de originele buizen zijn dus 8mm
maar verlopen die dan naar 6mm naar de tip?
Nee die pijlschachten waar de freesset van uit gaat (Easton Fatboy) zijn 9 mm. (er hoort nog een getal achter maar dat weet ik even niet uit mijn hoofd)
De buizen in je link moet je dus NIET hebben, afgezien van de dikte is dat carbon waarvan de vezels allemaal in lengterichting van de buis lopen. De goede zijn gewikkeld van carbon weefsel, dan zie je op de buis dus een weefselmotief. Die zijn ook veel dunwandiger (0,5 mm)
Die link die je eerder gaf waren wél het goede soort buizen, maar niet de goede maat.
De tippen zijn 6 mm buis (gewone carbon buis met parallelle vezels) die past in een sleeve van 8 mm buis (idem) en die past weer keurig in die pijlschacht. Je ziet, niet alleen de buitenmaat maar ook de binnenmaat komt er op aan (hoewel je bij die sleeve desnoods een buis wat zou kunnen opschuren om 'm passend te krijgen). Voor de deling wordt ook een gewoon stuk 8 mm carbonbuis gebruikt.
Ik zou niet moeilijk doen - als je gewoon de aanbevolen pijlschachten koopt dan weet je zeker dat alles past...
Vandaag nog even zitten modderen aan mijn Parabola. Het valt helemaal niet mee, om de aansturing te vervangen moet ik een flink stuk folie verwijderen en opnieuw doen. Maar, het lijkt er wel op dat er een duideljke winst is qua tordering.
Overigens... hoe is je bouwervaring? De Parabola is, ook als je het eenvoudig houdt met standaard aansturing, niet heel simpel om te bouwen, en de manual is alleen in het Duits... lukt dat?
PS- in jouw sig "als Vliegen achter Vliegen Vliegen Vliegen VliegensVlug" staat volgens mij één
vliegen te weinig...