Ox 5 v8 curtiss-wright motor

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
niet heel de week je bent ook bij ons geweest en gezien hoe de kleine Jan
met de pleeborstel rond sjouwde gejat uit de plee natuurlijk en mij maar
uit lachen maar mooi werk weer es om te zien

groet Henk :p

Mooi hoor ,nu begint de motor vorm te krijgen .

He Serge ik heb ook een andere kist gevonden de Curtiss Triad uit 1911, of het wat wordt moet ik nog bekijken,de motor zit zo wel volop in het zicht.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
niet heel de week je bent ook bij ons geweest en gezien hoe de kleine Jan
met de pleeborstel rond sjouwde gejat uit de plee natuurlijk en mij maar
uit lachen maar mooi werk weer es om te zien

groet Henk :p

Och Henk ze moeten ergens mee beginnen we zijn allemaal onder aan de ladder begonnen.

[URL="
of Glenn Curtiss Triad A-1 Seaplane - YouTube[/URL]

een film gevonden.

Net als nog bij enkele personen hier op het forum, grenst dit tot het ongelooflijke.
Het is gewoon geweldig om te zien, hoe iemand de kennis die aanwezig is van techniek en materialen, ook nog eens om kan zetten in het uiteindelijke eind product.
De meeste mensen bezitten meestal maar een van deze gave op dit niveau.

Geweldig!

Mvg Pascal.

Dank je Pascal voor het compliment.

Ik ben dit draadje begonnen omdat ik wel eens begreep dat er aandacht zou zijn voor eigenbouw motoren ik weet dat er meerdere zijn die aan eigen bouw doen in binnen en buitenland, het mooiste zou ook zijn wanneer hier een draadje voor was zodat we deze kennis kunnen uitwisselen, wie weet.

groeten
Dick

Ik ben dit draadje begonnen omdat ik wel eens begreep dat er aandacht zou zijn voor eigenbouw motoren ik weet dat er meerdere zijn die aan eigen bouw doen in binnen en buitenland.

Mijn droom is het ook om ooit eens een eigen motor te bouwen... maaruh pffff , ik ga nog een hoop moeten oefenen en leren met de draaibank.

Ik lees dit draadje dan ook met veel bewondering,

Cor

Een overzicht foto van de losse onderdelen van 1 klepbediening,deze onderdelen worden als ze klaar zijn gepolijst en vernikkeld.
Ik tel 15 onderdelen dit maal 8 = 120 st pfffff. :proost:

full

De opbouw van de cilinder begint al aardig te kloppen.
Ben de heel week bezig geweest om kleinere omderdelen te maken 82 stuks.

full

Nu hoop ik eigenlijk van ganser harte dat ik geen roet in het eten gooi met de volgende opmerking, maar het valt me in de onderstaande foto op, dat er op de cylinderkoppen een kruisvormig brugstuk zie zitten, waarmee de koppen en cylinderbussen door middel van trekankers aan de krukkast vastgetrokken worden.
Ik de bovenstande foto kan ik niet zo goed voor ogen zien, dat daar nog ruimte voor is tussen de kleppen, het tuimelaarjuk, en het bougiegat door....

Bij het orgineel lijken die brugstukken aan de kop aangegoten te zitten maar dat kan ik eerlijk gezegd, niet goed zien. In de bovenstaande foto lijkt het mij sterk dat als dit drukstuk niet uit een stuk integraal aan de kop vast zit, dat er dan ook maar byzonder weinig ruimte is om een los drukstuk te plaatsen.

Hopelijk heb ik het fout.

Groet, Bert

Al deze onderdelen moeten nog gemaakt worden.
Wat is de bedoeling van deze opmerking.

ha ha ha je ziet toch dat Dick hem met plakband vast heeft zitten

ik weet daar is allang over nagedacht
mooi werk Dick ik voel dat het goed komt

groet Henk

Net een nieuw filmpje gevonden O.A. PT17 & Curtiss Triad.

[URL="
Blue Angels Homecoming Airshow - Stearmans & 1911 Curtis Pusher - YouTube[/URL]

Al deze onderdelen moeten nog gemaakt worden.
Wat is de bedoeling van deze opmerking.

Wees gerust, het was geen vervelend bedoelde opmerking. Het viel me alleen op dat ik nergens een bevestigingsmogelijkheid van de kop op de cylinder zag, dus keek ik bij de foto van het origineel...
Ik heb zelf ook wel eens een met veel moeite gemaakt onderdeel weg kunnen gooien omdat ik zoiets onbenulligs als de mogelijkheid om het vast te zetten over het hoofd had gezien....

Als het nog in de pijplijn zit, niks aan de hand, maar zo niet, wilde ik je er alleen maar op wijzen...

Groet, Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back