Nou, dat zou alleen de BTW zijn.+- 100 € denk ik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, dat zou alleen de BTW zijn.+- 100 € denk ik.
Volgens mij moeten ze dan bij hen zelf te rade gaan want TNT handelt zelf de inklaring af. 8OIk had TNT gevraagd waarom het zo lang moest duren. Ik kreeg dit antwoord:
De meeste zendingen bezorgen wij binnen 5 dagen na aankomst in Nederland. De doorlooptijd kan soms tot 30 dagen oplopen. Dit geldt voor zendingen die ingeklaard moeten worden of douanetechnisch nog niet afgehandeld kunnen worden. Wij kunnen geen invloed uitoefenen op de werkzaamheden van de Douane.
Volgens mij doen ze hun best om eigen import te ontmoedigen.
TNT Post is in Nederland door de overheid aangewezen om voor uw zending(en) douane-aangifte te doen en de hierover verschuldigde douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen bij u te innen. TNT Post moet hiervoor extra kosten maken, die niet zijn inbegrepen in de portokosten die de afzender betaald. Daarom wordt aan u als geadresseerde een bijdrage in de kosten gevraagd.
De inklaringskosten bestaan uit:
* kosten voor het opmaken van de vereiste douane-aangifte;
* het voorschieten van de verschuldigde douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen aan de overheid;
* het openen en visiteren van de zending(en);
* het vaststellen van product en waarde;
* opslag- en bewaarkosten;
* incasso kosten.
* administratieve kosten.
hoop dat het niet meer is dan 70Euro
Dat zegt niets. Standaard meldingsprocedure voor alle geregistreerde pakketpost. Helemaal afhankelijk van het gewicht, het weer, de (on)gesteldheid van de douanier zijn vrouw, de dag etc. 8O :lol:Ik was net ff aan het checken en toen zag ik zit staan:
22-Jun-2009 Hong Kong Item posted and is being processed.
23-Jun-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 23-Jun-2009
24-Jun-2009 Netherlands Arrived and is being processed.
24-Jun-2009 Netherlands Pending customs inspection.
Pending customs inspection...... betekend dat dat ik de lul ben bij de douane?
Das namelijk niet handig want ik heb het spul toch wel binnen nu en een week nodig.
Precies, als je iets snel nodig hebt, moet je niet vertrouwen op zendingen van buiten Europa. Dan duurt het 4 tot 45 dagen. Ook geheel zonder regelmatig, eveneens waarschijnlijk van dezelfde stemming van de douanier.je kan er nu bijna zeker van zijn dat je je spullen niet binnen de weel zal zien vrees ik :-(
Weet je pas als de TNT aan de deur staat. Van de 20+ bestellingen heb ik nu pas de twee serieuze controles gehad. De ene was de eerste en laatste keer "snel" bestellen via EMS. Dat betekend 100% controle/bijbetalen en niets sneller in huis (een pakketje een week later besteld kwam dezelfde dag :evilDamn!
En ook meteen bij mun duurste order ooit
$200, hoeveel zou ik dan moeten gaan bijbetalen? +/- €50?
Ik denk dat ze best wat nuttigs doen: Illegale import aanpakken en zorgen dat alles op legale manier wordt afgehandeld. Misschien zit er in jouw doosje vanuit Hong Kong ook wel drugs. De scanner gaat af omdat het organische stoffen en dikke draden heeft gedetecteerd! Moet je je voorstellen dat je een langwerpig ding met draden op het scherm van de scanner ziet. Jij weet dat het een LiPo is maar die vent achter de scanner niet. Lijkt mij niets dan logisch als ze je eruit pikken.Daar gaat m'n 2e setje lipo's
Kan de douane niet wat nuttigs gaan doen? Naar drugs zoeken of illigale buitenlanders de deur wijzen.
Zit ook geen regelmaat in. Sterker nog van de vele orders zijn er diverse geweest waar vooral kabeltjes en connectoren gewoon nog op "Reserved" stonden terwijl de rest op "CHK:USR 5" stond. Zelfs toen het pakketje als bij HK Post tracking de status "Delivered" had stonden die items nog op "Reserved". :?wat mij opvalt is dat de chinezen nogal lang doen over goedkope pakketjes inpakken. als ik dure dingen bestel wordt het binnen een dag verzonden, bij goedkope dingen kan het tot een week duren voor het op de post gaat!
rare gasten, die chinezen... anyway, er komen weer 2 pakketjes deze kant op![]()