P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

Hey Pieter,
Idd de herinneringen blijven, oa mbv jouw en Tiger2 foto's van de laatste vlucht.
Ik zit nog steeds een beetje in 2 strijd , weg doen of toch maar repareren.
maar ik sta te springen om met mijn nieuw project te beginnen en die foto's van Andreas Dehne's toestel , maken dat alleen maar erger. ;) maar de kit die ik eind okt besteld heb is pas geleverd en nog niet kompleet

Ik zou hem repareren
eigelijk is dat ook wat ik met mijn D21 heb gedaan aleen had ik daar aleen nog maar het staartstuk van

hij is te mooi om niet weer op te knappen Eric en zoals jij er mee vloog is te mooi om in de hoek te drukken misschien om na je nieuwe kist weer op te pakken
gr.Pieter

Van het nieuw project zal ik tzt wel een bouw verslag je starten.
Ik kon het toch niet laten om het een en ander te passen.
Het is een uitvergrote nick ziroli Beech D17 Staggerwing tot schaal 1:3,5 (bijna 2,8mtr)
De Short kit en tekeningen heb ik besteld bij Fun-modellbau.de in oktober 2009 (levertijd zou 3-4 weken zijn) heb hem uiteindelijk eind maart ontvangen. Maar het past allemaal niet 100% en de kit was niet kompleet, na de nodige telefoontjes en e-mails blijkt dat ze de shortkit niet zelf gemaakt hebben (in tegenstelling tot wat ze op hun webside hebben staan)
nu nog eens 10 dagen wachten en dan kan ik beginnen hoop ik. :sleepy:

PICT9807Small.jpg

PICT9809Small.jpg

In de woonkamer leek hij niet zo groot , maar nu op de bouwtafel valt het toch wel op dat hij "te" groot gaat worden voor de bouwtafel.

vet vliegtuig echt heel cool.
ik had niet gedacht dat die vliegtuigen zo groot konden zijn en dan ook nog gewoon kunnen vliegen.

Hoi Eric,

Heel zonde van je mustang :(.
Jammer dat je zo kort van al het werk wat je er aan heb gedaan heb kunnen genieten.
Ook jammer dat we nu niet van hem kunnen genieten op de aankomende Oss meeting.
Hoe prestereerde de nieuwe uitlaat trouwens?

Succes met de bouw van staggerwing.

Groeten, Ronald

Zonde hoor van de Mustang maar, 10 hele dagen??? Gezien je tempo van de vorige reparatie moet je dit makkelijk klaar krijgen in die tijd. Even "opwarmen" voor je nieuwe project. Repareren?? :YES:

Van het nieuw project zal ik tzt wel een bouw verslag je starten.
Ik kon het toch niet laten om het een en ander te passen.
Het is een uitvergrote nick ziroli Beech D17 Staggerwing tot schaal 1:3,5 (bijna 2,8mtr)
De Short kit en tekeningen heb ik besteld bij Fun-modellbau.de in oktober 2009 (levertijd zou 3-4 weken zijn) heb hem uiteindelijk eind maart ontvangen. Maar het past allemaal niet 100% en de kit was niet kompleet, na de nodige telefoontjes en e-mails blijkt dat ze de shortkit niet zelf gemaakt hebben (in tegenstelling tot wat ze op hun webside hebben staan)

Hoi Eric ,

Ik heb ook een toestel besteld in december , zou in maart geleverd worden .
in maart een mail gekregen dat het toestel transport schaden had , en stelde voor een ander toestel te nemen .
maar heeft terug een nieuw besteld zou eind april worden hoop ik .
hij was wel eerlijk om dit te vermelden .

grt johnny

Laser gesneden 3 tot 4 weken levertijd en dan ook nog is niet passen en niet kompleet
Dan had je beter zelf kunnen zagen
Ik zaag alles zelf dan kun je namelijk ook makelijker dingen veranderen of verbeteren

@ jeroen,
In het verleden heb ik ook altijd de spantjes en ribben zelf gezaagd.
Maar dacht er deze keer wou ik het me zelf gemakelijk maken. normaal past zo'n CNC laser-cut short kit perfect (heb ik over al gelezen)
Maar omdat ik een VERGROTING wou van een standaart ziroli kit zijn de uitsparingen vergroot, maar de diktes van het hout wat er in moet passen komen dan niet meer overeen met standaart hout diktes.
Maar idd achteraf heb ik er ook spijt, van op die 5 maanden had ik het ook zelf met de hand kunnen zagen en beter.

@ johnny
Wat voor toestel heb je waar besteld ??

Mhhhh, hoe zit het dan met echte vliegtuigen :roll:

Ja inderdaat ik heb tekeningen liggen voor een model met een spanwijte van 9 meter
Dat is een project wat ik samen met een paar vrienden aan het bouwen ben
Daar komt wel een keer een draadje over

@ johnny
Wat voor toestel heb je waar besteld ??[/QUOTE]

Hoi Eric ,

Bij fun modellbau en een AT 6 texan , normaal levering eind April hoop ik :D.

succes met de bouw .

Ga zeker volgen .

grt johnny

Hoi Eric,ppppppffffffff wat een pech zeg want het was een mooi gewetherde kist en prachtig vliegbeeld,de zweetdruppeltjes op mijn voorhoofd waren nog niet opgedroogd van het maken van de uitlaat of jij
&$*#@*& :( de kist,maar ik heb er veel pelzier aan gehad.:p
Groetjes Thijs-V.:sleeping:

Verek daar is ne nieuwe op het forum mister Lomax of te wel den Thijs.
Alles goed daar, het is wel jammer dat tum kapot is maar ja komt nu wel goed uit ik heb nu de ontsteking van de Mustang in mijn Red Bull zitten die klote ontsteking van 3W is weer kapot, 5 vluchten en 140 Euro armer en nu weer stuk en dan denk je dat je goed spul hebt, dat China spul houd het langer uit.
Dus Lomax welkom op het forum na lang wachten :mrgreen::mrgreen::mrgreen::sleepy::sleeping:

die klote ontsteking van 3W is weer kapot, 5 vluchten en 140 Euro armer en nu weer stuk en dan denk je dat je goed spul hebt, dat China spul houd het langer uit.

Wel op de goede manier gemonteerd? Ze staan erom bekend dat ze te warm kunnen worden als je ze verkeerd monteert. Aan de onderkant van de ontsteking moet ook ruimte blijven voor voldoende koeling (staat allemaal in de handleiding). Ik heb op een 3W140 een ontsteking gehad die ruim 500 vluchten had gemaakt, deed het nog als nieuw.... (verder zelf ook nog nooit een kapotte gehad)

Na lang dubben
Toch maar plaats maken en afscheid nemen van de Mus.

Hij is te koop zoals te zien op de laatste foto's [post236]

kompleet met servo's, motor ,uitlaat, retrack, spinner een zak vol onderdelen/splinter,de tekening en een reserve cockpit (een andere (kleinere) dan die er nu op zit).
(de accu's en ontvanger, zijn er wel uit)

Doe maar een bod per PBtje aub
note: hij moet niet weg dus bieden onder de 600€ heeft echt geen zin, dan haal ik de bruikbare onderdelen er nog liever uit.
(heb toch nog servo's retrack, etc nodig voor de Staggerwing

evt de ZG62 met torqu master ipv de 3W80i kan ook

staat ook bij te koop
http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-vliegtuigen/115903-p-51-2-6mtr-bud-nosen-reparatie-project.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Back