Hoi allemaal,
Onlangs kocht ik op een ruilbeurs een toestelletje dat ik al lang eens wou hebben. Het betreft een P-38 uit piepschuim, geleverd met 2 brushed motoren (met vertraging).
Het gekke aan dit toestel is dat er geen druppel lijm aan te pas komt. Alle onderdelen worden geschroefd...
Het duurt ongeveer 1 uur (inclusief het lezen van de handleiding) om te komen tot dit resultaat


Nog wat hardware die ik er bij kocht en nog wat onderdelen die je niet verplicht moet bevestigen :

De handleiding :

Eén van de twee motoren :

De kabels van de motoren naar de cockpit gestoken. De gaten voor de kabels zijn mooi voorzien tussen de vleugels en de romp :

De servo voor de hoogte geschroefd :

Aansluiting voor 1 rol. Het zelfde systeem als bij de depron toestellen van tegenwoordig. Hier ga ik toch één druppeltje lijm in laten lopen voor alle zekerheid :

Alle servokabels steken er nu in. Deze moeten nu wel verlengd worden om tot in de cockpit te geraken...

Voila, alle kabels en de regelaar in de cockpit. Nu alleen nog de lipo's toevoegen en vliegen ?

Enkele uren later : klaar !!

Nu nog wachten op een iets warmere vliegdag...
Onlangs kocht ik op een ruilbeurs een toestelletje dat ik al lang eens wou hebben. Het betreft een P-38 uit piepschuim, geleverd met 2 brushed motoren (met vertraging).
Het gekke aan dit toestel is dat er geen druppel lijm aan te pas komt. Alle onderdelen worden geschroefd...
Het duurt ongeveer 1 uur (inclusief het lezen van de handleiding) om te komen tot dit resultaat


Nog wat hardware die ik er bij kocht en nog wat onderdelen die je niet verplicht moet bevestigen :

De handleiding :

Eén van de twee motoren :

De kabels van de motoren naar de cockpit gestoken. De gaten voor de kabels zijn mooi voorzien tussen de vleugels en de romp :

De servo voor de hoogte geschroefd :

Aansluiting voor 1 rol. Het zelfde systeem als bij de depron toestellen van tegenwoordig. Hier ga ik toch één druppeltje lijm in laten lopen voor alle zekerheid :

Alle servokabels steken er nu in. Deze moeten nu wel verlengd worden om tot in de cockpit te geraken...

Voila, alle kabels en de regelaar in de cockpit. Nu alleen nog de lipo's toevoegen en vliegen ?

Enkele uren later : klaar !!

Nu nog wachten op een iets warmere vliegdag...