Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch eigenlijk wel erg dat de hele wereld zijn spullen uit zon klein ultraproductief landje moet kopen. ;)
Met zon ijzersterke export moet china toch wel stervens rijk zijn.

Maargoed, de kerst drukte is zelfs nog nieteens op zijn toppunt, dat wordt nog een puinhoop daar in December. :(

Er zit wel een verschil volgens mij tussen inklaringskosten en btw. Geen btw verschuldigd onder de 150 euro, maar inklaringskosten betaal je zodra de inklaring hem 'tegenhoud'.

Tot 22 was toch geheel belastings vrij?
Tot 150 euro alleen btw + inklarings kosten
150 euro en hoger btw + inklarings kosten + douane kosten.

Dacht althans dat ik dat laatst gelezen had (kan het mis hebben).

@Freakazoid

China is ook heel rijk, alleen zit de helft van het geld bij 1% van de bevolking ;) . In Amerika en het midden oosten (o.a.) heb je de olie baronnen, in China heb je de "mensen uitbuiters".

Mijn pakket heeft wel een tracktrace nummer maar geen status. Het kan geen brief zijn want er zit als het goed is een helikopter in :D

Pakket is 7 dagen geleden door HK verstuurd...

En toch blijft het hele transportprobleem verhaal vreemd.

Hoe is het anders mogelijk dat ik mijn envelopje van hobbycity,besteldatum 03 - 11 2009 nog niet binnen heb.

En een envelopje,bestelling bij deal extreme op 05 - 11 2009, eergisteren al binnen heb gekregen :confused:

En toch blijft het hele transportprobleem verhaal vreemd.

Hoe is het anders mogelijk dat ik mijn envelopje van hobbycity,besteldatum 03 - 11 2009 nog niet binnen heb.

En een envelopje,bestelling bij deal extreme op 05 - 11 2009, eergisteren al binnen heb gekregen :confused:
Via welke post-bedrijven worden die 2 verstuurt en vanwaar wordt het daadwerkelijk verstuurd?
Een webwinkel verstuurt niet altijd vanaf het contact-adres, maar geeft soms de orders direct door aan de fabrikant of een groot transport/opslag bedrijf.
Als dit in beide gevallen hetzelfde is, dan is het raar.
Als dit niet hetzelfde is, dan is het begrijpelijk dat de ene sneller is als de ander.

Dat wordt dan waarschijnlijk nog even wachten dus...jammer.

Maar was het niet zo dat de douane bij TNT langskomt voor inspectie? Dat zou betekenen dat het altijd in het bezit is van TNT, alleen niet altijd vrijgegeven voor (door)verzending.
Dan vraag je je af waarom het nog niet bij TNT geregistreerd is als in Nederland aangekomen.

Het pakket is vandaag door TNT afgegeven.
Zonder extra kosten overigens :)

De engine set koste 301 USD inclusief verzendkosten.
Ik had "commercial sample" met waarde 100 USD op het pakket laten zetten.

k zit op hete kolen om bij HC te bestellen, maar door de laatste verhalen hier denk'k datk beter w8 tot jan. of feb. ???

kan HC toch niet maken om met zulke shipping issues te zitten ?! toch ?

HC met shipping issues?
Niet dat ik weet. Eerder de nederlandse douane die aan het knoeien is.
Mijn pakketjes zijn meestal binnen een week of anderhalf hier in nederland. Dan is het alleen nog maar wachten op tnt. En dat kan nog wel eens even duren.

Hier mijn laatste bestelling gedaan op 19 november:
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date></TH><TH class=dropoff></TH><TH class=destination></TH></TR><TR><TD>24-Nov-2009</TD><TD>Air Mail Centre (Counter Section)</TD><TD>Air Mail Centre (Counter Section)</TD></TR></TBODY></TABLE>
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date></TH><TH class=location></TH><TH class=status></TH></TR><TR><TD>24-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted and is being processed.</TD></TR><TR><TD>25-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>25-Nov-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 25-Nov-2009</TD></TR></TBODY></TABLE>

Laatst bewerkt:
HC is momenteel het probleem niet, HongKong Post heeft het moeilijk de laatste tijd. Vanochtend zag ik dat de status van mijn pakketje is geupdate naar:
Destination - Netherlands
The item (RB**********HK) was posted on 21-Nov-2009 and is being processed for delivery to the addressee.
Pakketje had dus 1 week lang geen status..

ik heb net lipo's binnen gekregen van HC maar er zit geen Nederlandse stekker op de lader weet iemand waar je zo'n stekker kan kopen??

mvg,robert

Ik denk dat de plaatselijke groenteboer zo'n beetje de enige is die ze niet verkoopt.
Wat dacht je van een electronicazaak, doe het zelf zaak (Gamma, Praxis, Formido, Karwei), audio/video/pc winkel, etc. etc.?

Laatst bewerkt:
ik heb net lipo's binnen gekregen van HC maar er zit geen Nederlandse stekker op de lader weet iemand waar je zo'n stekker kan kopen??

mvg,robert
Gewoon de stekker eraf knippen en een goede (geaarde) stekker bij gamma, praxis, karwei of fixet halen.
Een zwarte met rubberen eindstukje voor de kabel staat het mooist:
mh6npg.jpg

Controleer wel eerst even of je lader op 230V kan werken!!!

Allez, vandaag toch weer de joke van het jaar meegemaakt.

Op een pakje met WERKELIJKE waarde (jaja) van 56,81 EUR een boete moeten betalen van 43,20 EUR !!! Te gek voor woorden...

Aangezien het werkelijke waarde was, vind ik dit toch serieus overdreven. Heb daarom een mailtje gestuurd voor uitleg ! Zal wel weer niks opbrengen, maar we zien wel !

Groetjes,

Davy

Dat doen die kneuzen daar altijd.
Heb je een goedkoop 20C zippy lipotje gekocht bij bijvoorbeeld hobbyking,
rekenen ze je gewoon voor een dikke 40C kokam/hyperion uit nederland/belgie aan.
Dat vinden hun hetzelfde. :(

Succes met je poging dat recht te trekken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back