Peter's eerste Tamiya Cup met TT-01

Haha hij wordt inderdaad rood. Heb nog een spuitbus rood staan :) weet nog niet precies welke stickers wel en niet erop komen.

Bij mij komt er aankomende week ook nog een spoiler op (zelfde als Hugo er op heeft zitten) en dan ga ik er tot het nieuwe seizoen begint mee trainen. Ik vind het nog zonde om de Audi R8 body er op te zetten aangezien ik nog wel wat crashes verwacht :D

Nee dat is te kort dag. Moet helemaal uit Emmen komen.. Dat is nog wel even rijden. Hoop dag i alle wedstrijden ga redden komend seizoen!

Vandaag kwam er weer een pakketje binnen. De banden en velgen.

010623387243c4bce0eb8b82887b606c.jpg

85da57a6989881c9fdf695c0a84c349f.jpg

Ze staan wel een beetje naar binnen vind ik..
24fa3519c45436e85a429c8273b9d552.jpg

Nu eerst alles lijmen!

Volgens dat ik goed kan zien heb je eigenlijk de verkeerde velgen gekocht.
De banden zijn medium narrow van 24mm en die velgen zijn 26mm.
Je zal die wsl wel kunnen gebruiken maar echt correct zijn ze niet.

Daar kan je wel eens gelijk in hebben! De banden zitten inderdaad iets binnen de velg. Ze zitten er verder wel goed om, dus gebruik ze wel gewoon. Heb ze al gelijmd ;)

Volgende keer gewoon 24mm velgen kopen. Je kunt je wielen nog wel een paar mm naar buiten krijgen zodat de wielkasten wat mooier vullen, in mijn topic heb ik daar het e.e.a. over geschreven.

Zo vanavond voor het eerst een body gespoten! Had hem gister al afgeplakt. Viel niet mee en je moet er echt de tijd voor nemen.

Voor de eerste keer was het nog wel spannend, maar het resultaat valt me niet tegen! Zitten wel wat schoonheids foutjes in, maarja wat wil je..

Hier het resultaat:

12dbab7ccb267de5d4fbf0bf05b8bda8.jpg

c3c4ffee16006491267955adec029efc.jpg

55119f9ad3db63691d3bcd9994aeccc5.jpg

ef08c0b32369fb40f71656f16fedee72.jpg

Nu eerst alles goed laten drogen. De volgende stap zijn de stickers.. Eens even een selectie maken welke erop komen.

Ziet er goed uit hoor! Welke kleur en soort verf heb je gebruikt? Ziet er heel anders uit dan mijne (originele kleur voor die body). Zo te zien ga je de verlichting er ook in maken?

IK heb gebruik gemaakt van Tamiya spuitbussen. Kleur zwart en rood. De kleur is iets donkerder geworden omdat ik de deklaag aan de binnenzijde met zwart gedaan heb. Ja ben wel van plan om in ieder geval de lichten erin te maken. Of er ook ledjes in komen moet ik nog even zien.

blijf toch een body met een hele mooie lijn erin
jammer dat je zwart als backing hebt gebruikt, met wit had de kleur rood veel beter tot zijn recht gekomen

Ja opzich wel, maar dit donkere staat ook wel vet. En ik had alleen zwart en rood tot me beschikking. Het is allemaal zo duur[emoji53]

Ja opzich wel, maar dit donkere staat ook wel vet. En ik had alleen zwart en rood tot me beschikking. Het is allemaal zo duur[emoji53]
Welkom in de RC hobby ;)

Zwart/wit zijn 2 kleuren die je net zo goed van een ander merk kunt gebruiken.
Tamiya verf is érg goed, maar zwart&wit kun je net zogoed van een ander merk halen, bijv. LRP. Goedkoper én 50% grotere bussen.

Back