Oude wagen aan de praat krijgen

Gewoon weken in de diesel; dat werkt veruit het best! Ik heb zo al diverse oude motoren gereinigd en werkend gekregen. Ik ben ervaren en kan je echt gewone diesel(olie) aanraden!

Ook het chassis, de uitlaat etc kan je perfect 'ontgommen' met diesel...

Die vliegjongens die reageren bedoelen het echt goed met je, maar zodra ze het over papieren pakkingen hebben merk je dat zij met andere materie bezig zijn. Heel misschien dat bij jouw motor een papieren uitlaatpakking zit, maar die kan je zo zelf maken van een stukkie pakkingspapier...
Dus gewoon die motor, carburateur reinigen met diesel!

even een waarschuwing voor je os max FSR :
hij zal prima lopen op moderne tornado auto brandstof maar als liefhebber van mooie oude dingen wil ik je op het hart drukken hier echt brandstof voor te gebruiken met 18 tot 20 % olie.
Vroeger waren de motoren niet zo geavanceerd als nu en was meer smeer echt nodig. Als je op veilig wilt spelen gebruikt je de good old wonderolie.

en verder zit ik me te bedenken hoe ik je die os max fsr kan aftroggellen 8):D:D:D:D *grinnik* :lol:

Die past prima op mijn Serpent cobra die ook van ongeveer die leeftijd is.

Ik had idd gelezen dat er 20% olie in moet zitten. Dat komt vast wel goed... als ik hem ooit zover krijg dat hij kan gaan draaien ;)

24 uur in de wasbenzine heeft niet geholpen, is niets aan veranderd. Zwaarder geschut pakken dus, deze keer diesel proberen.

Als hij mooi draaiend in elkaar zit, kunnen we wel verder kijken...gebruiken, showen, of verkopen ;)

bedank voor de foto's, zo te zien heb jij ook geen schokbrekers, net als ik dus. is jou kap wel van lexaan?

ik weet niet of ik de originele motor heb, ik heb die van mij niet nieuw gekocht, ik heb die van mij gekregen, de vader van een vriend van mij heeft hem ooit gekocht, hij woont ondertussen in het buitenland en stuurde een doos met daar in 5 modelauto's naar die vriend van mij op, met daar bij de vraag of hij het misschien leuk vond. die vriend belde mij op, en zei dat hij een doos voor mij had... dom geluk dus.

wel heb ik de motor helemaal schoon gemaakt, en hij heeft nog aardige compressie, dus ik zie het nog wel gebeuren dat hij het gaat doen. ik heb er wel voor gekozen hem helemaal uit elkaar te halen, dus het kan best dat het is mis gegaan. er is een starter box nodig om die van mij te starten, en omdat ik die niet heb, ben ik eerst verder gegaan met het chassis.

de uitlaat pakking en de pakking van de gearbox zijn overigens van kurk. en in de motor van koper. ik heb overigens wel een ander uitlaatje als jij.

ik zal morgen eens foto's maken.

Ik had idd gelezen dat er 20% olie in moet zitten. Dat komt vast wel goed... als ik hem ooit zover krijg dat hij kan gaan draaien ;)

24 uur in de wasbenzine heeft niet geholpen, is niets aan veranderd. Zwaarder geschut pakken dus, deze keer diesel proberen.

Als hij mooi draaiend in elkaar zit, kunnen we wel verder kijken...gebruiken, showen, of verkopen ;)

bij verkoop mij even als eerste mailen want ik zoek zon oudje... en als je gaat verkopen nu stoppen met frommellen aub. als de zuiger en cylinder nog in orde zijn krijg ik hem wel lopend :) ( heb in mijn modelvliegjaren modelmotoren verzameld en het moest gek gaan als ik iets niet lopend kreeg )
en als het even kan NIET in de wasbenzine oid leggen.. dit is moord voor de kogellagers

bedank voor de foto's, zo te zien heb jij ook geen schokbrekers, net als ik dus. is jou kap wel van lexaan?

.

de uitlaat pakking en de pakking van de gearbox zijn overigens van kurk. en in de motor van koper. ik heb overigens wel een ander uitlaatje als jij.

ik zal morgen eens foto's maken.
Nee klopt, na wat verder gelezen te hebben heb ik inderdaad alleen maar de vering.
Geen idee wat voor materiaal de kap is, het is iig vrij flexibel.

Ik heb geen pakking op de uitlaat, alleen op het afdekkapje van de krukas, eentje van papier.
Pakking van cilinder kop is metaal.

@biglift allen de kleine onderdelen hebben in de was benzine gelegen. Motor zelf (met krukas en lagers) is nog niets aan gebeurd. Ik zal even kijken wat ik er mee wil doen.

hier even een foto van mijn auto:

met zijn kleine elektrische broertje uit de zelfde tijd.

148kfmw.jpg

95zskz.jpg

34ycpyp.jpg

Tikkeltje of topic maar niet te veel hoop ik... Ik ben zelf bezig een Land Jump op te knappen (het 4X4 broertje van deze, uit dezelfde tijd) ik heb er alleen geen motor bij, dus:
1 Als je van de motor af wilt heb ik wellicht ook interesse (ben wel de 2e dan want iemand anders zit er ook al op te azen hier :D).
2 Weet iemand wat voor motor hier anders in zou passen (zelfde breedte, lengte enz) of zijn die maten standaard? Tot nu toe vlieg ik alleen, en alles electro dus heb weinig nitro ervaring (wellicht ook een optie voor jou om het oude blokje netjes te houden).

Ik heb nog wel wat oude blokkies liggen uit de jaren 80, PM me maar even wat je zoekt... Misschien heb ik dat merk/type wel liggen. Ik heb o.a Enya, OS en nog wat oud italiaans spul...

ik zoek een ouderwetse 3,5 cc met zijuitlaat ten behoeve van een oude serpent cobra willy jeep.
liefst met uitlaat en goede compressie

een moderne achteruitlaat past niet.

en anders is mijn serpent cobra ook te koop of te ruilen tegen een moderne nitro wagen ( geen 1:10 aub )

foto's staan in mijn topic in algemeen.

mijn email is biglift apenstaartje m s n dot com

Er wordt hier gesproken over het aandeel olie in de brandstof, niet het aandeel nitromethaan. "Vroeger" (zeg, zo'n 15 tot 20 jaar vóórdat jij geboren werd), reed men met veel meer olie en meestal ook minder nitromethaan. Daarnaast was de olie vaak ook nog eens niet-synthetisch (castor of wonderolie).
Afhankelijk van hoe lang de motor al gelopen heeft, is het overigens verstandig om deze olie te blijven gebruiken.

Op zoek naar een vliegtuigbrandstof, veelal in 15% of meer olie verkrijgbaar.

Beetje druk weer met werk en dergelijke.. ;)

Ik moet nog even wat diesel regelen zodat ik de plakkerige oude resten van de onderdelen af kan krijgen.. :)

Helaas nog niet, ik moet nog steeds een jerrycan diesel halen ;P Zal hem wel alvast klaarleggen in de auto voor bij de volgende tankbeurt :D

Zo, ik heb hem nu meer dan 24 uur in een bakje met diesel liggen, maar er zit weinig vooruitgang in, de oude olie is nog zo taai als ik weet niet wat en ik krijg de onderdeeltjes maar niet schoon...

de snelkookpan met koelvloeistof lijkt me een beetje gevaarlijk.. hahah.. iemand nog tips?

Back