Parkzone P51D Mustang kietelen

Hallo Heren van het Forum.
Ik heb mijn Parkzone P51D Mustang inmiddels klaar voor haar Maiden vlucht.
Nu nog wachten op een geschikte windstillere dag.
Ik heb de laatste weken behoorlijk wat info lopen zoeken omtrend het sneller kunnen laten vliegen van mijn Parkzone P51D Mustang.
Maar de juiste info helaas NIET echt kunnen vinden.
Nu loopt dit toestel al een tijdje mee in het programma en ik hoop dat iemand van jullie mij kan zeggen uit ervaring met ditzelfde toestel welke KV motor ik er het beste in kan zetten en met welke propmaat om deze mooie machine eens wat sneller te doen laten vliegen?
Ik ben leek op het gebied van vliegtuigen.
Kan ermee vliegen, maar van 'opvoeren' heb ik weinig kaas gegeten.
Van origine zit er dus een 960KV motor in met een 9X6 prop.(schijnt al goed te vliegen)
Ik heb er inmiddels een 60A regelaar ingestoken omdat ik tzt toch al van plan ben om het vliegtuig behoorlijk sneller te kunnen laten vliegen.
Ook vlieg ik deze op 3S 2200Mah 30C Lipo packs.
Ik weet dat die 60A regelaar zware overkill is, maar had even niets anders liggen.
En de stock 18A regelaar vond ik te onderbemeten en heb het maar gelijk goed aangepakt om het toestel aan te passen naar de toekomst van hoe ik het wil hebben.
Ik heb Turnigy motoren gezien van 1100KV en meer.
Maar zou echt niet weten welke KV motor erin te steken en met welke propmaat erbij om het toestel veel sneller te doen laten vliegen dan dat het stock al doet.
Hoeft echt geen straaljager te worden, maar zou er graag een 20 tot 30% meer aan vermogen bij willen.
Graag advies van diegene die hier al kaas van hebben gegeten en/of ervaring met upgraden qua snelheid van deze Parkzone P51D Mustang.
Mijn dank is groot.
Vr Gr Erwin
 
ik heb zelf een parzone bf-109 daar zat dezelfde motor in als bij jouw, ik heb er nu een 1100kv turnigy met een 11x6 2 blad's prop, deze gaat nu verticaal.

en vliegt mij nu op half gas mooi schaal, volgas gaat lekker vlot.

nadeel, de accu is na 5 minuten wel leeg als je veel volgas vliegt.

ik heb er nu een 640 watt 1100 kv motor in gezet.
 
Vandaag dit toestel ook gekocht, de regelaar gaat er uit en wordt vervangen door een ESC van 30A. Ik ga eerst met dit toestel vliegen met de originele motor en prop, daarna kijk ik wel verder.

Hier kan je heel veel info vinden!!!

Gunfighter! - The official Parkzone P-51 Mustang BL thread - RC Groups

Alleen 1 ding snap ik echt niet. Ik heb de P 51 besteld bij Schweighofer. Als eerst de PNP versie besteld én betaald. Daarna ging ik wat zoeken op de site, bleken ze de RTF versie aan te bieden voor 29€ minder... Das toch de prijs van 2 accu's, heb maar ff een telefoontje gepleegt en kon ik deze boeking zonder problemen overzetten.

Er zit nu wel een 27 MHZ zender en ontvanger bij, die er gelijk uitgaan. Maar ik vind het vreemd dat ze een PNP versie (zonder ontvangen, lipo en lader) duurder is dan de RTF versie (waar alles bij zit, lader, Lipo en een door mij niet te gebruiken zender) Het gaat dan wel om een aanbieding, maar toch...

Snappen jullie het nog?
 
Heren dank voor jullie reacties.
Oke.............een 1100KV motor dus.
Dat zou moeten gaan lukken.
Wat betreft mijn aankoop:
Ik heb mijn toestel bij RCTwente vandaan.
DE PNP versie koste mij daar 119euro.
Kwam 2.50 verzendkosten bij inplaats van de veelal alom bijna 7 euro die de gemiddelde Webshop rekent voor grote pakketten.
RCTwente in Enschede is dus voor mij een blijvertje.
Vr Gr Erwin
 
Ik heb de mijn voor 99.90€.... Had m ook eerst bij Twente gekocht, maar na 1 telefoontje bleek deze niet meer op voorraad te zijn.
 
Kv (geen eenheid als kg of meter, maar een grootheid als massa en lengte) zegt niets over kwaliteit, toerental, koppel, vermogen, rendement, stroom.
Een motor heeft geen 1100Kv, Kv (massa, lengte, stroom, tijd ...) van motor is 1100omwentelingen/minuut/Volt
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen middag de Parkzone Mustang zien vliegen van een maat van me.
Hij moest zijn Maiden ook maken.
Dat vliegt wel erg mooi hoor.
Waarheidsgetrouw en strak vliegbeeld.
Wel vonden we allebei dat de stock 960KV motor met stock 9X6 prop niet overhield.
Het vloog lekker door, maar echte brute snelheid zat er niet in.
Dat wordt dus upgraden.
Hij had er een 40A Turnigy regelaar ingestoken met 3S 2200Mh 40C Lipo pack.
Toestel woog zo'n 800 gram.
Landen was een eitje en het toestel vloog strak en netjes door nadat het gas eraf was gehaald.
Super dus.
Vr Gr E
 
1100kv motor met 3s en een 9x6 prop heeft power zat ;)

ik vlieg hem met een 11x6 prop, een 60 amp regelaar deze gaat gewoon verticaal.
 
Back
Top