parkzone corsair gekocht, nu wat vraagjes

hij word ook verkocht als start kist door de winkels zelf tenminste dat werd mij verteld toen ik om een kistje ging kijken een aantal maanden terug.

Daarom nooit een winkelier vragen , de meesten zijn alleen maar handelaren .

Op een club kan je een betere raad krijgen .

Mvg Johan

Ik denk dat er bedoelt word ga niet vliegen zonder hulp met deze kist hij word ook verkocht als start kist door de winkels zelf tenminste dat werd mij verteld toen ik om een kistje ging kijken een aantal maanden terug.

En toch is het al de 2de keer dat je 'm crashed helaas deze keer was et dan helemaal aan gort duur grapje, ik zou er niet om kunnen lachen

Jah en er zullen nog wel meer crashes volgen.
Of hebben jullie nooit gecrashed ?
Its part of the hobby heh.........het is gewoon fun en het vliegt lekker.
Je moet enkel je concentratie er bijhouden en zeker geen stomme fouten maken die ik gemaakt heb.
Want de 2 crashes die ik had zijn echt gemaakt door domme fouten en niet nadenken van mij.
Denk die 2 crashes weg en dan zie je dat het een zeer makkelijk toestel is om mee te vliegen.
Had ik hem aan de kabel gehangen van een medevlieger had ie ook niet gecrashed want dan had die het wel gered.
Ooit zal ik wel ervaren worden zoals jullie en zal ik nooit of te immer meer crashen.

Maar goed.......ik kan toch niet op tegen al die super top gun piloten hier blijkbaar.......

Crashen hoort erbij, een kist van mij had vorige week technische storinging terwijl de instructeur net opgestegen was, had mij net zo goed kunnen gebeuren.

Bij mij ging het bij et taxien de eerste keer al mis :( mijn kist kwam los en opzijn zijkant weer neer.

Ik heb nu net 5 vluchten gehad met hulp, top piloot ben ik nog lang niet.

Waarom zijn er toch altijd mensen die vinden dat crashen normaal is...? :p

Ik heb zelf een F4U Corsair van Blitz rc gehad, feitelijk een parkzone/ art tech kopie. Nu vlieg ik al 10 jaar fixed wing ( van F3J tot verschillende motorkisten en leren vliegen met de charter en taxi II's in de goede oude tijd waar je eerst je eigen houtbouw kist moest bouwen :) ) maar ik moet zeggen dat de corsair voor een warbird laagdekker zeer stabiel vliegt.

Uiteraard bij weinig wind want het kistje is een speelbal boven de 3 bft en dan blijf je wel bezig met sturen en dan is er ook weinig meer aan. Reageerd niet al te fel op ailerons, maar wel erg pittig op zn hoogteroer. Richtingsroer gebruik je eigenlijk alleen tijdens de start (met landingsgestel) en tijdens wat crosswind in de landing.

Het enige waar je op moet letten is je snelheid. Stall eigenschappen waren bij de mijne niet vervelend en voorspelbaar: viel over een vleugeltip weg dook dan naar beneden waardoor je er met een tikkie up weer uit kwam.

Of het de ideale beginnerskist is...? Dat niet maar door een beginner die wat sim ervaring heeft denk ik heel goed te vliegen, helemaal als er een ervaring persoon naast staat.

Laatst bewerkt:
ik ben me wel bewust dat er geschiktere trainers bestaan (understatement),

maar goed ik was koppig, vond de brede vleugel en V vorm voldoende vertrouwen wekken om toch hiermee te starten.

die halve zwevers waar iedereen mee vliegt vind ik niet leuk om te zien, vandaar mijn modelkeuze. ik zal het voorzichtig aanpakken, eventueel vlieg ik eerst eens met een 3 kanaals piper Cub.

echt ervaren hulp heb ik helaas nog niet, maar ik ben me nu toch aan het oriënteren op een lokale club om eens voorbij te gaan voor een check-up van de kist en ga dan meteen een trainingkje vragen. helaas woon ik in Duitsland ander zou ik hier vragen wie er tijd heeft.

heeft iemand tot die tijd een uitleg over hoe dat met die vreemde toon uit de electronica zit?
en misschien of ik de servo uitslag kan beperken op een dx5e zender behalve met die low rates/ful rates schakelaar

als je de uitslag van een roer verder wilt beperken dan moet je de aansluiting op de servo meer naar het midden zetten of/en de aansluiting op de roerhevel verder van het scharnierpunt af.

Zo verklein je de uislag van je roer.

VanNelle draaien en opsteken kan makkelijk met een goeie trainer .

Met een 3D model word het moeilijk .;)

En met een corcair helemaal niet mogelijk.

Mvg Johan

Ben wel eens met een zelfgemaakt piep dubbeldekkertje koffie wezen halen 20 meter verderop :P
Het zijn er niet veel maar sommige modellen laten het wel toe. Als het weer ook meewerkt.

Brommen van de servo is inderdaad een servo die tegen de aanslag loopt of te veel weerstand heeft.
Motor hoort bij uit geen geluid te maken. Het is de motor die piept en niet de regelaar. Die zorgt alleen voor het geluid. Motor is eigenlijk dan een speaker/luidspreker.
Constante piepjes zijn of geen signaal of je zit in het programmeer menu. Dan zou je gas misschien inversed staan.

Beter even opnemen en op youtube zetten.

Fluittoontje wat je nog lichtjes hoort tijdens het draaien is de frequentieregeling. Als je motor bij stil slaat tegen de grond begint hij gelijk te krijsen. Mocht je dat eens horen bv bij een landing dan direct gas dicht trekken.
Moet je hoe dan ook doen als je prop geblokt wordt door een obstakel.

Laatst bewerkt:
er bestaan inderdaad betere beginnerstoestellen maar ik weet uit ervaring dat die parkzone's vrij stabiel vliegen, zelfs deze corsair.

alles staat of valt met een beetje begeleiding uiteraard.

veel oefenen op de sim en als je gaat vliegen , hoog genoeg blijven , en nog niet onmiddellijk gekke toeren uithalen met de corsair want daar is ie niet zo gek van .

Zolang je dit kistje horizontaal houdt en met niet teveel wind vliegt, kan er eigenlijk niet teveel gebeuren

veel succes

groeten

Franky

ik heb me net bij de winkel laten overtuigen dat de piepende servo normaal is voor deze digitale servos.

ook het lipo laadproces even doorgelopen dus nu zijn de meeste onzekerheden aan technische kant wel weg, nu nog zekerder worden over de eigen stuur capaciteiten en dan kunnen we binnenkort de lucht in. :banana:

Ranger,

Welke modelbouw toko vertelt jou dat de servotjes in de corsair digitale servo's zijn? :confused: Dat zijn gewoon goedkope analoge microservo's. Als het digi's waren geweest had parkzone het echt wel op hun site vermeld en was de kist een stukkie duurder geweest. Of ik moet wat gemist hebben...? ;)

Groeten Merlijn

Ranger,

Welke modelbouw toko vertelt jou dat de servotjes in de corsair digitale servo's zijn? :confused: Dat zijn gewoon goedkope analoge microservo's. Als het digi's waren geweest had parkzone het echt wel op hun site vermeld en was de kist een stukkie duurder geweest. Of ik moet wat gemist hebben...? ;)

Groeten Merlijn

Ik ben er eigenlijk ook bijna zeker van dat ik in één van mijn PZ kisten ook "digital servo" heb zien staan ergens... ga het eens dubbelchecken.

Wat betreft de ParkZone kisten al dan niet geschikt als eerste vliegtuig; Ik heb heb er een paar en heb met zowat elk type gevlogen;

Beginner: Super Decathlon, Radian, Trojan
Medior: Thunderbold, Messerschmitt, Stinson, Stryker, Corsair
Advanced: Habu, Extra 300

Nu ja dat is mijn mening :P De Corsair vliegt best wel stabiel, maar toch minder dan bvb de Trojan.

Mijn eerste Corsair was een 900mm. Ook ik dacht wel even te kunnen vliegen... 3 Corsairs verder toch maar even een trainer aangeschaft. Tegenwoordig vlieg ik met een FMS Corsair waarbij het gewicht hoog zit, en toch is dit een zeer stabiel toestel. Roken doe ik ook nog steeds, alleen dan als mensen mij vragen gaan stellen terwijl mijn toestel in de lucht is...;)

Maar het is duidelijk dat een groter toestel beter is om te leren.

first flight

[URL="
- Coens´ new toy[/URL]

eindelijk een gelegenheid gevonden voor n eerste vluchtje. met stevige kater op de zondagochtend op zoek naar een akker en hup. :rolleyes: best aardig gelukt nog. viel me alles mee was iig al erg goed vermaak dit, en nu is de vliegangst weg, dus binnenkort meer
:D

Laatst bewerkt door een moderator:
ja , het was nog niet allemaal onder controlle natuurlijk. een beetje wennen allemaal. maar later zelfs al wel een paar barrel rolls en loopings gedaan, en een paar redelijk mooie glijdende landingkes ook wel.

Haha.
Super ,nu de kist laten trimmen door iemand die vaker vliegt en verder leren vliegen .
Je kist gaat nu een beetje als een jojo op en neer .
Dat is op te lossen door te je hoogteroer goed te trimmen .
En haal de wielen er af,dan land je beter gewoon op een veld.
Op de straat landen is vrij lastig bij de corcair.

Groeten Wiebe.

Back