Sietse, weet jij of het gewicht goed zit, zo rond de 270 gram voor een foil met afmetingen 145 cm * 60 cm?
Ik hoop vandaag hem eens te kunnen testen. Hopelijk werkt het.
Ik gebruik nu een speed 300 7.2 V met een gunther direct op de motor bevestigd. Let op, een 7.2 V en een speed 300 6V is een beetje vreemde aanduiding, ze kunnen alle 2 op dezelfde voltage draaien, maar draaien verschillend toerental. 7.2 iets van 12000 tpm, en de 6V stukken meer. Daarom dat voor de 300 6v (meest gebruikte) een vertanding zal nodig zijn vermoed ik.
gebruikte aparatuur:
-1 foil (13 euro bij conrad)
-1 mini servo (4.95 euro bij conrad)
-1 ontvanger (2 kanaals), zat bij mijn zender geleverd
-1 micro snelheidsregelaar, gemaakt voor 1/24 en 1/18 auto's
-1 speed 300 7.2 V met gunther prop
-6 cellen Nimh 1100 mAh GP
----------------------------------------
270 gram
het grootste gewicht is natuurlijk de batterij, als dit nog steeds te zwaar blijkt te zijn zal een lipo noodzakelijk worden (eerst plastiek door hout vervangen maar zal niet zooo veel verschil maken).
Nu zou ik een 2s lipo aanschaffen moest dit nodig zijn, zodat ik hem voor mijn heli kan gebruiken.
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35_68&products_id=1068 zoiets had ik dus gedacht. Ik ben een beetje vergeten hoe het weer in elkaar zat met die C, als hij 3.6 ampere trekt, dat is dus 3600 mAH in 1 uur, met 820 mah (3600/820=4.39) dus kan ik 1/4,39 van een uur vliegen. Dus ongeveer 15 minuten. Maar hoe zit dat nu weer met die C?
Sietse heeft me dat ooit eens goed uitgelegd, heb toen die uitleg opgeslaan, maarja format C en vergeten die file te backuppen.
groeten,
Jan