Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

AR drone binnen. Na flat trim nog heeel veel drift. MAar krijg k er wel uit als batterij trug vol is ;). Deze keer was de Lipo 90% opgeladen geleverd 0_o
FF FlightRecorder gebruikt en Youtube account aangemaakt. Filmpje's volgen ;)

Edit:
Filmpje1
[media=youtube]IkJ673ZYYII[/media]
filmpje 2 :wink:
[media=youtube]4Af4w1pdOlI[/media]

(let niet op de titel's want k heb mij miskeken XD)
Redelijk wat wind dus laag bij de grond buiten vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan hier ff geen Joetoeps kijken maar wat voor ondergrond vlieg je boven ?
Drift zou je niet echt gek veel moeten hebben tenzijn: reflectie of donker het geval is.

Ahhh lees net "buiten" ? gras ?

Kan hier ff geen Joetoeps kijken maar wat voor ondergrond vlieg je boven ?
Drift zou je niet echt gek veel moeten hebben tenzijn: reflectie of donker het geval is.

Ahhh lees net "buiten" ? gras ?

Binnen in werkplaats. Beton met toch serieus veel stof op :-P buiten kiezels. En ergens tussenin matte beton. Maar k zal als batterij trug vol is nog 's testen ;-)

Ik vlieg uit voorzorg ook liever boven beton of stenen dan boven ongemaaid en nat gras. boven struiken en bosjes slaat de ultrasound ook op tilt.

Een filmje met nog aardig wat vlagen waardoor het een beetje wiebelig is.....en spannend om niet in de bomen te raken. EsrBHT-VxIM[/media] - AR Drone outdoor

Njah K heb al veel gelezen en gehoord over de "breekbaarheid" van het toestel en ik moet zeggen na de Enkele crashen die ik gehad heb op Beton vandaag zag alles er toch nog even goed uit. 1) 4 meter hoog door wind tegen poort gevlogen en kwam direct naar beneden. Geen schade zelf het beeld gaf geen schokken ofzow. 2) Door te snel te dalen de grond redelijk hard gekust. Niets van brokken. En 3) door het op neer gaan door over obstakels te vliegen is hij ergens tegen gevlogen en heeft hij (niet van heel hoog) toch wel zeer erg vreemde wentelingen gemaakt en 4) Njah heel vreemd en veel mensen zullen hier al lang op oefenen maar blijkbaar is de Ar drone Kampioen in ring werpen :p. Vloog over omgekeerde tafel en zag plots dat hij moest dalen( Zucht ultrasound!! Moet uit kunnen gezet worden hoor!) Daaldie ie kreeg hij recht de tafelpoot in zijn rotor's XD (Knappe beelden hoor :p) HAngt ie mooi schuin haha! XD
Enkel erste botsing heeft mijn Behuizing een beetje geschaafd. De rotors hebben de binnenkant geraakt en hier en daar wat plukjes weg getrokken.
Nog ff makelijk programmatje zoeken om kortfilmpjes in elkaar te zetten en k toon hier nog wat beelden. :)
(dit ff omdat ik vind dat Als het positief is het ook eens gezegd mag worden he! :D JE hoort niets anders als Bah bagger en brol! Dus hier is het stevig ;)!! )

Hier ff een korte samenvatting van mijn crashen vandaag. (trekt op niet veel want njah kan nog niet werken met WMM.)
[media=youtube]dsleI0AMwfw[/media]

Alle crashen zijn te wijten aan De ultrasoon die op en neer gaat of de wind.

Btw ik krijg die update niet geinstalleerd. K snap er ff niets van XD!!

De Drone verloor net connectie op een 6 meter hoogte. Hij is toen als een baksteen naar beneden gekomen (klopt toch niet ?!) onderweg heeft hij een muurtje geraakt en is er een pootje van onder een motor gebroken. Momenteel is het aan het drogen na het lijmen met supper glue. Maar deze blijkt niet echt te drogen zoals het moet :-S lijkt wel of de materie waaruit het gemaakt is niet lijkbaar is.

Freeflight 1.5 update is beschikbaar!!!

Heb geupdate. Autoreset doet het niet. En de landknop doet het ook niet meer. Opstijgen wel.

Edit: reset gebeurt zodra je opstijgt. Vind k beetje verwarrend :-0 k vind reset knop veel handiger.

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon de resetknop gebruikt toen deze vroeg de drone opnieuw op te starten waarna de firmware werd geïnstalleerd. Verder moet je wel heel precies op de land button drukken voor een landing. Niet handig als je dikke vingers hebt. Denk dat de bedoeling is geweest om iets meer ruimte te creëren op het scherm voor de bediening.

De mode 2 voor de heli pilots is wel een hele verbetering. Het lijkt als of hij wat smoother vliegt maar dat kan ook liggen aan dat de lift en yaw nu links zit, wat ik nou eenmaal gewend ben.

Inmiddels een setje kogellagers besteld 2x5x2,5 om de standaard bushings te vervangen en tevens kijken of ik de speling in de assen kan reduceren. Dat betekend minder vibraties en dan zou alles ook wat smoother moeten draaien.

Voor de rest blijkbaar nog steeds oppassen om over bosjes of hoog gras te vliegen want de ultrasound slaat nog steeds op tilt zo te lezen.

Hier de onboard cams genomen met wat minder wind zodat ik ook de hoogte in durfde.[media=youtube]eKLdHj-og7o[/media]

Boven de 5 meter is dat ding aan de wind overgeleverd, en meestal waait het ook wat harder daar boven.

Kleine update.....een crash vanaf 4 meter hoogte op de stenen omdat ik net een takje van een boom aan tipte waardoor de motoren ermee stopte. Stuiterde een paar keer en de schade: 2 gears aan snot en ook de asjes krom. Ik had dat al voorzien en spares in huis, dus binnen een kwartierje weer airborn:D

Nog een raar fenomeen was dat 2 x op precies dezelfde plek de drone uit zichzelf een halve slag naar rechts draaide. Waarschijnlijk verstoord door een signaal van een draadloos netwerk. Nogal een aardige waslijst aan draadloze netwerken waar ik aan het vliegen was.

Gelukkig functioneert alles nog na de crash dus blijkbaar is mijn mainboard in orde en minder gevoelig dan de eerst productie drones die erg gevoelig waren voor lichte crashes.

De cut off van de batterij is trouwens wel erg veilig ingesteld....rond de 3,65V. Kan volgens mij zeker nog 4 min extra vliegtijd uitgehaald worden door die waarde wat naar beneden te schroeven en zonder de accu helemaal leeg te trekken. Vraag is hoe?

Morgen 8 kogellagers binnen dus kan weer heel even sleutelen.

De volgende mod gaan leds in de kap worden en kijken of ik de kap netjes zwart kan maken.

Fer

Welke lagers heb je gedaan ? Zat ff te kijken naar ceramisch, maar toch wel veel geld omdat je er 8 nodig hebt.

2 x een setje van 4 Align lagers 2x5x2,5 4,20 eur per set.

Voorradig bij RC Hellevoetsluis

binnen een dag in huis.

Fer

2 x een setje van 4 Align lagers 2x5x2,5 4,20 eur per set.

Voorradig bij RC Hellevoetsluis

binnen een dag in huis.

Fer

Kan je keer wat proefvluchtjes maken Met gewone en dan met nieuwe? :D
K wil wel s weten hoeveel verschil der effectief is. Ik neem aan dat minder speling minder warmte zal opwekken, minder geluid en njah natuurlijk langer vliegen. Al denk ik niet dat het termen zullen zijn die je in minuten kan uitdrukken. :o
Owja ben er achter gekomen dat de Flight Record dus dergelijk nog niet op punt staat he. Zo nu en dan heb ik problemen in dit programatje. Conectie verlies. Drone die uit de lucht valt etc. Als ik eerst Free Flight opstart en dit afsluit kan ik hierna FlightRecord opstarten. Omgekeerd niet. Dus FlightRecord blijft op 1 of andere manier verbonden met Drone.

HEt is idd zo dat het landen en opstijgen nu heel klein plekje geworden is. (niet leuk want ik gebruik liever dit dan emergency button!)
En reset pff!! als je flat trim wilt toepassen na een crash ofzow dan moet je je drone eerst ff laten opstijgen en dan terug landen! :S Give me the Reset back!!!

Net ff buiten gevlogen met outdoor hull. Zeer knap! De drone kan redelijk wat wind verdragen dan. (zet wel ff alles op outdoor dan) Maar op gras of kiezelsteentjes 0_o denk dat de camera niet echt een Lock kan krijgen. Drift is enorm enorm hard dan!

@ snoebel: Al tijd voor accu gevonden? :p

Edit: ff op RC hellevoetsluis gekeken.
http://www.rchellevoet.nl/product_info.php?cPath=41_106&products_id=2670
Kan dit zo licht? IS ideaal voor AR drone toch dan?
En zag ik daar ook deze Lipo charger:
http://www.rchellevoet.nl/product_info.php?cPath=41&products_id=4759
Weet iemand of dit een goed product is en of ik er meerdere Lipo's tegelijk aan kan hangen?

Grts! :D

Laatst bewerkt:
De lagers zullen geen merkbaar effect hebben AR Drone Flyers.com - View topic - Ball Bearing Guide
Maar de huidige setup bevalt mij niet. Snelle slijtage en toch meer weerstand dan kogellagers. Verder speling op de assen waardoor de boel rammelt en veel vibraties veroorzaakt. De gears zouden ook een veel fijnere vertanding moeten hebben en de motoren moeten ook versteld kunnen worden om goed op de gears te zetten.
Dit alles zou de drone een stuk smoother moeten maken en wellicht merkbaar verschil.

Ach, voor die paar centen een paar kogellagers erin, baat het niet is er ook geen man overboord. Persoonlijk denk ik dat het zeker wat soepeler zal lopen.

Alleen, welke maat moet er nou in, 2mm of 2.5mm ? Jij stelt 2.5mm voor, maar in dat draadje hebben ze het over 2mm.

Ja, accu's getest, de Zippy moeten gewoon een paar ladingen hebben en blijven nu redelijk gelijk, niet meer die grote verschillen, de originele heeft het net zo goed trouwens, na laden ook verschillen. Maar niets dramatisch, ik blijf dan ook naast de Hyperion lader ook laden met de standaard lader, gaat nou eenmaal sneller met meerdere tegelijk laden :-) Ik zorg gewoon dat ze regelmatig op de Hyperion komen, dan blijven ze wel gelijk.

Edit: ff op RC hellevoetsluis gekeken.
2200mAh 11.1V Lithium Polymer (TX) Battery for Transmitters (Fut -
Kan dit zo licht? IS ideaal voor AR drone toch dan?
En zag ik daar ook deze Lipo charger:
KDS Power RC-6S Lader (Met voeding) by: KDS - rchellevoet.nl
Weet iemand of dit een goed product is en of ik er meerdere Lipo's tegelijk aan kan hangen?

Grts! :D

Nee, die accu is geen 10c, da's wel de absolute minimum.
Was zelf aan het kijken naar een paar echte packs :
Bv deze, maar kan nog geen maten of gewicht vinden
Hyperion Catalog

*edit* Hmm, die passen zelfs makkelijk ! http://www.heli4u.nl/hyperion-g3-cx-lipo-3s-1300mah-25c-p-1949.html

Back