PCM FW5 Flow

hey yves :) ik bedoelde, is die werppen niets voor je nieuwe flows?
de werppen heeft ook en lekkere flow vorm... daarmee....

over je lontje.... dat verteld misschien ook wat over je karakter? je zal sneller ontploffen dan (bv loet) want dat van hem krijgt alle vrijheid om te hangen en langer te worden;)

Vurige vos,

Er komt een iets stijvere uitvoering van de FW5 vleugel tegen einde 2010(neen Firefox dit heeft niets te maken met mijn lont).

Alle belangstellenden kunnen mij hieromtrent kontakteren. Ik heb alle details.

Groetjes,

Yves

ja, ik vind de vleugel voor een Dbox erg wabbelig en soepel.

jij mag mij hier wat meer info over geven...

ik heb van de week mijn staart "stuk" gevlogen.

waarschijnlijk bij een onzachte "schuinere" landing een krak gehad, want mijn kielvlak was net onder de staartboom tot halfweg doorgescheurd.

het kielvlak is hol... balsa aan de binnenzijde, en carbonvlies aan de buitenzijde.

ik heb het met secondenlijm dichtgelijmd, maar nu moet ik het nog herstellen.
gewoon een glasmatje?
of best een carbonmatje erover?
het is wel balen omdat er dan weer gewicht bijkomt.

Shhht ! OK OK meer info, maar 't moet hier wel strikt onder ons blijven hé ?
Ik stuur je wel nen PM met deze vertrouwelijke gegevens, want anders bestelt iedereen hier nen Flow:p

als iedereen een flow zou hebben, zouden ze inzien dat het materiaal waar ze nu mee vliegen invloed heeft op hun uitslagen.

zouden ze allemaal een flow hebben , dan steken wij daar natuurlijk kop en nek boven uit ;) aangezien wij 2 toppiloten zijn :p

ik wacht op je PM.
je mag ook altijd mailen.

@yves, hoe herstel ik het best?

als iedereen een flow zou hebben, zouden ze inzien dat het materiaal waar ze nu mee vliegen invloed heeft op hun uitslagen.

Zijn die uitslagen dan zo veel anders als bij mijn modellen?

- ailerons + en - 45 graden
- stabilo + en - 30 graden
- kielvlak + en - 30 graden

Ben benieuwd of je met andere uitslagen ook andere resultaten vliegt.

Loet

ik heb van de week mijn staart "stuk" gevlogen.

waarschijnlijk bij een onzachte "schuinere" landing een krak gehad, want mijn kielvlak was net onder de staartboom tot halfweg doorgescheurd.

het kielvlak is hol... balsa aan de binnenzijde, en carbonvlies aan de buitenzijde.

ik heb het met secondenlijm dichtgelijmd, maar nu moet ik het nog herstellen.
gewoon een glasmatje?
of best een carbonmatje erover?
het is wel balen omdat er dan weer gewicht bijkomt.

Diedier,

gewoon een glasmatje. De gewichtstoename is te verwaarlozen.

Bas

Zijn die uitslagen dan zo veel anders als bij mijn modellen?

- ailerons + en - 45 graden
- stabilo + en - 30 graden
- kielvlak + en - 30 graden

Ben benieuwd of je met andere uitslagen ook andere resultaten vliegt.

Loet

is niet veelbelovend loet...
we zijn totaal niet onder de indruk van je uitslagen!

Diedier,

gewoon een glasmatje. De gewichtstoename is te verwaarlozen.

Bas

ik heb 25gr mat, maar ik kan ook aan 93gr carbon raken.

ik heb enkel schrik dat als je een matje op dat vlies zet, het misschien snel los komt?
ik weet niet goed of het hecht aan dat carbon vlies.
ik ben er niet mee bekend!

ik heb 25gr mat, maar ik kan ook aan 93gr carbon raken.

ik heb enkel schrik dat als je een matje op dat vlies zet, het misschien snel los komt?
ik weet niet goed of het hecht aan dat carbon vlies.
ik ben er niet mee bekend!

Didier,

het zou moeten hechten als je het met 1000 schuurpapier licht opschuurt en vervolgens ontvet met wasbensine.
De hechting is afhankelijk van de epoxy en niet van het weefsel wat er in zit (m.a.w. als glas niet hecht dan hecht koolstof ook niet).
Bij reparatie van een dergelijke breuk wordt "druk" opgenomen door de bestaande constructie (dus zorgen dat er geen gaten in zitten), "trek" wordt opgenomen door de nieuwe laag. Je moet er dus voor zorgen dat de nieuwe laag breekt voordat het van de constructie wordt getrokken (afschuiving). Als je verwacht dat de hechting slecht is moet je gewoon een grotere overlap nemen.

Bas

Laatst bewerkt:
Bij reparatie van een dergelijke breuk wordt "druk" opgenomen door de bestaande constructie (dus zorgen dat er geen gaten in zitten), "trek" wordt opgenomen door de nieuwe laag. Je moet er dus voor zorgen dat de nieuwe laag breekt voordat het van de constructie wordt getrokken (afschuiving). Als je verwacht dat de hechting slecht is moet je gewoon een grotere overlap nemen.

Bas

ik snap er niks van ;) maar goed.

het was een "mooie" breuk, en alles is bij het lijmen weer mooi aaneen gesloten.

het carbonvlies is redelijk grof, maar als je dit wil schuren, dan schuur je het er gewoon af ;)
ik heb vanonder (waar het kielvlak het gras raakt) al een heel deel carbon vlies kwijt door de wrijving bij landingen.

dus erg veel zit er niet op.

ik ga het gewoon met mijn glasmatje en epoxy proberen.
ik ga er een stuk van 4cm opzetten zodat het aan 2zijdes 2cm overlapt.
dit lijkt me genoeg.

maar dit alles als ik terug uit de zetel raak.
hopelijk raak ik klaar voor 10oktober! :p

off topic? wie doet er mee 10oktober? ik hoop geen nederlanders... dan is de kans reeël dat ik voor winst kan meedoen! :p

didier,

bij zo'n reparatie hoef je geen epoxy gebruiken ,licht opschuren ,ontvetten en met dunne CA de mat fixeren.

(eerst tussen de breuk ook wat CA laten tussenvloeien!!!
zeer belangrijk zelfs al zet je er de mat met epoxy tegen)

-kristof-

@kristof.. zoals hieronder vermeld, is de breuk mooi dicht en dit met dunne CA.
het voelt stevig aan, maar dit alles is natuurlijk niet genoeg bij het gooien.
het kielvlak is HOL, en zou daar dus erg van afzien op de breuknaad.
het is dus bijna onomkeerbaar dat er een matje op zal moeten.
dit doe ik dan toch liever met epoxy als met CA.

ja, ik heb geen enkele vergelijking... en een turbo met een flow vergelijken, is als appelen met peren.
ik heb over het algemeen een goede indruk over de flow.
maar zoals gezegd, de romps is gewoon veels te klein (te smal)
de breedte (de diepte dus bij de flow) waar de servos in moeten is maar nipt, maar in mijn geval zit ik met mijn ontvanger.

Ja Deejay, ik heb ook een ontvanger in mijn zwevers :rolleyes:

Maar om terug "on topic" te komen : is jouw Flow alreeds gerepareerd ?

Ik lees hier en daar wat kommentaar over gebrek aan stevigheid in de vleugel en in de romp. Met als gevolg een matige werphoogte.

Wat zijn zo jou indrukken daaromtrent ?

Yves

Ja Deejay, ik heb ook een ontvanger in mijn zwevers :rolleyes:

Maar om terug "on topic" te komen : is jouw Flow alreeds gerepareerd ?

Ik lees hier en daar wat kommentaar over gebrek aan stevigheid in de vleugel en in de romp. Met als gevolg een matige werphoogte.

Wat zijn zo jou indrukken daaromtrent ?

Yves

jaja he's flowing around....

inderdaad, ik vind de vleugel erg flexibel... veel slapper dan ik had verwacht van een Dbox...
mijn turbo is stijver ondanks de gewone opbouw.
helaaaaaaas dus

ik weet wat ik ga doen se.... want overal is er gezeik...
ik ga mijn account opzeggen...
ik heb geen zin in nog meer van die idioten.

ook wedstrijden zal ik waarschijnlijk niet meer vliegen.

@ yves , mazzels, en geniet van je flow.

voila, nu heb ik zelfs dit draadje vervuilt volgens sommige zeikerds... maar het zal mij een worst wezen.

ook wedstrijden zal ik waarschijnlijk niet meer vliegen.

@ yves , mazzels, en geniet van je flow.

voila, nu heb ik zelfs dit draadje vervuilt volgens sommige zeikerds... maar het zal mij een worst wezen.

Allé manneken,

Waar is Uwe moraal naar toe ? Laat U toch niet ontmoedigen makker !

Zit Uw koerage in Uw schoenen ? Geen nood : kop omhoog, dan zie je de sterren ipv de grond.

Ik hoop stellig dat je er volgend jaar terug bij bent. We zijn niet met zoveel piloten, dus één voor allen, allen voor één.

Van harte,

Yves

Hier spreekt een van die idioten.

Didier,

Kijk je eigen postings eens een keer na. Het enige waar wij idioten over klagen is dat jouw postings niet vaak nuttige bijdragen bevatten. Een grapje af en toe mag natuurlijk best maar iedere keer een flauwe grap in bijna ieder draadje gaat ons echt de keel uithangen.

Waar blijven jouw bouwverslagen en foto's? Je hebt nu een PCM Flow maar wij hebben er nog niets van gezien. Waarom niet? Ook van de Alula EVO had je foto's beloofd. Nooit iets van gezien.

Dit forum is zo populair dankzij prachtige bouwverslagen van oa. Berrie, Fotor, Hendrik, JacobBos, Prop-er, PH-AJH en Arno888 (om er maar een paar te noemen) en de nuttige technische adviezen van Aurectar, Ariel en DirkSchipper. Hierdoor wordt dit forum zo waardevol.

Stel je eens voor dat iedereen reageert zoals jij. Dan zou dit forum een stuk minder populair zijn en uiteindelijk ophouden te bestaan.

Een advies van een idioot: Bedenk eerst eens goed of je posting echt een nuttige bijdrage bevat, en druk pas op de submit knop als je daar van overtuigd bent. Als je niks nuttigs te zeggen heb, zeg dan niets.
Daarnaast zouden wij het heel leuk vinden als je eens een echt bouwdraadje zou starten, compleet met foto's (je bent nu een SIG Riser aan het bouwen, maak er wat moois van en vertel het ons)

Als je het bovenstaande onzin vindt dan zijn wij inderdaad idioot en pas je hier niet tussen.

wat doe ik nog moeite? ze blijve zeiken

Laatst bewerkt door een moderator:
Back