Oxy3

het is een paar keer oefenen met de canopy, het werkt wel, fantastisch makkelijk is anders ... maar ach als dat alles is ;-)

inmiddels ook de motor en regelaar besteld, dus wie weet deze week de maiden van de oxy :)

Motor: Eox 4100kv
ESC: Hw 40A
Lipo: SLS Xtron 1300mah 4S 40C

Manual:

As a quick guide, if you are a beginner use the 11T pinion, and 3 cells. If you are more experienced, use the 14T pinion on 3 cells.
For 4 cell setups, we assume you know what you are doing! <<< I Need that one :)

Laatst bewerkt:
als je met de brain zo snel klar met instellen bent
als ik met de v-Bar, kan je gauw vliegen !!
zou best heftig zijn met 4s,
Koen vliegt trouwens een 3 blad met 6 s, hohoho

Brain staat al ingesteld klaar, kop setup en tail heb ik al gedaan.

alleen ff de regelaar erin prutsen, motor erop en gaan met die handel :)

4S word vast leuk :-)

heel veel scheelt het niet aan RPM of je 4s met een 11t pin vliegt of 3s met een 14t pin vliegt,
die RPM is bij de 4s ietsje hoger,
maar de 4s zou meer power krijgen als je 1300 mAH 4s hebt,
maar hoe zwaar zijn die lipos dan Sven ?

de 3s lipo is denk ik 115 gr. met stekker, HM schrijft 107 zonder stekker.

het gaat ook niet om de RPM, maar met 4s heb je wel meer kracht in je machine. Geen inkakkers om het zo even te noemen. Als je echt insane wil gaan kun je met deze setup en 14t pinion de 5000 rpm halen, maar dat wil je niet ;-)

daarom ga ik voor 4S en een 11t pinion

gewicht is 161 gram.

dat ligt een beetje aan je vliegstijl.

ja 50gr meer, maar je krijgt er ook wat voor terug .. ik ben daar niet zo bang voor.

ik ook, koen stuurt vandaag t spul af en dan hoop ik deze week nog een gaatje te vinden om 'm af te bouwen en wie weet 't eerste vluchtje

als je met de brain zo snel klar met instellen bent
als ik met de v-Bar, kan je gauw vliegen !!
zou best heftig zijn met 4s,
Koen vliegt trouwens een 3 blad met 6 s, hohoho

OXY-Qube met stretch kit pinon 14 headspeed 5500 6s1000 mah 2,5 minuten, Brult het uit als een goblin 380
we gaan terug naar pinion 13 tot de speed fuselage er is, dan gaan we weer voor het gaatje

http://rc-world.nl/product/1657547/oxy3-qube-3-head-system-combo-sp-oxy3-087 voor de kerstman
sp-oxy3-087.jpg

Die drieblads staat nog altijd op m'n lijstje koen, eerst maar even kijken hoe dit zo bevalt komend weekend :-D

Back