P-51 'Strega'

Kijk eens aan! Peter heeft dat uitstekend gedaan, hem zoveel mogelijk snelheid laten maken als mogelijk en pas op het laatste gecorrigeerd.

Proficiat!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
 
zoveel mogelijk snelheid laten maken als mogelijk

Veel tijd was er niet, maar het was genoeg, de roertjes deden het. :thumbsup:

(Tevoren is er nog geïnformeerd of ik niet snel even 'expo' kon inprogrammeren. Ik vlieg nooit met expo, dus daar hebben we dan toch maar van afgezien, maar ik snap de idee.)

Peter heeft dat uitstekend gedaan

Volledig mee eens.

En hij (Strega) is nu bijna volledig uitgetrimd, en Peter heeft nog een paar andere adviezen gegeven, dus: helemaal :thumbsup: .

Mag het nog eens weer doen! :)


jan.
 
Jan ik vergat je nog te feliciteren.
Geweldig man hij vliegt.
Eigenlijk moet er 2 foto's van jou bij, 1 van toen je er aan begon en 1 van je nu. hahaha.
 
Motor er uit gehaald, nog eens even naar gekeken . . .

20190903_215213_1567588274192_resized.jpg


Achteraf een beetje te, maar er zit dus allemaal ijzervijlsel aan de buitenkant van het kogellager . . .

Als een kogellager al slijt, dan blijven slijtagedeeltjes toch 'binnen'?

En wat is dat 'stro', dat er rechts uit steekt? :eek:

Valt me nu pas op.

Ik overweeg toch om 'm op te sturen . . .


jan.
 
Dit is waarschijnlijk toch de motor die heeeeel lang geleden in de neus van een Thermofluegel ASW-27 gezeten heeft, en die op zeker moment (het zal ook eens niet zo zijn . . . ) de grond in gegaan is. :mad:

En waarvan ik op zeker moment dacht: die kan mooi voorop die Mustang! :)

Borgclip: zit niet in een groef, lijkt het . . .

20190904_214827_1567667484080_resized.jpg



Er zit inderdaad nogal wat beweging in:

20190904_214949_1567667484902_resized.jpg


Heeft dus waarschijnlijk ooit een beste knal gehad . . .

En nu?

Ik zeg: laat AXI er maar naar kijken.


jan.
 
Ahhh, hij was dus niet nieuw...
Die speling kan zijn omdat de borgclip niet in de groef zit of omdat de imbus (aan de andere kan van de motor) losgeraakt is.
Dus, clip eraf halen, de 2 delen scheiden.
Alles goed schoon maken, kan gewoon onder de kraan.
Dan lager vervangen, de as goed naar achteren tikken, de imbus goed vastzetten, er zit waarschijnlijk een plat kantje op de as.
Dan de 2 delen van de motor voorzichtig in elkaar zetten, pas op, het laatste stukje gaat lastig omdat de magneten heel hard gaan trekken.
En als laatste de borgclip weer in de groef op de as zetten.
Dan moet is weer prima zijn.
Ik zou hem niet opsturen, je kan voor dat geld dan net zo goed een nieuwe kopen.

GJ
 
Dat is geen speling, dat is de normale demontagerichting bij een buitenloper. Je trekt de buitenste mantel met daarin het asje er zo vanaf als die borgclip verwijderd is. En dat is bij deze montagerichting tijdens bedrijf geen probleem omdat de prop hem juist de andere kant op trekt
 
Nou Arjan, dit is wel heel veel speling hoor.
Bij dat maatje motor zou het hooguit 1mm mogen zijn, bij mijn Scorpion in die maat is het nog niet eens 0,5mm

GJ
 
Hoezo? Je kunt de mantel er die kant op toch gewoon af trekken? (als die borgclip er niet op zit, en dat zit hij niet)
 
Ik weet niet of de clip teruggeschoven is of dat de imbus aan de andere kant losgegaan is en de as naar voren geschoven is.
Dus de motor moet gewoon zoals ik schreef even uit elkaar gehaald worden en opnieuw in elkaar gezet worden.
Dan zal de speling weg zijn.

GJ
 
De as is niet krom, daar geloof ik niks van.

Maar het lager . . .

Inbusboutjes aan de achterkant zitten nog vast. :thumbsup:

Overigens is de vraag waar dat gekke geluid ('gijoek') vandaan komt nog steeds niet beantwoord! :(

(Ja, het komt uit de motor, haha, maar welke fysieke delen zorgen voor de productie van dat geluid?)

Heb ik nog nooit eerder gehoord bij een e-motor . . .


jan.
 
Jan, zit er wel een groef in die as?
En inderdaad, een kromme as geloof ik ook niet maar als ie toch uit elkaar gaat dan zou ik er gewoon een nieuwe in zetten.
Voor die paar euro..
https://shop.hepf.com/Elektro-Motor...orwellen/Welle-fuer-AXI-2820-xx-V1::3950.html

Dat geluid dat jij raar vind kan ook door de regelaar komen.
Als hij remt op de fets klinken de FETs door in de motor, zo hoor je ook dat leuke melodietje aan het begin, dat is gewoon schakelen van de FETs.
Maar ik vind het niet zo raar klinken hoor en ik heb toch al heel wat motoren gehoord.

GJ
 
Back
Top