Ox 5 v8 curtiss-wright motor

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg mooi project , was het al op de achtergrond aan het volgen.

je kunt deze motoren net als de moki stermotor uitlezen.dus wat draaitijd betreft niet belangrijk.
Hoe bedoel je dat ??? Kun je iets uitlezen van een Moki ??? dan ben ik daar wel heel benieuwd naar.

MVG

Eric

Erg mooi project , was het al op de achtergrond aan het volgen.

Hoe bedoel je dat ??? Kun je iets uitlezen van een Moki ??? dan ben ik daar wel heel benieuwd naar.

MVG

Eric

Airworld kan dit Staat ook in de beschrijving bij een service controle

Dick

He Bert de turbine jet cat p160 heeft nu na 1,5 jaar intensief vliegen door Leon er 8 uur op zitten van de 50 dan gaat hij naar jet cat voor de eerste controle je kunt deze motoren net als de moki stermotor uitlezen.dus wat draaitijd betreft niet belangrijk.

Na 1.5 jaar INTENSIEF vliegen 8 uur?
Ik kom met mijn eigen heli's (3 stuks) al aan minimaal 10 uur per heli per jaar, de brandstof-lesheli draait er ongeveer 50 per jaar, en de indoor lesheli draait ook een uur of 15 a 20 per winterseizoen. Alles bij elkaar een goede 100 uur per jaar dus....
Hoe bedoel je, intensief?:p
(geintje, vlieg nu eenmaal redelijk veel, maar er zijn altijd mensen die nóg meer vliegen....)

Groet, Bert

Hoi Bert,

ging ook alleen maar even over de jet he, daar ben je wel heel wat beperkter mee met het vliegen dan met een methanol of elektromodel.

Als je het totaal aantal uren van Leon neem dan zit je daar ver boven en zal je totaal ook wel op zoiets uitkomen.
Ikzelf net zo, heb ook maar een uur of 6 met mijn F15 gedraaid in 2010 maar totaal aantal uren ligt op 40.
En dat is voornamenlijk op de woensdagavonden vanaf 16 uur in de zomermaanden dus heb niets te klagen :nooo:

Denk trouwens Dick dat die P160 eerder weg is dan z`n beurt bij Jetcat nodig is ;-)

Hoi Berto,

Ik weet het, en het was ook niet helemaal een serieuze reaktie....

Ik vond gewoon de combinatie "intensief vliegen" en "8 uur in 1.5 jaar" te grappig om te laten liggen....

Overigens... Ik ben exact de helft van het jaar niet in Nederland, sterker nog, dan heb ik geen vaste grond onder de voeten....
Dus ik weet wat je bedoelt, en dan zijn zelfs die 40 uur die jij maakt, gewoon respectabel!

Groet, Bert

Hoi Bert,

ging ook alleen maar even over de jet he, daar ben je wel heel wat beperkter mee met het vliegen dan met een methanol of elektromodel.

Als je het totaal aantal uren van Leon neem dan zit je daar ver boven en zal je totaal ook wel op zoiets uitkomen.
Ikzelf net zo, heb ook maar een uur of 6 met mijn F15 gedraaid in 2010 maar totaal aantal uren ligt op 40.
En dat is voornamenlijk op de woensdagavonden vanaf 16 uur in de zomermaanden dus heb niets te klagen :nooo:

Denk trouwens Dick dat die P160 eerder weg is dan z`n beurt bij Jetcat nodig is ;-)

Ik weet het Berto je hoorde wat Jet Cat tegen Leon zei op Pampa dat ze niet dachten dat er bij de eerste beurt veel te doen zou zijn aan de turbine door de rustige vliegstijl van Leon.

En nu weer terug naar het onderwerp V8 Curtiss modelmotor, De materialen zijn binnen dus aan de slag.

trouwens zo,n blok aluminium is wel groot je krijgt helaas geen statiegeld spaanders :(

Laatst bewerkt door een moderator:
... Er is nog iemand met v8 bezig maar die kan ik niet vinden :(
Ik kon 'm niet vinden omdat ik op v-8 zocht, maar het is een v-12:
v12-modelmotor
Veel bouw- en bouwers-links
v12-motor

En wanneer je v8 klaar is, kun je beginnen aan een schaal Napier Deltic (MBF): 2-takt diesel, 18 cylinders, 36 zuigers, drie kruk-assen.

6 stuks achter elkaar
Napier_deltic_animation_large.gif

full
full

Het is dan eindelijk begonnen het voorste lagerschild

langs komen?

Hoi Dick.

Zo te zien maar weer eens effe bij je komen buurten :wink:

Mooi project heb je uitgekozen, echt een uniek motorontwerp, had het al een beetje gevolgd.

Enne als ie op de Jenny staat 8O 8O 8O 8O 8O

Groet Ger.

Hoi Dick.

Zo te zien maar weer eens effe bij je komen buurten :wink:

Mooi project heb je uitgekozen, echt een uniek motorontwerp, had het al een beetje gevolgd.

Enne als ie op de Jenny staat 8O 8O 8O 8O 8O

Groet Ger.

He die Ger je bent altijd welkom. het duurde even moest nog een aantal dingen uitzoeken en wat los schetswerk op een papiertje zetten ik ben nou eenmaal een analoog iemand.alles zit in het koppie.

Mooi he ik had het gezicht van de eigenaar wel is willen zien zijn eigen motor in de revisie en dan dit moois

full
full

oliepomp gemonteerd voor de foto,s

full

full

De belangrijkste boringen in het blok zijn uitgevoerd ook de lijnboring van de nokken as
het cotteren kan aanvangen van de cilinders, ik heb alles uitgevoerd bij een kennis in zijn bedrijf deze machines zijn iets groter als de mijne.

full

afm

@Dick.

Wat zijn de basis afmetingen van het blok? Alu 7075? of dural?

Je gaat trouwens lekker zo :wink:

Groet Ger.

Je hebt een PB Ger

full

De verspaanbaarheid is heel mooi
het boren gebeurde met een boor die alles op de wereld al was tegen gekomen kotteren ziet er al stukken beter uit.

@Dick.

Dacht dat het verspanen wat lastiger zou zijn, ben meer de frees aan het schoonmaken als er weer eens een te maken diffussor in de bank staat, als aan het verspanen.

Ger.

full

De cilinderringen gedraaid, verbinding cilinder en motor blok

full

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back