PCM FW5 Flow

een kleinere ontvanger van futaba, heb ik al gezocht, maar enkel de fullrange ontvangers durf ik gebruiken... mits de kleine maar short range zijn , en we toch vaak ver vliegen , durf ik dit niet....

de vleugel is simpelweg met 2 imbusjes los te doen. dus het zou op een kleine 2minuten lukken.

short range is geen oplossing.
Ik wissel regelmatig ballast vlak voor begin van de werktijd en soms zelf tijdens de werktijd. Dat kost me ongeveer 25 seconden. 2 minuten is lang, maar stukken beter dan niet de optie hebben om ballast toe te voegen.

short range is geen oplossing.
Ik wissel regelmatig ballast vlak voor begin van de werktijd en soms zelf tijdens de werktijd. Dat kost me ongeveer 25 seconden. 2 minuten is lang, maar stukken beter dan niet de optie hebben om ballast toe te voegen.

idd, dan heb ik enkel niet de mogelijkheid om tijdens de ronde te wisselen... maar daar kan ik nog mee leven :)

Dag Vuurvos,

Natuurlijk : RDS inbouwen gaat moeilijk als je (*)geen raketingenieur bent zoals ik :cool:
Groetjes,

Yves

(*) Henk, weer eens zelfoverschatting !

Ja, alles is me duidelijk! Ik lees je postings nu met totaal andere ogen. Dus je bent géén raketingenieur, géén Adonis,géén top wedstrijdpiloot en je rijdt géén Porsche maar een Lada.
Henk

Ja, alles is me duidelijk! Ik lees je postings nu met totaal andere ogen. Dus je bent géén raketingenieur, géén Adonis,géén top wedstrijdpiloot en je rijdt géén Porsche maar een Lada.
Henk

Ja Henk, je hebt het allemaal goed begrepen. Alleen de Lada klopt niet : ik rij met een gloednieuwe 911 4S Cab. Uitstekend voor de radarkontroles :rolling:

Groetjes,

Yves

Een heerlijk ding om in te rijden, het was een geweldige ervaring. Vanuit een VW Caddy in een 911 4S Cab, wat een verschil.

Loet

Loet,

Even off topic :offtopic:
Vroeger had ik een Renault R14 met +200.000 Km op de teller, gladde banden dus slicks zoals in F1, zonder verzekering noch keuringsbewijs, door de zon totaal afgesleten matte kleur enz...

totdat mijn moeder (zaliger) mij zei dat ik nog steeds zeer welkom was thuis bij haar in België, als ik maar "dat ding" (R14) in de straat om de hoek wou parkeren. God bless her,

Yves

Nog heel even off-topic, OK?

Ik ben degene met een LADA... en ja, er staat zelfs een stuur in! Alleen de air-bag werkt niet meer, want ik ben mijn fietspomp kwijt.

Cheers,
Johan

Nog heel even off-topic, OK?

Ik ben degene met een LADA... en ja, er staat zelfs een stuur in! Alleen de air-bag werkt niet meer, want ik ben mijn fietspomp kwijt.

Cheers,
Johan

met de mond??? of gaat dat te moeilijk als je door je auto heen vliegt?

Hallo Vuurrvosje + gepassioneerde Flow fans (Frans Bal, Loet, Bas en al die andere gasten uit het verre Noorden)

Gisterennamiddag een lange trainingsessie met Rudy Peters (de Franse Vlaming) en zijn FW5 in Clermont Ferrand (in mijn achtertuintje).

Vliegt zo goedmoedig als de FW4, maar heeft een veel betere glijhoek.
De romp is nogal eng en met alle servos, ontvanger en batterij lijkt het binnenin meer op een raffinaderij als op een DLG. Een schoenlepel lijkt mij onontbeerlijk voor een gelukte montage.

Maar goed, we zijn toch allemaal topgun wedstrijdvliegers (allé bijna allemaal hé) dus prestaties hebben voorang op alles.

Alles Flow dus. En tot Flows,

Yves

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Vuurrvosje + gepassioneerde Flow fans (Frans Bal, Loet, Bas en al die andere gasten uit het verre Noorden)

Gisterennamiddag een lange trainingsessie met Rudy Peters (de Franse Vlaming) en zijn FW5 in Clermont Ferrand (in mijn achtertuintje).

Vliegt zo goedmoedig als de FW4, maar heeft een veel betere glijhoek.
De romp is nogal eng en met alle servos, ontvanger en batterij lijkt het binnenin meer op een raffinaderij als op een DLG. Een schoenlepel lijkt mij onontbeerlijk voor een gelukte montage.

Maar goed, we zijn toch allemaal topgun wedstrijdvliegers (allé bijna allemaal hé) dus prestaties hebben voorang op alles.

Alles Flow dus. En tot Flows,

Yves

ja, ik heb geen enkele vergelijking... en een turbo met een flow vergelijken, is als appelen met peren.

ik heb over het algemeen een goede indruk over de flow.
maar zoals gezegd, de romps is gewoon veels te klein (te smal)
de breedte (de diepte dus bij de flow) waar de servos in moeten is maar nipt, maar in mijn geval zit ik met mijn ontvanger.

je zal dus nog veel zweten en puffen bij het inbouwen yves.
1 goede raad, maar een malletje uit balsa, en snij er je servotjes uit.
dan kan je aan de zijkant steeds wat bijsnijden tot t mooi in je rompje past.
het plaatje dat er bij geleverd word, heb ik nog voor dat ik het goed bekeken had de vuilbak in gesmeten :)

ik heb mijn accu er in geplakt met een tape, en dan mijn servoplaatje zo ver als mogelijk naar voor gehaald.
ging aardig zo.

je zal dus nog veel zweten en puffen bij het inbouwen yves.
1 goede raad, maar een malletje uit balsa, en snij er je servotjes uit.
dan kan je aan de zijkant steeds wat bijsnijden tot t mooi in je rompje past.
het plaatje dat er bij geleverd word, heb ik nog voor dat ik het goed bekeken had de vuilbak in gesmeten :)

ik heb mijn accu er in geplakt met een tape, en dan mijn servoplaatje zo ver als mogelijk naar voor gehaald.
ging aardig zo.

Bedankt oh vurige vos voor de tips met het balsamalletje, de vuilbak en de tape voor de accu :rolleyes:

Maar aangezien Rudy Peters zijn FW5 zeer goed gemonteerd heeft, heb ik hem gevraagd of hij aub mijn twee nieuwe Flows subiet kan monteren.

Vragen is vrij, het refuseren staat er bij :lol: Overigens heeft monteren mij nooit echt kunnen amuseren:help:

Tot Flows,

Yves
King Flow

Bedankt oh vurige vos voor de tips met het balsamalletje, de vuilbak en de tape voor de accu :rolleyes:

Maar aangezien Rudy Peters zijn FW5 zeer goed gemonteerd heeft, heb ik hem gevraagd of hij aub mijn twee nieuwe Flows subiet kan monteren.

Vragen is vrij, het refuseren staat er bij :lol: Overigens heeft monteren mij nooit echt kunnen amuseren:help:

Tot Flows,

Yves
King Flow

Zou Rudy mijn Flows ook afmonteren?

Loet

Zou Rudy mijn Flows ook afmonteren?

Loet

Ik vermoedt van wel Loet. Je ligt bij hem "op de bovenste plank" en ik hoop dat mijn Vlaams spreekwoord ook in het Nederlands verstaanbaar is.

Maar, moet jij niet eerst nog jouw V3 monteren ? Overigens de V2 was zeker niet meer beschikbaar, of ? Oh ja, nou herinner ik mij : die zijn een hele tijd terug allemaal naar Londen vertrokken:mrgreen:

Groetjes,

Yves

@ yves, hij zal wel in de bovenste schuif liggen.

lui zweet is rap gereed, waarom niet zelf?
wat je zelf doet, doe je meestal beter.
al heb ik 3x moeten herbeginnen met men balsa malletje, omdat ik steeds op 1 of andere manier 2mm te kort kwam voor men ontvanger.
na poging 3 eindelijk perfect :)

oh, yves, ik zag gisteren in het draadje van de pulsar een werppen voor mensen die een dagje ouder worden ;) eentje mooi in de vorm zodat je niet snel iets verstuikt of verrekt.
niets voor jouw?

grtz firefox

oh, yves, ik zag gisteren in het draadje van de pulsar een werppen voor mensen die een dagje ouder worden ;) eentje mooi in de vorm zodat je niet snel iets verstuikt of verrekt.
niets voor jouw?

grtz firefox

Neen vuurvos, niets voor mij dat ouder worden enz...
Ter illustratie : ik stond vanochtend mijzelf te bewonderen voor de spiegel in ons slaapkamer (Pas op Henk :zelfoverschatting:rolling:)
Mijn vrouw lag nog half slaperig wakker te worden in bed. Ik zei : "kijk schat 90 kilos puur dynamiet".
Haar kommentaar was kort maar krachtig : inderdaad zei ze, "alleen jammer dat de lont nogal kort is".
Sorry, maar ik denk dat we ietwat FW5 off topic geraken:offtopic:

Yves

hey yves :) ik bedoelde, is die werppen niets voor je nieuwe flows?
de werppen heeft ook en lekkere flow vorm... daarmee....

over je lontje.... dat verteld misschien ook wat over je karakter? je zal sneller ontploffen dan (bv loet) want dat van hem krijgt alle vrijheid om te hangen en langer te worden;)

Back