Paar onderdelen gekocht, incl. oude brandstof

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door WTFsjun, 11 mrt 2018.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Heb je daar een lager eerst opgeschoven voordat je het vliegwiel plaatste? moet dat?
    Ik ben even op zoek geweest naar een manual maar Yokomo heeft niets online en kwam een oud Amerikaans forumtopic uit 2011 waar ze al op zoek waren naar onderdelen, erg oud dus....

    Ik stel voor dat je gewoon eens langs komt.
     
  2. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ga morgen weer proberen zonder de lager, zit nu op een feestje. Volgens mij zit de lager daarvoor niks. En als het dan nog niet lukt kom ik je graag opzoeken ik weet dat de auto oud is maar is wel nieuw( niet gebruikt). Wil graag gebruik maken van je expertise want dat heb jij wel dus wie weet kom ik je binnenkort bezoeken nogmaals bedankt voor je moeite waardeer ik zeer!
     
  3. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Om nog terug te komen op je vraag de lager zat er al daarom vroeg ik aan jou of dat hoort maar aan je reactie te horen hoort die daar dus niet dus ga ik het nog 1 keer proberen zonder de lager als het dan nog niet lukt dan kom ik je graag opzoeken.Sassenheim is vanaf rdam 45 min dus dat heb ik er wel voor over
     
  4. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Heb het voor elkaar, koppeling werkt.
    Maar nu kom ik erachter dat de motor nul compressie heeft denk dat ik de zuiger beschadigt heb. Loopt alleen vol gas. Dus daar baal ik goed van maar ja eigen schuld dikke bult. Is het mogelijk om er een nieuwe zuiger in te zetten? Of kan ik dan beter een andere motor halen? Zit echt mee maar niet heus.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Kan de bus voor je pinchen,
     
  6. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Ok maar wat houdt pinchen eigenlijk in? Ik heb het op dit forum vaak voorbij zien komen maar weet niet precies wat het inhoud. Maar als je dat zou willen doen heel graag! Want de motor is nog nieuw en had juist stevige compressie dus het is wel zonde als ik meer mee zou kunnen. Kan overigens wel rijden want ik had nog een compleet blok liggen ( novarossi c12) doet het altijd. Dus die heb ik er nu op gezet.

    Laat maar weten wat het inhoud en wat je er evt voor wil hebben dan kunnen we binnenkort misschien wat afspreken of ik stuur het naar je op, wat jij wilt.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Pinchen is met een brute kracht de diameter van de cilinderbus een fractie kleiner maken waardoor de passing van de zuiger weer beter wordt. Gaat alleen goed als er sprake is van een versleten zuiger. Een beschadigde zuiger is van zichzelf niet mooi rond en kan het dan ook niet goed komen.
     
  8. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Dan vrees ik dat ik pech heb jammer genoeg. Maar net even getest met een ander blok en nu rijdt hij weer prima. Zonde van dat innotech blok maar is niet anders. Weer wat bijgeleerd door schade en schande. Wat een amateur he?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoe denk je dat je de zuiger beschadigd hebt?
    Heb je hem al eruit gehad en bekeken?
     
  10. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Om de zuiger te blokkeren heb ik eerst een houten stokje gebruikt (waar de Japanners mee eten). Maar toen die dreigde te breken heb ik een inbussleutel ingepakt met ductape en dat ging naar mijn idee goed. Maar ik merkte al snel dat de compressie een stuk minder werd. Toen kon ik via de uitlaatpoort zien dat er toch een heel klein deukje inhammetje aan de zijkant/ bovenkant is ontstaan. Dussss moet snel een hulpstuk hebben van nylon. Want het is erg zacht metaal en luistert erg nauw binnenin dus elke oneffenheid binnenin de cilinder heeft direct invloed ben ik nu achter. Ik kan straks wel even een foto sturen van de situatie dan kan jij het beoordelen.
     
  11. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Heb hem er nog niet uitgehaald omdat je het duidelijk kunt zien als je door de uitlaatpoort kijkt maar ik wil hem er wel uithalen om te bekijken maar daar kom ik hopelijk morgen pas aan toe. Met het los en vast draaien van het vliegwiel is het foutgegaan de zuiger heeft een deukje gekregen door hoe ik hem geblokkeert heb met een inbussleutel(ingepakt met duct tape) maar de zuiger is toch door de tape tegen de imbussleutel gekomen dus ijzer op ijzer...
     
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan is alleen de bovenrand beschadigd op 1 plekje, dat is wel te fixen hoor. De afdichting gebeurt net 2 mm daaronder bij de groefjes als je die erin hebt zitten. Het deukje is wel weg te dremelen, en een pinch erin maakt hem wel weer goed.
     
  13. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja het is maar 1 plekje, klopt. Voor de rest is het nog helemaal nieuw. Laatst klemde de zuiger zelfs nog een beetje daarom veel het zo op dat er nu nagenoeg geen weerstand meer inzit. Ik wil graag op je aanbod ingaan om een keer langs te komen.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Is goed, dat fixen we wel. Voortaan iets zachters gebruiken...
     
  15. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Zeker weten!
     
  16. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Roelof, om weer terug te komen op het pinchen van de bus, wanneer zou je daar tijd voor hebben? Het heeft niet direct haast maar wil je wel laten weten dat ik wel interesse heb in jou aanbod om het te zijner tijd te fixen
    Gr Daniƫl
     

Deel Deze Pagina