H
Harpert
Guest
Zoals elders op het forum ook te lezen is ben ik druk bezig met de aanschaf van een nieuwe zender voor mijn heli's (LOGO 30, Futura Nova en Piccolo)
Uiteraard weet ik dat het een 35Mhz zender moet worden!
Maar welk systeem?
In eerste instantie kreeg ik te horen dat voor HELI vliegen altijd PPM (FM) gebruikt moets worden....
Nu bereiken mij weer berichten dat het juist PCM moet zijn...
2 vragen:
1: Wat is het echte verschil (ja.... puls-code-modulatie of Frequentie Modulatie) maar wat voor effect heeft dat.
2: Wat is nu het beste voor heli vliegen....
Ik wil niet nog een "miskoop" doen in de vorm van een Graupner MC12. Op zich een uitstekende zender, maar toch geen goede Futaba (ook niet qua geld) met echte specialitische heli hulpjes, naast een doorsnee swashplate mixer.
Harpert
Uiteraard weet ik dat het een 35Mhz zender moet worden!
Maar welk systeem?
In eerste instantie kreeg ik te horen dat voor HELI vliegen altijd PPM (FM) gebruikt moets worden....
Nu bereiken mij weer berichten dat het juist PCM moet zijn...
2 vragen:
1: Wat is het echte verschil (ja.... puls-code-modulatie of Frequentie Modulatie) maar wat voor effect heeft dat.
2: Wat is nu het beste voor heli vliegen....
Ik wil niet nog een "miskoop" doen in de vorm van een Graupner MC12. Op zich een uitstekende zender, maar toch geen goede Futaba (ook niet qua geld) met echte specialitische heli hulpjes, naast een doorsnee swashplate mixer.
Harpert