Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
20 jaar geleden werden de rotorkoppen (3-, 4- en 5-blads) van PeKa Lufttechnik (Guenther Kniprath) gevlogen met twee gyro's, 1 voor rol en 1 voor nik.laurens zei:... Flybarless systemen worden electronisch ondersteund door de Vstabi en binnenkort ook de CSM versie van de Vstabi. Dit is een electronisch systeem wat volgens logaritmen werkt (Vstabi) en gewone gyro's (CSM).
20 jaar geleden werden de rotorkoppen van PeKa Lufttechnik gevlogen met twee gyro's, 1 voor rol en 1 voor nik.
Stel dat je nick naar voren geeft dan zal de baan van de paddels schuin naar voren gaan lopen (wanneer de paddels haaks op de heli staan staat de flybar horizontaal, draaien de paddels door naar voren/achteren dan staat de voorste op zijn laagste punt en de achterste op zijn hoogste) Wanneer je deze "baan" met de hand in slomotion nadoet zal je zien dat de bladhoek het grootst/kleinst is als de rotorbladen dwars op de heli staan. Als de rotorbladen doordraaien naar voren/achteren krijgen ze juist geen extra bladverstelling !de paddles zijn eigenlijk de eerste fase van een stuurbeweging op een heli. wanneer de rotorkop draait, en dus ook de paddles, en je stuurt dan verandert de hoek van van de paddles. omdat er lucht langs de scheefstaande paddle stroomt verandert de paddle van hoogte, deze gaat dus op of naar beneden (afhankelijk van de bladhoek). wanneer de paddle op of neer gaat krijgt het achterste rotorblad meer/minder bladhoek, en de voorste minder/meer. wanneer een achterste rotorblad meer bladhoek heeft dan de voorste gaat de heli natuurlijk naar voren hangen, snappie![]()