P-51 'Strega'

jan brilman

Forum veteraan
Collegae!

Eén van de leukste dingen (vind ik) is om te filosoferen over nieuwe projecten. :D

(Wat er vervolgens van komt is vers twee :? , maar daar gaat het nu niet om. :wink: )

Ik heb ooit een tekening van een P-51 besteld, die in verschillende versies te bouwen is, oa'. een zgn. 'Reno' versie.

afb4929.jpg

Zie http://www.modelairplanenews.com/plan/fsp0902a.asp

Mooi, maar niet echt schaal.

Ik heb al een motor en servo's, dus misschien toch een idee om daar iets mee te gaan doen. :yes:

Wat al lang op mijn lijstje staat is deze machine:

afb4927.jpg

afb4928.jpg

(Goeie smaak, hè?) :thumbsup:

Maar!

WIE heeft of weet daar een goeie tekening of 3-view van?

Ik kan voorlopig (behalve veel foto's) bijna niets vinden op het grote web . . . :nooo:

Dank.

jan

Sorry

Sorry, Jan ik vind die Reno dingen nix.
Een soort heilig schennis zeg maar. :cry:

Netzoiets als een origineel Lodewijk de 14 tafeltje inkorten met een kettingzaag en het dan ziekenwagen oranje verven. :cry:

No offence :D

@Dirk!

You make my day! :yes:

Fantastisch!! :D

Precies wat ik zocht. 8)

Printen, laten opblazen, tekenen, lekker bezig! :thumbsup:

@Jacques

Wat dat tafeltje betreft: helemaal eens.

Vind overigens wel dat de vergelijking enigszins mank gaat . . . :?

jan

Strega en Dago Red

Hoi,

De Strega, Dago Red en de Voodoo zijn dat dezelfde toestellen of zit er verschil op:?:

Jan moet zeggen dat je smaak hebt!!! :wink:

Tot hoors
Tom

Tom,

Het enige wat ze gemeen hebben dat het P-51D Mustang "survivors" zijn zie "Mustang-Mustang" website .....

Mustangs zijn vooral zo populair omdat er hééééél veel van gemaakt zijn(en dus ook de onderdelen :-) ), met de leuke bijkomstigheid dat deze kist zo uit de doos al bloedsnel is......

Dus een beetje opleuken met de kwast en hem natuurlijk goed onderhouden, dan heb je alleen nog een goede piloot nodig om te winnen .....

Die miss Amerika is wel fraai, esthetisch nog in tact.
Maar wel fraai gespoten. :lol:

Die Reno plaatjes zijn altijd wel van een goede kwaliteit hé, fotografeert mooi die droge woestijn lucht. :roll:

Jan .. geweldige keus..
Op wat voor groote wil je die strega gaan maken??
Persoonlijk vind ik die "rare bear" erg tof (bearcat)

Je kan gewoon grotendeels een "gewone 51D bouwen en het cockpitdeel tot achter aanpassen..

Peter

Back