Peter's eerste Tamiya Cup met TT-01

Hallo allemaal,

Net als vele anderen ben ik ook te pakken genomen door de Tamiya Cup :D
Aankomend seizoen wil ik voor het eerst mee gaan doen met de Tamiya Cup wedstrijden. Ik heb niet heel veel ervaring met RC racen, dus begin ik lekker basic met een Tamiya TT-01.

Wat heb ik op dit moment:
-Tamiya TT-01 chassis (standaard)
-Tamiya ESC TEU-105BK Brushed
-Carson Cup Machine
-Aluminium olie dempers (Merk weet ik niet zo..)
-Aluminium drive shaft
-Aluminium wiel adapters
-Volledig gelagerd
-Wielen en banden van ebay
-Tamiya RC Racing Radial Tires + Tamiya velgen (In bestelling)
-Nieuwe Tamiya Ferrari 458 Challenge Body

Als zender maak ik gebruik van een nieuwe FlySky FS-GT2B. Erg fijn ding!

flysky-fs-gt2b-li-po-battery-powered-surface-3-channel-2-4ghz-radio-system-3.gif

Dat was het voor zover! De verdere vorderingen zal ik in dit topic bij gaan houden!

He Peter leuk dat je ook mee gaat doen, geen ervaring geeft niets, al doende leert men en er zijn genoeg mensen met ervaring die je graag op weg helpen met tips, adviezen en fysieke hulp
zou iig nog wel een setje achter fusses 2 graden Toe-in aanschaffen als ik jou was, dit komt het rijdgedrag van de auto ten goede (Tamiya 53673)

pic.php

Om aan de tamiyacup te kunnen deelnemen in de top stock reeks weet ik niet of je in nederland met de alu dampers mag rijden.
Indien dit ook in nederland niet is toegestaan dan raad ik je aan om 2 setjes CVA super mini dampers aan te schaffen. (worden per 2 stuks verkocht)
Dit zijn de correcte dampers om een juiste rijhoogte te bekomen.
Kies niet voor de gewone mini dampers want dan is je rijhoogte veels te hoog, enkel de super mini's zijn de correcte dampers.

De alu dampers lijken me wel originele tamiya dampers te zijn.

Alu dempers zijn bij de nederlandse TC teogestaan, alleen bij de finale in Rucphen moet deze van Tamiya en kunststof zijn (welke door addicted2blue zijn benoemd)