P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

Lijkt me voor deze kist een beetje aan de kleine kant als neuswiel.

Ook niet erg scale, lijkt me . . .
Dit was zelfs als flauwe grap te flauw voor woorden, maar ik ben het wel met Berto eens: een mooi landingsgestel (met vooral ook mooie wielen!) doet een boel!

Kan je de kop toch niet kosten. :nooo:

jan.

Dat zeg ik, bij de huidige koers van de dollar: dat kan je de kop toch niet kosten.

:wink:

Tweedehandsje zoeken? :P

jan.

Hoi Eric,

Die Hydromount zal ik er maar gelijk afhalen. Hangt er treurig bij. :(
Is ook niet ontworpen om een motor tesamen met vertraging eraan te hangen, zelfs met de ontbrekende schokbrekers kom je er niet mee weg. :oops: :oops:

Als ik die koelingsslang zie ( die zwarte ?) zit ie volgens mij verkeerd. Je hoofdkoeling is de happer onder de spinner. Deze zwarte komt onder aan de motor uit, waar normaliter het gat in de romp zit voor de uitgaande warme lucht........ Als hij boven de motor door het schot heen komt, zal de warme lucht naar beneden worden afgevoerd, tesamen het de ucht uit de slang :?: :wink:

Martin

Ha Eric,

Ziet er weer mooi uit de P51 :lol:
En als je hem gaat maken zoals op de foto dan ziet deze er gelikt uit. :banana:
Maaaar die piloot wat heb je daar toch mee, in de Beech zat al een
Homo sapieum (streep door dat laatste woord) en nu in de P51 weer een
rare piloot!!!!!! het lijkt wel weer een flikker. :2gunfire:

Hopelijk komt er een echte piloot in. :thumbsup:

Maar die piloot, wat heb je daar toch mee, in de Beech zat al een merkwaardige figuur (jb.), en nu in de P51 weer een rare piloot! (correcties van jb.)

Hopelijk komt er een echte piloot in.

Ik wou het eerst niet zeggen, maar ik ben het meer dan volledig met Vliegman eens. :yes:

Waarvan akte. 8)

:wink:

jan.

Ja ja die piloot ,
Hij is ook veeeeel te klein

Deze komt beter in de buurt maar hij is wat gebarsten :?
normal_PICT0877.JPG

hij zat in een ander model , maar toen ik hem er uit gehaald had viel de kwaliteit wat tegen :evil:
normal_PICT0881.JPG

maar de eerste piloot komt er zeker niet in 8) dan nog liever een brokkepilootje of een andere knuffelbeer

Update:
deze week de motor ophanging veranderd
laPICT0889.JPG

maar de motor domping moest nog wat bij gesteld worden (onder tussen ook gebeurd)
laPICT0890.JPG

rorlroer servo ingebouwd (met een rechte stuurstang ipv de oorspronkelijke geknikte stang)
ander vleugelhelft ook de schanieren veranderd en rr servo ingebouwd.
laPICT0893.JPG

De servo in de romp ingebouwd
laPICT0896.JPG

De flap aansturing is ook niet naar zoals gewenst
laPICT0897.JPG

dus ik ben begonnen om een andere aansturing te maken
laPICT0898.JPG

note ik ben effe op zoek gegaan naar een alu spinner van 140mm maar het valt tegen om een goeie te vinden :cry:

jetpropdlx zei:
ik ben effe op zoek gegaan naar een alu spinner van 140mm maar het valt tegen om een goeie te vinden :cry:

:idea: Al gedacht aan Tru Turn :?: De 5[sup:d47ad80912]1[/sup:d47ad80912]/[sub:d47ad80912]2[/sub:d47ad80912]" versie van de P-51 komt aardig in de buurt van 140mm.

Je moet wel flink in de buidel tasten.

En deze Dave Brown spinner voor de P-51 van ook 5[sup:d47ad80912]1[/sup:d47ad80912]/[sub:d47ad80912]2[/sub:d47ad80912]" is wat beter betaalbaar :wink:

Iets kleiner, 5 inch (127mm) maar weer beter betaalbaar :lol: de P51 spinner van Top Flite

En de custum made P-51 van Zinger is er ook nog voor een schappelijke prijs.

8) Hier valt wel een keus uit te maken denk ik tegen een redelijke prijs, succes.

Teus

Hoi Eric, gaat lekker zo! Heb onlangs ook lekker lol beleefd met opknappen van een Avonds Rafale (niet voor schaal bedoeld). Zoeken in de oude schoenendozen naar spullekkess die wel kunnen passen, zoniet passend maken. Nu vlieg'tie en heb er nog meer lol mee! Eens een keer wat anders dan een project voor jaren in de schuur te hebben staan :wink:

Wel erg jammer van die huge gap bij de flaps....., maar da's waarschijnlijk nu effe té veel werk om te verhelpen denk ik. Enig idee wat aerodynamisch effect is van zo'n gat?

Je kunt die spinner ook nog evt van epoxy/glasdoek maken......wordt ook vaak gedaan. Van balsa een moeder draaien, bij de cockpit vacuumboer een afdrukje zuigen en dit als mal gebruiken. Dan nog een vriendelijke vriend zoeken die op draaibank een achterplaatje draaid en voilá :D Kun je precies de vorm maken zoals je wilt en een nieuwe, na een neus stand is relatief snel gemaakt.

Groetjes,
Gerald

Bedankt voor de tips voor de spinner (ik had bij KS gekeken maar blijkbaar niet goed :oops: ) en ondertussen besteld

Wat betreft dat gigantische "gap" dat is inderdaad een doorn in het oog, maar eerst eens kijken wat het doet, ik heb het al een beetje bekeken maar constructief gezien zou het mogelijk zijn, in de vleugel ligt de achterste ligger ongeveer 2cm voor de schanierlijn.
Maar we zullen eerst eens gaan vliegen (ps op de grond zijn de flaps toch "up")

(ps op de grond zijn de flaps toch "up")
Schande om dat uit jouw mond te horen ;-)
De kist is juist op de grond zo mooi als de flpas down staan :yes:

Maar je bent lekker op dreef een hele mooie kist gaat dit worden :thumbsup:
Wel leuk he die opknapprojecten :-)

Wanneer ?? :?: ?? Hopelijk dit jaar nog :roll: , maar ik laat nog wel iets weten als het zover is, hij zal zeer waarschijnlijk wel in zwartberg zijn maiden krijgen en niet in Bladel :oops:
Eerst wat vliegen en dan verder afbreken, retrack staartwiel, piloot, evt hoogteroer servo in de staartzetten , heel misschien de flaps aanpassen, spuiten en weatheren.......

Bergeijk zie ik ook wel zitten voor een maiden, maar ja daar ben ik geen lid :wink: dus dat doen we niet :!:
(maar Zwartberg is goed, als de motor maar blijft draaien) en anders op de echte runway als er niet gevlogen wordt (op een dinsdag als het vliegveld dicht is in de winter) ssssssstttttt )
Oeps, maar dan kan Rose natuurlijk niet :oops:

Back