PCM of PPM

• Topicstarter Topicstarter Harpert
  • Startdatum Startdatum
Heren ik heb de discusie zo eens gevolgd maar vergeten we met zijn alle niet een ding. We vliegen met een hakmes. Vliegen met een signaal wat te storen is om wat voor reden dan ook (ander zender, onweer, mobiel enz). Maar vergeten een ding het schakelaarje van 75 euro cent waar het geheel aan hangt. Deze heb ik in de discusie nog niet terug gezien.
Dus voor dat we elkaar fixed or non fixed de schuld van van alles geven laten we gewoon opletten en onthouden waar we mee bezig zijn. Op een gemiddelde trainings avond staan er ook 10 man naast elkaar te hoveren en er hoeft maar een schakelaartje van 75 euro cent uit te vallen en ik wil niet weten wat er gebeurd (fail save of niet want dat werkt dan ook niet meer). Maar ik denk dat het allemaal wel mee valt wij als heli piloten. Heb je wel een goed gekeken naar onze fixed collega's dat gedraai aan de caberateur (1 cm achter een zeer snel draaiende prop een keer of 10 sneller dan onze prop :wink: ) elke vlucht maar weer. En dan ff het model in alle kanten draaien (in de pits) met vol vermogen en de zender op de grond.

vlieg gewoon veilig en denk gewoon ff aan elkaar dan gaat het best goed

Bij ons valt dat wel mee. We vlogen in 'sheerenberg maar zijn nu verdreven naar Elten duitsland (industrie belangrijker dan modelvliegveld). Zijn daar niet zo veel heli's. Maar ik ben wel diverse malen te gast geweest bij heliclubs en heb daar gezien dat ze met veel (en weet niet of dat 10 man is) op een rij staan te hoveren. Wat ik dus erg link vind.

Hoi dutchhelipilot, 8O

Vlieg ook in Elten 8)
Heb geen 10 helipiloten op rij gezien, zelfs niet op jubileumfeest :evil:
Enne!!!!!!!! geen piloten afkraken die in de pits hun toestel afstellen :sniper:

:alien: Petertje

Petertje zei:
... Enne!!!!!!!! geen piloten afkraken die in de pits hun toestel afstellen :sniper:
Het ging meer over de bewegingen die sommige piloten maken met hun toestel en sneldraaiende propeller tijdens het afstellen. Bij ons altijd met de prop naar het veld toe en geen mensen in het verlengde van het propellervlak. Dan zijn er toch nog luieriken die nadat de motor loopt niet even achter het toestel gaan staan om af te stellen. Met de arm om de prop heen gebogen afstellen, ooit levert dat zo iemand minstens een paar krassen in zijn onderarm op. Motor starten terwijl het toestel vrij naar voren kan rijden ...

ron van sommeren zei:
Petertje zei:
... Enne!!!!!!!! geen piloten afkraken die in de pits hun toestel afstellen :sniper:
Het ging meer over de bewegingen die sommige piloten maken met hun toestel en sneldraaiende propeller tijdens het afstellen. Bij ons altijd met de prop naar het veld toe en geen mensen in het verlengde van het propellervlak. Dan zijn er toch nog luieriken die nadat de motor loopt niet even achter het toestel gaan staan om af te stellen. Met de arm om de prop heen gebogen afstellen, ooit levert dat zo iemand minstens een paar krassen in zijn onderarm op. Motor starten terwijl het toestel vrij naar voren kan rijden ...

Dat is precies wat ik bedoel ik wil niet iemand (fixed or non fixed) aanwijzen. ik wil er gewoon maar mee zegen dat als je er ff over nadenkt er continue gevaarlijke dingen gebeuren (op welk veld dan ook). Waar we met zijn alle wat aan kunnen doen. En dit is al voordat je gaat praten over pcm/ppm want ik denk niet dat het gevaar daar schuild maar ik de piloten zelf.

Oja petertje ik de gene die of met een oude kalt baron 30 of met een caliber 30 op het veld sta en ik ben er elke zondag dus spreek me er maar eens op aan.

Nogmaals ik bedoel niemand persoonlijk maar denk gewoon ff bij de bron (jezelf) voor je naar de techniek gaat kijken.

Back