P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

De vleugel helften bijna klaar
1 vleugelhelft alleen nog de luchtaansluitingen, 2de vleugelhelft oa flap stuurstang op maat maken en electrische afwerken.
Ondertussen eens bekeken hoe ik "Baffels" (luchtgeleiders) kan gaan maken om zoveel mogelijk koellucht langs de cylinder te dwingen.

De nieuwe Flap aansturing
PICT0914.JPG

PICT0915.JPG

ondertussen zijn de twee vleugel helften zo goed als klaar incl druk en servo aansluitingen,
de brandstoftank is ingebouwt, shokeklep bedienbaar gemaakt als de motorkap er op zit, plug voor de easy start gemonteert
(Het richtingsroer moet ook nog aangepakt worden)
en een spinner gezocht want die van 140mm is te klein het zou 145 moeten zijn of ik moet een adaptor ring maken voor tussen de spinner en de motorkap (maar dan moet de prop vooruit :? )
Eens kijken of we zondag tijd hebben om de moter eens te starten en evt af te stellen :D

Netjes gedaan Eric!

Zit toch evengoed wel een hoop klus aan zo'n 'opknappertje' :?
Ben erg benieud naar je bevindingen met je vertraging

Groeten, Ralf

Vandaag de motor eens gestart.
De prop maakte ongeveer 4000 toeren
Ik heb hem ook eens op de weegschaal gezet hij, hij weegt nu met motor en servo's
(zonder accu ,cockpit,piloot,motorkap,spinner,etc) ietsjes boven de 16KG

Hoi Eric,

Ik kwam nog een gele spinner tegen van 138 mm. ( Is van Byron) zonder Backplate,
Als je hem nodig zou hebben..... :?:

Groet,

Martin

jetpropdlx zei:
Bergeijk zie ik ook wel zitten voor een maiden, maar ja daar ben ik geen lid :wink: dus dat doen we niet :!:

En als er nou eens een lid van Bergeijk bij aanwezig is ( gewapend met een fototoestel)???? Mag je van mij de P-51 daar wel zijn maiden geven :lol: :lol:
( en ik ben dan degene die erbij aanwezig is, ben je gewoon op uitnodiging van mij daar :lol: )

Dankje Henry,
Voor de creatieve oplossing / uitnodiging. maar misschien voor de tweede Maiden , als hij helemaal klaar is (nieuw kleurtje etc.)

Gisteren nog naar het lucht systeem gekeken het lekte, maar gelukkig was het lek snel gevonden
De accu's van de Beech ingebouwd (incl spannings regelaar en on/off switch) in de P51

Vandaag ,
De maiden :P
het een en het ander vast geplakt met plakband :wink: (zoals cockpitkap motorkap en div. luikjes) :oops:
Helaas geen vlieg foto's, maar wel een filmpje (volgende week eens proberen deze te posten)
PICT0931.JPG

PICT0932.JPG

PICT0933.JPG

Hij vloog wonderbaarlijk goed (beter dan verwacht :banana:)
Dus nu ik dat weet dat hij vliegt, kan ik deze winter rustig de rest van mijn verlanglijstje afwerken

hallo jetpropdlx

een zeeeer mooie kist zeg...... 8O

2 vraagjes
hoeveel weegt deze kist ....en
wat is het vermogen (of de cc) van de motor?

groeten
steffe

Gefeliciteerd! :P

Mooi hoor! :P

Als 'ie zo goed vliegt, dan verdient hij het zeker om er eens goed voor te gaan zitten,
en er echt iets moois van te maken! :P

Ik zie nog wel een aantal quick wins (bv. een perfecte spinner :P )

:P

jan.

Gefeliciteerd met je geslaagde maiden Eric.
Lekker snel gedaan zo en nu op naar het echte schaal maken ;-)

Thanks 8)
@ steffe het toestel weegt nu ergens tussen de 16KGen 17 kg en heeft een ZG62cc met een vertraging

@ jan , inderdaad nu gaat het echt werk pas beginnen de piloot zit ergens in een doos tussen USA en hier, De spinner zal een 140 mm gaan worden met een tussen ring (spacer) op de motorkap

Hier het filmpje
met dank aan Vliegman
(duurt toch wel lang zo'n filmpje uploaden via een telefoonlijntje :oops: )
[/media]
maiden P51 mustang

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Eric! :yes:
Mooi geluidje ook :D
Zo te zien genoeg vermogen met je vertragingscombinatie

Gaaf dat je het filmpje geplaatst hebt
Je hebt er weer een 'winner' bij

Groeten, Ralf

Top :lol: :celebrate:

En weer er een bij bij de verzameling alleen wel nog veel werk,voor
deze geheel klaar is ,maaaaaaaaar dan heb je ook wat. :D

Gefeliciteerd met de geslaagde eerste vluchten Eric, vooral de laatste landing was er één uit het (Mustang) boekje.

Aftiteling van het Filmpje zou eigenlijk niet "Het Einde" moeten zijn maar "Het Begin" :wink:

Ben benieuwd naar het kleurenschema dat je hem gaat geven. Wordt vast iets moois.

Succes met het opleuken van deze Mustang.

gr.
Marcel

Back