Peter's eerste Tamiya Cup met TT-01

Hallo allemaal,

Net als vele anderen ben ik ook te pakken genomen door de Tamiya Cup :D
Aankomend seizoen wil ik voor het eerst mee gaan doen met de Tamiya Cup wedstrijden. Ik heb niet heel veel ervaring met RC racen, dus begin ik lekker basic met een Tamiya TT-01.

Wat heb ik op dit moment:
-Tamiya TT-01 chassis (standaard)
-Tamiya ESC TEU-105BK Brushed
-Carson Cup Machine
-Aluminium olie dempers (Merk weet ik niet zo..)
-Aluminium drive shaft
-Aluminium wiel adapters
-Volledig gelagerd
-Wielen en banden van ebay
-Tamiya RC Racing Radial Tires + Tamiya velgen (In bestelling)
-Nieuwe Tamiya Ferrari 458 Challenge Body

Als zender maak ik gebruik van een nieuwe FlySky FS-GT2B. Erg fijn ding!

flysky-fs-gt2b-li-po-battery-powered-surface-3-channel-2-4ghz-radio-system-3.gif

Dat was het voor zover! De verdere vorderingen zal ik in dit topic bij gaan houden!

He Peter leuk dat je ook mee gaat doen, geen ervaring geeft niets, al doende leert men en er zijn genoeg mensen met ervaring die je graag op weg helpen met tips, adviezen en fysieke hulp
zou iig nog wel een setje achter fusses 2 graden Toe-in aanschaffen als ik jou was, dit komt het rijdgedrag van de auto ten goede (Tamiya 53673)

pic.php

Om aan de tamiyacup te kunnen deelnemen in de top stock reeks weet ik niet of je in nederland met de alu dampers mag rijden.
Indien dit ook in nederland niet is toegestaan dan raad ik je aan om 2 setjes CVA super mini dampers aan te schaffen. (worden per 2 stuks verkocht)
Dit zijn de correcte dampers om een juiste rijhoogte te bekomen.
Kies niet voor de gewone mini dampers want dan is je rijhoogte veels te hoog, enkel de super mini's zijn de correcte dampers.

De alu dampers lijken me wel originele tamiya dampers te zijn.

Alu dempers zijn bij de nederlandse TC teogestaan, alleen bij de finale in Rucphen moet deze van Tamiya en kunststof zijn (welke door addicted2blue zijn benoemd)

Mooie body, ik rij er ook (nog) mee en heb voor aankomend seizoen de Audi R8. Ik weet niet of je al een transponder hebt? Die heb je ook nog nodig namelijk. Ik heb ook super zin in de Tamiya Cup :D

Bedankt voor de info mannen!

De dempers zaten al op het chassis toen ik hem kocht. Als die gebruikt kunnen worden met de TC, dan laat ik het lekker zo. Wil alleen nog een keer een setje veren kopen om verschillende te proberen.

Ja je hebt een mooie body nu madhouse! Hopen dat die van mij ook zo mooi gaat worden. Wordt de eerste keer dat ik een body ga spuiten.

Transponder heb ik inderdaad nog niet. Zal daar binnenkort eens even naar kijken.

Als transponder kun je de Mylaps RC4 kopen, deze kost bij pkracing 75 euro en gratis verzenden. Ik ben ze nog niet goedkoper tegen gekomen.

De dempers mogen volgens mij gewoon dus lekker laten zitten. Rucphen is pas eind van het seizoen en dat zien we dan wel weer wat er op komt.

Tip, koop ook de spoiler van Tamiya voor op de Ferrari 458.

Als transponder kun je de Mylaps RC4 kopen, deze kost bij pkracing 75 euro en gratis verzenden. Ik ben ze nog niet goedkoper tegen gekomen.

De dempers mogen volgens mij gewoon dus lekker laten zitten. Rucphen is pas eind van het seizoen en dat zien we dan wel weer wat er op komt.

Tip, koop ook de spoiler van Tamiya voor op de Ferrari 458.

Als je een MyLaps transponder aankoopt dan is de beste keuze de hybride versie.
De gewone RC4 is wel goedkoper maar kan op sommige circuits niet herkend worden vanwege het feit dat ze daar nog oude software gebruiken.
Met de hybride versie kun je overal terecht.

de hybride is de veilige keuze, trouwens de normale RC4 word volgens mij ook bijna nergens meer verkocht, overal vind je de Hybride versie

ja, ze zijn goed aan de prijs, maar bij de meeste clubs zijn er ook meestal wel leen-transponder te krijgen (soms tegen een kleine vergoeding) je zou dus nog even kunnen wachten met de aanschaf en de eerste paar wedstrijden aan kijken of je het echt leuk vind.

Je kan altijd een transponder lenen, mocht het nog even niet uitkomen; ik heb er toch altijd wel eentje extra bij me op de Tamiyacup-races

Ja een transponder is inderdaad aan de prijs, is ook een lastig te verantwoorden aankoop maar wel noodzakelijk om een beetje fatsoenlijk wedstrijden te rijden.

Vanavond weer bezig geweest met de auto. Heb de body uitgeknipt en een beetje vorm gegeven met de stift :D

Ging allemaal lekker, totdat ik de body ging passen op de auto.. Aan de voorzijde paste hij precies, maar achter.....

Dus ik de wielafstand meten... 250 mm. Dat is niet goed :mad: Dus ik eens even in de handleiding gekeken.. Wat blijkt; zit de wielophanging achter verkeerd om waardoor de achteras verder naar voren ligt.

Alles even omgedraaid:

Toen weer passen en hij past precies! :D

Even wat totaalplaatjes:

Krijgt al mooi vorm :D:D

Leuke kap! Ik heb nog een suggestie voor de kleur:

full

Geintje!

Zet je chassis maar een stukje lager op de veren, en kap een stukje hoger op de kapsteunen. Lager chassis geeft betere wegligging, maar zo laag kan de kap niet. Dat heb ik al geprobeerd...

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back