Pendel Hoogteroer voor Mini-DLG

Ziet er netjes uit Jorn. Wat weegt het kistje nu vliegklaar? Zit het pendelroer er nu netjes spelingsvrij op? Ofwel gaat het links en rechts niet omhoog/omlaag? Vraag me dat af omdat je maar 1 scharnierpunt hebt.

We zijn natuurlijk ook benieuwd hoe vliegt ;-), mocht je een filmpje maken dan zien we dat hier graag.

Gr,

Johan

Hij weegt nu 158gr., maar ik denk dat er misschien nog wat gewicht voorin moet, misschien ook niet. Het zit er vrij stevig op, vrijwel geen speling. Ik weet niet precies wat je met twee scharnierpunten bedoelt?
Filmpje moet misschien wel lukken, op zondag dan als iemand wil filmen.

Jouw pendelroertje scharniert op 1 punt, onderstaande op 2 punten, wat mij steviger lijkt, vandaar de vraag.

Vond zo snel wel ff eentje van de Sophia:
sophia_kanoh_linkage1.jpg

Succes met het verder uittrimmen, mooi kistje!

Ehm, matig zoals ie nu is. Ik Durf er niet voluit mee te gooien, omdat hij nog rare uitslagen op het roer geeft. Hoe harder ik gooi, hoe meer down ik op het roer krijg. Niet wenselijk zoals je wel zult begrijpen.
Op dit moment heb ik geen hele vleugel en veel tijdgebrek, dus heb ik nog niet verder kunnen testen. Ik denk dat ik de volgende versie toch onder de pook maak, en dat de roeren gelakt balsa worden.
Ik houd jullie op de hoogte.
Op het moment ben ik ook aan het kijken naar een nieuw rompje.

Linkje naar een mooi rompje:

Mini-SAL-HLG *spiny* - ein Immer-dabei-Segler - RC-Network

In plaats van te blijven prutsen met iets waarvan je ondertussen ondervonden hebt dat het toch niet lekker werkt, waarom niet gewoon weer een normaal staartje maken? Heel je probleem opgelost.

-edit- overigens, wat zou zo'n rompje moeten kosten? Mooi!

Laatst bewerkt:
@Alwin

Je hebt wel gelijk, ik neig daar nu dan ook erg naar. Ik wil wel voluit kunnen gooien, anders heeft het helemaal geen zin. Ik denk dat ik eerst maar een gewoon rompje maak om mee te smijten en een rompje om ideeën op los te laten.

De servo heeft het er aardig moeilijk mee, dus ik weet niet of dat een goed idee is. Ik ga eerst eens een veer maken van 0.5mm in plaats van de 0.3mm die er nu op zit.

Heb nu ook het in mijn hoofd gehaald om een Y-staart te gaan bouwen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht zoals bij de Spin-Up op deze site: Sting Aero Products

Ja inderdaad, maar als je het V-gedeelte van de staart aanstuurt als een gewone V-staart zou het toch moeten kunnen werken. Ik ben nu bezig met een MiMi, dat wordt mijn gewone DLG, en ik wil de Spinnin Birdy vleugel nu gaan gebruiken als testbed voor dit soort ideeën.
Maar heeft niemand dit eerder geprobeerd? Zal toch haast wel moeten.
Ik hoor het graag!

Ik heb mijn eerste poging te dlg-en gedaan met een hlgtje met een vstaart waar ik een vin onder heb gezet. Een Y staart dus.
Hij werd heel mooi te gooien (voor zover je een ribbenvleugel van 450 gram kan gooien) maar sturen deed hij voor geen meter meer. Ik ben het vinnetje net zo lang gaan verkleinen tot ik en kon gooien en kon sturen maar dat lukte dus niet.
HEt zal lukken als het verticale gedeelte mee stuurt maar ja....dan zie ik geen meerwaarde t.o.v. een 'gewone' dlg staart.

Back