Our Lass 2

Ik heb de schroefas gemonteerd in de romp. Het is met een beetje epoxy vastgezet en wordt later nog steviger vastgezet.

De as en de schroef zijn van Raboesch. De as van de kit zal ook wel goed zijn hoor maar ik had die van raboesch ook thuis liggen en heb deze gebruikt omwille van de aanwezigheid van een kogellager.

Het is ook reeds voorzien van vet.

IMG_4808.jpg

IMG_4809.jpg

IMG_4805.jpg

Groeten,

Michel.

dag michel,
ik zie dat het langzaam maar zeker,de goede weg op gaat.
met uw vorige scheepje in mijn achter hooft,ben ik er van
overtuigt dat dit vaartuig wederom een pareltje zal worden.
bouw ze maatje.
groetjes,ronny

Dag Michel,
Het ziet er goed en heel netjes uit. Ik kan niet geloven dat u aan uw eerste boot bent !
Ik ga mijn bestelling plaatsen bij Model Slipway en zou graag uw advies hebben over het type motor dat ze voorstellen: hun MS 900BB Torque of de Graupner 720BB.
Je hebt natuurlijk nog geen praktische ervaring mee, maar heb jij al een keuze gemaakt en op welke basis?
Groetjes,
Guy

Dag Michel,
Het ziet er goed en heel netjes uit. Ik kan niet geloven dat u aan uw eerste boot bent !
Ik ga mijn bestelling plaatsen bij Model Slipway en zou graag uw advies hebben over het type motor dat ze voorstellen: hun MS 900BB Torque of de Graupner 720BB.
Je hebt natuurlijk nog geen praktische ervaring mee, maar heb jij al een keuze gemaakt en op welke basis?
Groetjes,
Guy

Dank je Guy :)
Het is niet m'n eerste boot maar wel m'n eerste RC boot. Ik heb hiervoor een paar houten modellen gebouwd en dit materiaal is dus ook nieuw voor mij.
En zoals je kan zien werk ik heel traag en voor ik iets monteer heb ik er meestal een veelvoud van de tijd over nagedacht hoe ik het best aanpak.
Dit samen met tips en trucs die ik krijg voorkomen grote fouten ;)

Ik heb een Graupner 720BB Torque gekocht om erin te bouwen. Deze wordt ook aangeraden door Model Slipway. Het staat in de handleiding dat ze deze ook in hun prototypes hebben gebruikt. Ik heb ook al veel goede commentaar gelezen over deze motor.

Veel plezier met je Our Lass 2! Ga je er een verslag van maken?

Groeten,

Michel.

Hey Michel,
Ik heb vandaag ontvang genomen van de kit "Our Lass II" en heeft in de rapte de doos open gedaan. Alles ziet er goed en heel proper uit inclusieve de metalen fitting. De timing is helaas slecht want ik zal de volgende maanden geen tijd hebben om er aan te beginnen. Hoewel het kriebelt al !
Nu begrijp ook heel goed uw aanpak van het roer. De origineel ziet er inderdaad belachelijk klein uit in verhouding met de schroef koker en zal dus ook uw raad volgen.
Misschien en nuttige tip (als het al niet te laat is): de boegschroef van Graupner werkt op max 7,2 V. Het betekent dus dat je 2 batterijen nodig heb. Een van 12 V voor de propulsie (Graupner 720BB Torque) en een van 6V of elementen van 7.2V voor de boegschroef.
Ik heb ontdekt dat Raboesch een boegschroef heeft dit tot 12 V werkt en dus heb u maar een loodbatterij nodig. Deze boegschroef is momenteel in aanbieding bij Modelbouwshop Flevoland onder de referentie R108-20.
(
http://www.modelbouwshopflevoland.nl/)
Groetjes,
Guy

Hey Guy,

Blij te horen dat je de dame in huis hebt!
In de komende maanden zal je allicht wel eens tijd hebben om er even aan te bouwen. Ik werk ook heel traag op t moment dus misschien steek je me wel voorbij.

Ik heb er een boegschroef van Raboesch ingezet en die zal gevoed worden door een 6V batterij. Er is plaats genoeg in de romp en er moeten toch enige kg ballast in komen want het is een grote dame ;)

Bij het lezen van bouwverslagen op dit forum valt me op dat de meeste grote updates plaatsen. Nu was ik van plan dit ook te doen maar aangezien ik zo traag vorder met de bouw zouden de updates dan veel te lang op zich laten wachten.
Dus wederom een kleine update van mijn vorderingen.

Als jullie liever grotere updates hebben die dan wel langer op zich laten wachten gelieve mij dit dan te zeggen zodat ik er rekening mee kan houden.

Ik heb de kimkielen aangebracht:

En aan de achterzijde zijn de openingen voor de netten ook afgewerkt:

Volgende stap zijn de deck supports.

Groeten,

Michel

Dit ziet er inderdaad goed uit, maatje.

Grote of kleine updates?
Wat maakt het uit? Als jij er maar plezier aan beleefd. ;)

Droop

dag michel,
zo als de vrienden zeggen,groot of kleine updates maakt niet uit hoor.
het belang is dat ge met gevoel bouwd,en dat alles er pieko belo uitziet.
en dat is hier zeker het geval.
goe bezig maatje.
groetjes,ronny

Hallo Michel,
Stap voor stap maak je goed vordering en heel proper werk ook. Het is nu een tijdje dat we geen nieuws van u hebben. Hoe gaat het met de scheepwerf? Ook last gehad van de as wolk? :confused:
Zoals al gezegd zal ik de volgende maanden geen tijd voor mijn hobby hebben. Ik ben bij mijn dochter bezig haar te helpen haar huis te “restaureren”.
Toch kittelt er met de kit in huis te hebben dus ben ik met de eerste stap eventjes bezig geweest en ben nu aan hetzelfde stadium dat u een maand geleden (roer, shroefas, running gear en kiemkielen zijn in plaats). Omdat ik nergens een groter roer kon vinden heb ik die volledig in messing hermaakt en ook, zoals jij, het PS grijzen buisje door een 4 mm messing staaf vervangt.
De leerling zal zijn meester volgen! :D
full

Groetjes, :proost:
Guy

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Guy,

Wegens omstandigheden ligt de scheepswerf er bij mij verlaten bij. Ik hoop echter zo snel mogelijk terug te kunnen beginnen met bouwen.

Jouw roer ziet er prachtig uit! Vergeet ook niet om je roesaskoker een 1,5 a 2 cm te verlengen zodat ze mooi boven de waterlijn uitsteekt of een nieuwe koker maken uit een holle messing buis is misschien nog beter.
Ik vond ook eerst geen groter roer en uiteindelijk vond ik het bij Cornwall Model Boats - Static display and radio control model boat kits including period wooden model ships.Model Ship fittings, Caldercraft Boats

Mij meester noemen is wel flink overdreven :)
Ik ben blij dat ik iemand kan helpen met m'n verslag!

Groeten,

Michel.

Sorry, Michel voor het late antwoord maar ik heb heel lang gezocht hoe ik foto’s kon importeren in een bericht. Dank zij “Baggeraar” is het me eindelijk gelukt. :p
Bedankt voor de link. Ze hebben inderdaad heel veel. In ben gewoon om mijn spullen op de website van Flevoland te zoeken. In ruil stuur ik u een ander adres. Weliswaar voor de toekomst, als je boot vaarklaar is en als je wens haar levendig te maken. Daar kun je meeuwen op schaal 1/24 bestellen voor weinig geld. Onmisbaar op een vissersboot! :)
full

http://www.georgeturnermodels.com/index.php?page=shopping&shop_cat_id=6
Ik heb wel, zoals je me heb aangeraden, de roeraskoker met 2 cm verlengd.
full

Groetjes, Guy

Laatst bewerkt door een moderator:
Back