PBY-5A Catalina

Batterij ontsteking MVVS

Hoi Bart,

Dat ziet er prachtig uit!!!
Welke batterij gebruik jij voor deze ontsteking?
Ik lees in de handleiding bij de 45cc dat ze spreken over 6,5 tot 9.5V
Zo te zien is het dezelfde.

Tot hoors
Tom

Inderdaad Tom.
Bedankt voor je reactie.
Voltage is juist, echter de motoren op de Catalina zijn 35cc. Ik neem denk ik NiMh accus van circa 1800mAh per stuk. Is voldoende voor ongeveer 1 uur vollast laten lopen. Ontsteking is hetzelfde als op de 45cc; ook met LED indicator voor de ontstekings functie. Moet meer dan genoeg zijn, 2 x 35cc. Er is iemand die vliegt hem (4.80 meter, dus 0.27 meter groter) met 2x Super tiger 30cc.

Ben nu bezig om de raampjes in de sponningen te lijmen; best wel k-werk:-(

Groet van Bart.

Hé Johnny.

Is geen echte schaalmeeting; wel veel schaalmodellen, maar eigenlijk gewoon een verschrikkelijk gezellige Internationale Airshow:D
Is dit jaar in het weekend van 16 en 17 augustus.
C.u. then.

Groet van Bart.

Hoi Bart
Moet ik zeker eens komen zien , of zelf meevliegen .
moet je hier voor aanmelden of inschrijven om mee te vliegen ,
en hoe zit het met verzekering , heeft de club daarvoor één of moeten de gastvlieger daarvoor zelf zorgen .
ben nog nooit over de grens gaan vliegen , ik weet niet hoe dat zit met verzekeringen als je in het buitenland gaat vliegen .

ik kom zeker zien .

grt johnnyb

Internationale Airshow 16 & 17 augustus 2008

Hoi Bart
Moet ik zeker eens komen zien , of zelf meevliegen .
moet je hier voor aanmelden of inschrijven om mee te vliegen ,
en hoe zit het met verzekering , heeft de club daarvoor één of moeten de gastvlieger daarvoor zelf zorgen .
ben nog nooit over de grens gaan vliegen , ik weet niet hoe dat zit met verzekeringen als je in het buitenland gaat vliegen .

ik kom zeker zien .

grt johnnyb

Hallo Johnny.
Erg leuk als je komt:banana:; aanmelden kan nu al op de site op www.mvcdevliegendehollander.nl . Binnenkort komt er een banner waarop een aanmeld formulier tevoorschijn wordt getoverd. Vermeld dan tevens welke modellen dat je verwacht te gaan vliegen en met welke frequentie. Verzekering is gewoon je eigen wettelijke aansprakelijkheids verzekering.

Groet van Bart.

Binnenkort nieuwe foto's van de PBY5-A Catalina; effe wachten tot Sjaak ze me e-mailt.
Heeft inmiddels de eerste korte vlucht gemaakt; wachten is nu op de aanhanger (in aanbouw) Bij de eerstvolgende gelegenheid met een beetje weer, gaat íe de lucht in.

Eindelijk weer eens een update :oops:
heb toevallig deze week nog aan iemand gevraagd hoe het er mee stond.
Proficiat met je maiden
(ps hoe was het met het vermogen)

ASLvast gefeliciteerd met je geslaagde maiden.

Kunnen we deze ook verwachten op de watervliegmeeting 11 april???

hoi bart

geen gezeur hier zijn ze ;);)
IMG_0369_1.jpg

IMG_0378_1.jpg

IMG_0380_1.jpg

IMG_0381_1.jpg

IMG_0382_1.jpg

zo tevreden of is het nog niet genoeg

en de volgende maal iets hoger vliegen graag zo dat ik kan zien dat hij gevlogen heeft :rolleyes:

gr jack

Inderdaad. De ramen voor de "blisters" aan de zijkant moeten er nog in. De mal hiervoor is al klaar; alleen een beetje te lui geweest om raampjes "te trekken". Waarschijnlijk iets te enthousiast geweest met de start van de Percival Proctor (zie nieuw draadje). Ik zal ze binnenkort trekken; uitsnijden en erin zetten. Detailfoto's volgen dan uiteraard!!!

Indrukwekkende kist.
Mooie kleurstelling!
Ook het formaat is best wel moooooooooi groot.
We wachten op het filmpje om de kist in haar element te zien!!

Mvgr Hans

Back