@Adam: Ze ziet er steeds beter uit! Een mooie oplossing, zo'n rubberen monteursmat op je achterschip. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben... :sleeping:
Wel nog een paar vragen over je sleeplier:
Hartstikke mooi gemaakt, daar niet van, maar ben je niet bang dat het losse dekdeel waar de lier op staat (en de liermotor onder hangt) losschiet als je fors gaat slepen? Ik heb mijn losse dekdeel verstevigd met een paar beuken latje in de lengterichting, en bovendien nog een beuken 'lip' er ondergezet, zodat, wanneer ik ga slepen, dat losse deel niet van het model kan schieten. Ten overvloede ook nog eens geborgd met die kleine doorzichtige grendeltjes van Robbe. (Goud waard, die dingen!!)
Ten tweede: de overbrenging van je motor naar je lier is, als ik het goed zie: groot tandwiel, klein en weer groot. M.a.w.: je lier draait ongeveer op hetzelfde toerental als je liermotor? Dan heb je er, denk ik, wel een gerelaar tussen gezet? Anders zie ik in gedachten een sleep die van achteren tegen de Parat aanknalt als je je tros inkort... (Kan je mooi een whiplash aan overhouden 8O ) Bovendien heb je die rubber mat achterop weer nodig... Ik zal eens een paar fotootjes posten van 'mijn' lier-oplossing.
Maar tot nu toe: alle complimenten voor dit schitterende stukje bouwkunst! Kan bijna niet wachten tot de werkschependag!
Roel