Oude wagen aan de praat krijgen

probeer dan eens gewone methanol (16% nitro ?) waar die motor op hoort te lopen. Daar mee heb ik al meerdere motortjes weer mee aan de praat gekregen.

Het gaat er om dat het motortje weer soepel loopt de verkleuring aan de buitenkant krijg je waarschijnlijk niet weg.

De buitenkant ziet er juist heel gaaf uit, alsof hij zowat nieuw is. Maar het zit 'm in de binnenkant... Ik heb nog wel een flesje pure methanol... ook misschien het proberen waard?

Zou je kunnen proberen.Wanneer je hem daarna wilt starten moet hij wel eerst goed gespoeld worden met brandstof met olie.

https://dl.dropbox.com/u/11020819/2013-03-06 17.33.42.jpg

De methanol heeft zijn werk goed gedaan, na 48 uur dreef het vuil rond!

Nu gespoeld en met de hand en tissues schoongemaakt, zie hier het resultaat. De moeilijke hoekjes van de motor zijn nog een klein beetje vies, maar dat laat ik nu wel ;)

Voordat ik hem in elkaar ga zetten wil ik eerst graag weten welke olie ik kan gebruiken. Ik heb geen auto brandstof.... dus kan ik ook andere huis-tuin-en-keukenspullen gebruiken? Ik las iets over drupje olijfolie ofzo?

wd40 schijnt prima te zijn.

Je kunt ook rustig een blikje brandstof halen want je wilt hem toch een keer starten neem ik aan. Behandel hem wel als een nieuwe motor dus in laten lopen.

wd40 schijnt prima te zijn.

Je kunt ook rustig een blikje brandstof halen want je wilt hem toch een keer starten neem ik aan. Behandel hem wel als een nieuwe motor dus in laten lopen.
Heb een klein beetje huishoudolie gebruitk nadat ik dit ook veel zag op andere RC Nitro forums.

Motortje zit nu in elkaar en draait heeeeerlijk smooth, prachtig om te zien. Carb is ook helemaal schoon en draait prima!

Nu inderdaad nog eens de brandstof zien te halen.. of ik neem hem eens mee naar een modelbouwwinkel, misschien kunnen we hem daar al even testen. Maar daar moet ik eerst tijd ovor zien te vinden :P

Datsun Fairlady Kyosho 1982

r.vanhilst@kpnmail.nlGeachte Heren,

Hierbij wat foto's van mijn Fairlady. De auto is geheel origineel. En in 1982 nieuw gekocht. En heel veel mee gereden. Tot op vandaag de dag. Onderdelen koop ik op Ebay Duitsland. Overigens kocht ik er in 1983 nog één bij. Stond wel leuk naast elkaar.

Ik rij nu uitsluitend met de gewone kunstof velgen. En met een imitatiekap die ik uit Koeweit kocht. De originele kap en de aluminium velgen blijven thuis. Die zijn voor de show.

Het vervelende is dat er pas een servo is stuk gegaan. De grauper 3842.
Ik had hem alleen nog nieuw in het zwart liggen. Ik ben dus dringend op zoek naar een nieuwe in grijs.

Ik krijg er geen foto's bij geplaatst. Mij te moeilijk. Diegene die de foto's wil zien moet mij maar mailen.

Groet,

Rob

r.vanhilst@kpnmail.nlGeachte Heren,

Hierbij wat foto's van mijn Fairlady. De auto is geheel origineel. En in 1982 nieuw gekocht. En heel veel mee gereden. Tot op vandaag de dag. Onderdelen koop ik op Ebay Duitsland. Overigens kocht ik er in 1983 nog één bij. Stond wel leuk naast elkaar.

Ik rij nu uitsluitend met de gewone kunstof velgen. En met een imitatiekap die ik uit Koeweit kocht. De originele kap en de aluminium velgen blijven thuis. Die zijn voor de show.

Het vervelende is dat er pas een servo is stuk gegaan. De grauper 3842.
Ik had hem alleen nog nieuw in het zwart liggen. Ik ben dus dringend op zoek naar een nieuwe in grijs.

Ik krijg er geen foto's bij geplaatst. Mij te moeilijk. Diegene die de foto's wil zien moet mij maar mailen.

Groet,

Rob

Misschien wil een ander forum lid mijn foto's plaatsen. Ben niet zo goed met computers. En de foto's zijn zeker de moeite waard. De auto is erg mooi en origineel. Voor andere is dit een voorbeeld hoe het moet, en hoe het vroeger was.

Fairlady 1982

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Fairlady Datsun kyosho

De auto komt niet meer in ruw terrein. Ik rij alleen op een grote parkeerplaats.
Of op kort gras.

Laatst bewerkt:
Back