Paramotor vragen.

Vlgs Opale mag de Split tot 3.5 kg.
Niet meer gas geven dan strikt noodzakelijk om op hoogte te blijven.
Alles wat je meer geeft resulteert in een hogere instelhoek en zorgt daarmee voor meer luchtweerstand.
Heb je voldoende uitslag op je servoarmen?
In rust staan de armen omhoog, bij volledig geremd staan de armen langs de bovenbenen.

Mvg,

Piet

Vlgs Opale mag de Split tot 3.5 kg.
Niet meer gas geven dan strikt noodzakelijk om op hoogte te blijven.
Alles wat je meer geeft resulteert in een hogere instelhoek en zorgt daarmee voor meer luchtweerstand.
Heb je voldoende uitslag op je servoarmen?
In rust staan de armen omhoog, bij volledig geremd staan de armen langs de bovenbenen.

Mvg,

Piet
Hoi Piet bedankt voor de reactie maar zoals ik schreef de paramotor heeft bijna geen voorwaartse snelheid hij vloog meer achteruit en als ik gas bij gaf steeg hij wel maar niet voorwaarts om terug te vliegen heb ik gas geminderd en een beetje aan de rem getrokken dan kreeg hij voorwaartse snelheid en zakte hij tot ik volledig remde zonder motor om te landen en ik heb de armen van de piloot ongeveer 1.5 cm verlengd omdat ik maar 7cm volledige uitslag heb en nu 9 cm ik gebruik een mz 24 pro zender zonder een hacker para mixer ik weet niet of ik met deze mixer meer uitslag krijg
Mvg marc

Moeilijk te zeggen zonder het zelf gezien te hebben.
Kan zo ook niet beoordelen of dat je de remlijnen te strak hebt afgesteld.
Minder gas betekend altijd meer snelheid want daarmee is je instelhoek het kleinst.
Gas geven betekend namelijk dat de gondel naar voor beweegt en dat je het scherm daarmee iets achter overtrekt en daarmee de instelhoek vergroot.
Dat effect treed versterkt op wanneer je te weinig gewicht hebt.
Andersom, alle aanduidingen van Opale op hun site voor wat betreft de maximale windsnelheid mag je rustig door π (pi) delen voor een wat meer realistische waarde.
In rust staan de armen omhoog, bij volledig geremd staan de armen langs de bovenbenen, zie de handleiding van Opale.
Als je een paramixer koopt, neem dan die van Opale, die kunnen 6V aan, die van Hacker voor zover ik weet slechts 4.8V.

Mvg,

Piet

Moeilijk te zeggen zonder het zelf gezien te hebben.
Kan zo ook niet beoordelen of dat je de remlijnen te strak hebt afgesteld.
Minder gas betekend altijd meer snelheid want daarmee is je instelhoek het kleinst.
Gas geven betekend namelijk dat de gondel naar voor beweegt en dat je het scherm daarmee iets achter overtrekt en daarmee de instelhoek vergroot.
Dat effect treed versterkt op wanneer je te weinig gewicht hebt.
Andersom, alle aanduidingen van Opale op hun site voor wat betreft de maximale windsnelheid mag je rustig door π (pi) delen voor een wat meer realistische waarde.
In rust staan de armen omhoog, bij volledig geremd staan de armen langs de bovenbenen, zie de handleiding van Opale.
Als je een paramixer koopt, neem dan die van Opale, die kunnen 6V aan, die van Hacker voor zover ik weet slechts 4.8V.

Mvg,

Piet
Dat van de remleidingen is nog een beetje zoeken dat had ik wel verwacht en van de paramixer van opale kan ik niet vinden op de site van opale zelf en ja het is de eerste vlucht dus nog wat zoeken en vliegen
Mvg marc

Als het goed is hebben de beide remlijnen ergens een klein merkteken.
Dit merkteken hoort ter hoogte van de bovenkant van de ringen te staan waar ook de andere lijnen van het scherm samen komen.
Dit uiteraard met de armen in de hoogste positie.

Als het goed is hebben de beide remlijnen ergens een klein merkteken.
Dit merkteken hoort ter hoogte van de bovenkant van de ringen te staan waar ook de andere lijnen van het scherm samen komen.
Dit uiteraard met de armen in de hoogste positie.
Dat merkteken op de remlijnen is er en de eerste proefworp was op de ring geplaatst maar het scherm ging niet open ongeveer 3 cm verlengd dan heeft de paramotor gevlogen.spijtig dat ik niet weet hoe ik een foto moet toevoegen dan kan ik tonen hoe mijn stuur armen staan en de max uitslag.
Mvg marc

Bedankt voor de link heb het geprobeerd maar lukt niet(mijn onkunde)heb verleden week woensdag nog eens gevlogen het was bijna windstil en had de remleidingen nog eens aangepast en nog weinig motor en het lukte om voorwaarts te vliegen bij de 2 vlucht een wreed accident met een bezoekje aan spoed.
Nu heb ik gezien dat er koord in de motor is beland en stuk is welk is de beste manier om dit te herstellen volledig vervangen of een stuk tussen zetten en op welke methode alvast bedankt voor de reacties

Hechtingen in je vingers zijn een sieraad van je modelbouw carrière :thumbsup:
Lijnen kun je makkelijk zelf repareren met een stopnaald mits je wat op voorraad hebt van het juist lijntype.
Het is belangrijk om de juiste lengte voor elkaar te krijgen.
Dus even vergelijken met dezelfde lijn op dezelfde positie aan de andere zijde van je scherm.
Lengteverschil mag niet meer dan ongeveer 0.5 mm zijn.
Op Youtube vind je meerdere video's over hoe "leinen spleißen".
Vaak zie je dat men secondenlijn gebruikt voor het zekeren van de spleiß.
Ik doe dat niet met secondenlijm omdat dat de lijn hard maakt en daardoor breekbaar.
Ik gebruik een mengsel van UHU Por verdunt met wasbenzine.
Stuur mij een pn met je adres, dan bezorg ik je een paar meter reservelijn.
Ophalen in Boxmeer kan ook.

Mvg,

Piet

Hechtingen in je vingers zijn een sieraad van je modelbouw carrière :thumbsup:
Lijnen kun je makkelijk zelf repareren met een stopnaald mits je wat op voorraad hebt van het juist lijntype.
Het is belangrijk om de juiste lengte voor elkaar te krijgen.
Dus even vergelijken met dezelfde lijn op dezelfde positie aan de andere zijde van je scherm.
Lengteverschil mag niet meer dan ongeveer 0.5 mm zijn.
Op Youtube vind je meerdere video's over hoe "leinen spleißen".
Vaak zie je dat men secondenlijn gebruikt voor het zekeren van de spleiß.
Ik doe dat niet met secondenlijm omdat dat de lijn hard maakt en daardoor breekbaar.
Ik gebruik een mengsel van UHU Por verdunt met wasbenzine.
Stuur mij een pn met je adres, dan bezorg ik je een paar meter reservelijn.
Ophalen in Boxmeer kan ook.

Mvg,

Piet
Bedankt voor de snelle reactie en zoals je schrijft van de hechtingen deze had ik liever niet op mijne duim gehad maar ja het zij zo
Bedankt voor het aanbod van de reservelijn ik zal het in gedachte houden want als ik de set van opale gekocht had zaten er al 2 reserve lijnen bij en nu de filmpje bekijken hoe te herstellen maar eerst duimpje laten genezen
Mvg marc

Back