto's van mijn andere "oudjes" werken nu even niet, de hostingsite waar ze staanligt er blijkbaar uit.

Ik heb wat leuk spul gevonden. Het is echt vintage, ik weet niet hoe oud. Kent iemand dit? de ene auto is zelf made en de andere zag ik wel een kapje bij van Yu Can. Is hier nog informatie over te vinden? Het motortje is van Kyosho. Iemand daar bekend mee?
302wdxz.jpg

f7x37.jpg

2e3vbxu.jpg

20ky8tj.jpg

De auto`s zijn stockcars.

Yucan is een bekent merk stockcars uit de jaren 80.

Mijn vader reed er altijd wedstrijden mee.......

Bij sommige clubs werden de frames ook zelf gemaakt (in clubverband).

Werden toendertijd aangedreven door een Veco 19 motor.

Die motorfiets is een tamelijk zeldzame: in electrouitvoering zijn ze redelijk verkocht, in brandstofuitvoering niet echt.

Vermoedelijk zijn de tandwielen volledig weg, die waren als ik me goed herinner van het zelfde spul gemaakt als dinky toys: spuitgiet-aluminium wat gewoon niet geschikt is voor tandwielen...

In goede staat zou dat model serieus geld opleveren bij de verzamelaars.

Groet, Bert

Die motorfiets is een tamelijk zeldzame: in electrouitvoering zijn ze redelijk verkocht, in brandstofuitvoering niet echt.

Vermoedelijk zijn de tandwielen volledig weg, die waren als ik me goed herinner van het zelfde spul gemaakt als dinky toys: spuitgiet-aluminium wat gewoon niet geschikt is voor tandwielen...

In goede staat zou dat model serieus geld opleveren bij de verzamelaars.

Groet, Bert

Welke tandwielen bedoel je? die waar de ketting om heen zit? of binnen in het motortje?

Of hij er nog in zit kan ik vanaf de foto's niet zeggen, maar er zou in dat motorblokje een 1.76 cc OS verstopt moeten zitten, die met de krukas naar achter wijst.
Uiteraard heb je dan een haakse tandwieloverbrenging nodig, en die schijnt bij dit model dus van het goedkoop te produceren maar absoluut niet erg duurzame spuitgiet-aluminium zijn (als mijn geheugen mij niet in de steek laat tenminste).

De ketting tandwielen waren volgens mij van Delrin (maar daar ben ik ook niet helemaal zeker van).

Maar ja, het is maar de vraag of dat motorblokje ooit "afgemaakt" is (de OS motor werd volgens mij los verkocht) want sowieso zijn de noppenprofielen ook niet op de wielen geplakt dus het is maar de vraag of het ding ooit gereden heeft.

Groet, Bert

Of hij er nog in zit kan ik vanaf de foto's niet zeggen, maar er zou in dat motorblokje een 1.76 cc OS verstopt moeten zitten, die met de krukas naar achter wijst.
Uiteraard heb je dan een haakse tandwieloverbrenging nodig, en die schijnt bij dit model dus van het goedkoop te produceren maar absoluut niet erg duurzame spuitgiet-aluminium zijn (als mijn geheugen mij niet in de steek laat tenminste).

De ketting tandwielen waren volgens mij van Delrin (maar daar ben ik ook niet helemaal zeker van).

Maar ja, het is maar de vraag of dat motorblokje ooit "afgemaakt" is (de OS motor werd volgens mij los verkocht) want sowieso zijn de noppenprofielen ook niet op de wielen geplakt dus het is maar de vraag of het ding ooit gereden heeft.

Groet, Bert

Hij heeft gereden volgens vorige eigenaar.

Zou kunnen, maar zo zien de banden er niet uit.

Maar als die info klopt, grote kans dat er ook een motortje in moet zitten.

Zaten er nog meer onderdelen bij? (mis bijvoorbeeld de expansieuitlaat die re volgens mij ook bij hoort te zitten)

Groet, Bert

Er zit nog vanalles bij. Incl uitlaten etc. Hebben eerst spaakwielen ingezeten, maar die gingen snel kapot, dus heeft hij zelf de wielen gemaakt.

Ah, zo... dan kan het ook goed zijn dat die banden zelf gemaakt zijn en er nooit de noppenstrips op gezeten hebben.

Was vroeger helemaal wild van dit model, maar heb er nooit een kunnen kopen (tegen de tijd dat ik het geld had, was hij alweer uit de handel....). Wel ooit het straat-broertje (Kyosho Elec-Rider) gehad....

Groet, Bert

Hier mijn oude collectie. Net bij mijn ouders van de zolder gehaald.
Ik ga ze normaal gezien proberen terug rijdend te krijgen ( clio gaat geen probleem zijn)

Tamiya Clio Williams (1994)

Marui Hunter

Marui Ninja

Back