Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heb je dat spul uit de sloot opgevist ?
Die motorfiets is een tamelijk zeldzame: in electrouitvoering zijn ze redelijk verkocht, in brandstofuitvoering niet echt.
Vermoedelijk zijn de tandwielen volledig weg, die waren als ik me goed herinner van het zelfde spul gemaakt als dinky toys: spuitgiet-aluminium wat gewoon niet geschikt is voor tandwielen...
In goede staat zou dat model serieus geld opleveren bij de verzamelaars.
Groet, Bert
Of hij er nog in zit kan ik vanaf de foto's niet zeggen, maar er zou in dat motorblokje een 1.76 cc OS verstopt moeten zitten, die met de krukas naar achter wijst.
Uiteraard heb je dan een haakse tandwieloverbrenging nodig, en die schijnt bij dit model dus van het goedkoop te produceren maar absoluut niet erg duurzame spuitgiet-aluminium zijn (als mijn geheugen mij niet in de steek laat tenminste).
De ketting tandwielen waren volgens mij van Delrin (maar daar ben ik ook niet helemaal zeker van).
Maar ja, het is maar de vraag of dat motorblokje ooit "afgemaakt" is (de OS motor werd volgens mij los verkocht) want sowieso zijn de noppenprofielen ook niet op de wielen geplakt dus het is maar de vraag of het ding ooit gereden heeft.
Groet, Bert