Persoonlijk advies gezocht en wegwijzing!

Discussie in 'Beginners' gestart door EllendigeTullip, 7 sep 2016.

  1. EllendigeTullip

    EllendigeTullip

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja, dat was als het goed is bij Modelvliegclub Europoort. Maar als er niet werd gereageerd, dan begrijp ik het waarom. We zijn immers bij het einde aangebroken van de zomervakantie. Afijn, ik denk dat'ie wel zal antwoorden dan binnenkort :)

    Mocht het na enkele dagen zo zijn dat'ie nog niet reageert, kan ik je dan even een PM sturen? Of denk je dat het goed zit en kan ik je nu al een PM sturen? Laat het me weten.

    Ik begrijp je advies hierover, ik zal zeker een keer komen kijken of deze club inderdaad ook wat voor me is en de clubleden. Het is altijd prettiger om het toch bij voorbaat even te zien en te ervaren, daar geef ik je volkomen gelijk in :) Komt goed!
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Let op de site.. Links boven staat een tekst, "helaas, er wordt niet gevlogen"
    Of, er staat dat er wordt gevlogen. Met tijd en datum.
    Dan rij je niet voor niets naar het veld ;-)

    Pm is altijd goed.
     
    EllendigeTullip vindt dit leuk.
  3. EllendigeTullip

    EllendigeTullip

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rotterdam
    Very well, ik zal dan voortaan kijken wanneer er gevlogen word om eventueel langs te komen. Hopelijk zal die dag ook iemand van het bestuur aanwezig zijn waarbij ik vragen kan stellen over de club, de procedure en andere zaken.

    Voor nu, ik zal je even een PM sturen dan met mijn gegevens en wat nieuws. Hopelijk komt dit goed aan! :)
     
  4. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Heb je dit al gelezen en de andere beginners onderwerpen en topics.

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/faq-beginners-rc-lees-dit-eerst.119239/

    Je kunt jezelf daar mee heel veel type werk besparen.
    Heel veel antwoorden zijn daar al gegeven dus daar hoef je dan niet meer op te wachten.
    Als er dan nog vragen over blijven dan kan je die altijd nog stellen maar dan weet je al een stuk beter waar je het over hebt.;)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2016
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Dat is natuurlijk een waardevolle tip. Zonder meer.
    Maat als je met een nieuwe hobby begint,wil je niet alleen een boek lezen, je wilt ook overleggen met andere liefhebbers.
     
  6. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.244
    Locatie:
    Arnhem
    Hi, ik ga je ook maar een tip geven. Ik ben instructeur en examinator van KNVvL. Klinkt heftig maar betekend alleen dat ik les geef en brevetten mag afnemen... dus hecht er geen waarde aan. Als je gaat vliegen met vliegtuigen vlieg dan mode 1 wat ze je ook wijsmaken. Ga je helicopter vliegen dan vlieg je die als je serieus heftige ambities hebt in 2 en wil je gewoon lekker rond vliegen vlieg dan de heli ook mode 1.

    Voordelen van mode 1 is later als je misschien op eens denkt ik snap het allemaal wel dan is het makkelijker om in mode 1 moeilijke figuren te doen zoals een rolling Harrier. En een ander grooot voordeel is je hebt geen interactie tussen rol en elevator dus je kunt nauwkeuriger sturen. Je merkt dit direct met lessen al. Heb vaak zat mensen gehad die elevator input geven terwijl ze de rol naar het midden zetten.

    Dus kort samengevat, vliegtuig mode 1 het maakt niks uit of clubgenoten in mode twee vliegen want als je de zenders koppelt werkt dat prima met elkaar.

    Verder weten ze ook niet bij alle clubs wat goede lestoestellen zijn, in Rozenburg overigens wel daar ik deze club en een aantal van deze mensen ken.

    Als trainer model zou ik kiezen voor een ucanfly2 trainer. Geen Apprentis of zo die hebben veel de neiging om te haken en moet je dus ook rudder input geven om lekker netjes door de bocht te gaan en das teveel voor een leerling.

    Verder raad ik je serieus aan als je serieus bent om een simulator te kopen als Phoenix zijn vaak voor een prikkie te koop op het forum.

    Als zender is een dx6 van spectrum of een Futaba 6 of 7 kanaals prima. En zijn tweedehands te koop voor ongeveer 80 euro. Futaba ben ik persoonlijk beter over te spreken, is ook makkelijker voor een beginner. Waarom? Geen lampjes die knipperen waarvan je denkt ga ik zo neerstorten.. sattelietjes bindpluggen. Maar vliegt iedereen spectrum dan zit er niet veel anders op.

    Verder zeg ik heel veel succes en als je een keer een babbeltje wil maken dan kunnen we een keer bellen. Geef je telefoon nummer dan door via pb

    Groet,
    Dennis
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2016

Deel Deze Pagina